Gå til innhold

Bruker dere Smittestopp appen?

Bruker dere Smittestopp appen?  

27 stemmer

1. 1. Gjør du?

• Ja
      13
    • Nei
      14
    • Får den ikke til å virke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den på tlf, men den har rett og slett gått i glemmeboken etter jeg slo den av. Vet ikke helt hvorfor, brukte den aktivt en stund, men fikk aldri varsel så har vel tenkt at for få bruker den til at det er noe vits.

Dere som bruker den aktivt, har dere fått varsel på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å bruke den aktivt? Den har stått på i bakgrunnen siden jeg installerte den, men jeg merker jo ikke noe til den før noen jeg har vært i kontakt med evt. legger inn i appen at de er smittet og sender ut varsel.

Jeg har ikke fått noen varsler, men jeg vet jo selvsagt ikke om det er fordi jeg rett og slett ikke har vært eksponert for smitte eller om de smittede jeg evt. har vært i kontakt med ikke bruker appen. Den er jo basert på frivillighet, ingenting sendes ut uten at vi ber appen om det. 

Appen oppgir forresten at pr. 1. desember var 754 positive testresultater delt i løpet av de siste 7 dagene. Totalt var det delt 7487 positive resultater. Så det er tydeligvis noen som bruker appen som den er ment. :) 

Skrevet

Jeg bruker den som regel men hvis jeg er ute på pokemon tur så tar jeg den av siden jeg føler bluetooth suger batteriet. 😄 Men ja, ellers er den på, aldri fått noe varsel og kjenner flere pliktoppfyllende smittestopp brukere og de har heller aldri fått noe varsel. Er og få av oss som har blitt smittet og vært syke og da så det er kanskje ikke så rart.

Skrevet

Nope, hade den én dag eller noe før jeg tok den bort, dro altfor mye batteri på tlf.

• Liker 1
Skrevet
Archer skrev (5 minutter siden):

Nope, hade den én dag eller noe før jeg tok den bort, dro altfor mye batteri på tlf.

Snakker du om den nyeste utgaven? Den første utgaven (den som måtte droppes av personvernhensyn) brukte masse batteri til den ble oppdatert, da ble den litt bedre. Den nye versjonen har jeg ikke inntrykk av at spiser batteri på samme måte. 

• Opprett ny...