Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger å bytte jobb, men aner ikke hva jeg er god på og hva jeg klarer å mestre. KontorJobben jeg har nå har jeg hatt i over ti år. Jeg er nesten ferdig med bachlor i markedsføring som jeg har tatt itillegg til jobb de siste årene. 
Hovedproblemet mitt er at jeg tviler sånn på egne evner og har så utrolig dårlig selvtillit. Jeg er arbeidsom, jobber mye med jobb utenom jobben, og merker jeg gjør mye mye mer enn de andre på jobben, har flere ansvarsområder for driften. Ikke økonomi. 
når ting går dårlig tar jeg det veldig til meg, så selv om ting går med vekst så henger jeg meg gjerne opp i småting som var feil. 

itillegg så har jeg hatt en dårlig oppvekst med mye mobbing og psykisk vold i hjemmet. Har vokst opp i arbeidsklassefamilie. Og jeg merker det preger veldig i arbeidslivet. De andre kollegaene er høyt utdannet, kommer fra middelklassen og er så generelt optimistiske til livet. Føler derfor jeg ofte ikke passer inn siden jeg ikke kommer fra det gode liv, med hytteturer med foreldre eller på båttur. Kjøpe leilighet selv måtte jeg også. 
Om jeg bytter jobb blir jo det kanskje verre? noen som har tips? 
Karriereveileder eller coach?

Anonymkode: e204e...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres du mer enn god nok ut. Det er viktig å føle at man passer inn på arbeidsstedet, absolutt. Men om du skifter jobb så kommer du jo til å støte på samme problem. Mange har høyere utdannelse i dag, og reiser på hytteturer med foreldre, eller på båttur.. Det du trenger er kanskje noen samtaler med psykolog, for å bygge opp din egen verdi som menneske? Samt bearbeide det du ble utsatt for i oppveksten.. Det er ikke gode følelser å sitte inne med. Men ja, støtter din tanke om å gå en tur innom en karriereveileder, om du er usikker på hvor du vil gå videre.

Anonymkode: fc429...3d2

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber et sted med høyt utdannede folk med god inntekt. Jeg er den eneste med tilgang til hytte og båt, og det er pga svigers. Vi eier ikke dette selv.  Min sjef er psykolog og gift med lege.

Må også nevne at jeg er fra samme bakgrunn som deg. Vi var alltid blant de "fattige" og mine foreldre jobbet månedlig med å få endene til å møtes. Utenfra kan det tolkes som du sier. men når man faktisk blir kjent og kommer inn et sted ser man at de fleste er normale personer, med helt vanlig liv. Familieliv og jobb. Det er som regel kun de som er "født" rike som har alt dette. veldig sjeldent at eks man i 25-35årene eier dette selv. da Prioriteres det egen bolig. 

Du skriver at du har hatt jobber, og virker som du har klart deg fint. Det er alltids skummelt å starte noe nytt. Uansett bakgrunn. Man kan kjenne på mye ansvar og vanskelige oppgaver. Alle har vært ny I jobben, og man ønsker jo bare at de nye skal klare oppgavene og komme inn i det. Det gagnes jo hele arbeidsmiljøet av. Ingen forventer at man skal være ekspert fra starten! 😊 Tenker at du må jobbe litt med dine egne ambisjoner/forventninger til deg selv. 

Anonymkode: c7a74...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...