Gå til innhold

Fått mulighet til 3. vaksinedose midt i arbeidstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått sms om at jeg kan få den 3. vaksinedosen, men alle timene er i arbeidstiden (8-16) Dose 1 og 2 kunne jeg få time sen ettermiddag etter kl. 16. Jeg har relativt fleksibel arbeidstid, men sliter med å jobbe inn fravær pga egne helseutfordringer. 

Hvordan løse dette?

Anonymkode: 9216c...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du jobber såklart ikke inn fravær for å ta vaksine. Det blir som en legetime.

Anonymkode: a7972...2bd

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du jobber såklart ikke inn fravær for å ta vaksine. Det blir som en legetime.

Anonymkode: a7972...2bd

TS her.

Her må alt av fravær jobbes inn uavhengig om det er lege, time på sykehus, tannlege, røntgen og vaksine. 

Har allerede en time på røntgen nå i desember som må jobbes inn. Kjenner at jeg utsetter nødvendige timer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Her må alt av fravær jobbes inn uavhengig om det er lege, time på sykehus, tannlege, røntgen og vaksine. 

Har allerede en time på røntgen nå i desember som må jobbes inn. Kjenner at jeg utsetter nødvendige timer. 

dette høres veldig urimelig ut. 

Bedriften gagnes av at man som arbeidstaker har bra helse. Hvis ikke må man jo sykemelde seg. 

Jeg anbefaler deg å drøfte med et fagforbund om du er organiser. 

Anonymkode: 227e0...39a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått sms om at jeg kan få den 3. vaksinedosen, men alle timene er i arbeidstiden (8-16) Dose 1 og 2 kunne jeg få time sen ettermiddag etter kl. 16. Jeg har relativt fleksibel arbeidstid, men sliter med å jobbe inn fravær pga egne helseutfordringer. 

Hvordan løse dette?

du tar selvagt vaksinen ,veldig viktig nå som det er så mye smitte

Anonymkode: 5c6bf...d05

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Dette stemmer ikke, du skal kunne få sykemelding til også planlagte ting som røntgen. Snakk med fastlegen din, du kan sikkert også få det for vaksine. 

Anonymkode: 3bec5...d7a

Skrevet

Høres veldig rart ut. Ville tatt det opp med fagforening

Anonymkode: d8cda...dc0

• Liker 2
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Dette stemmer ikke, du skal kunne få sykemelding til også planlagte ting som røntgen. Snakk med fastlegen din, du kan sikkert også få det for vaksine. 

Anonymkode: 3bec5...d7a

Sykemelding får man når man er arbeidsufør i en begrenset periode, ikke for å ta vaksine eller røntgen. 

TS, du har fleksitid. Om du får velferdspermisjon med lønn for helserelaterte timer som ikke kan unnagjøres utenfor arbeidstid står i arbeidskontrakt eller tariffavtalen din. Arbeidsgiver har rett til å kreve at du jobber inn dette eller reduserer lønnen din for tilsvarende timer du ikke jobber, om ikke annet. Da får du vurdere om du jobber det inn likevel, eller tar velferdspermisjon uten lønn eller feriedag for dette. Dessverre. 

Anonymkode: 330a2...fce

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 11.07):

TS her.

Har vi slike forhold i Norge?

Anonymkode: c1301...c88

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, og det var akkurat det samme med de første dosene, noen arbeidsgivere betalte ‘ lønn « for og ta vaksinen , andre ikke. Personlig synes jeg staten bør fikse dette, enten ved at de gjør vaksinen tilgjenlig for alle utenfor arbeidstid eller ved og dekke lønn for fraværet. Er lett og tenke først at dette bør arbeidsgiver dekke, men mange sliter økonomisk allerede, og det er et ganske stort ekstra fravær når alle blir « pålagt» 3 ekstra « legetimer» på et drøyt halvår. Har engentlig ikke noe råd til ts, du må bare ta best mulig vare på din helse om du faller på at og ta vaksinen nå er viktigst for deg eller og utsette til du har mer overskudd/ evt kan ta utenfor arbeidstid. 

Skrevet
On 12/4/2021 at 12:09 PM, AnonymBruker said:

dette høres veldig urimelig ut. 

Bedriften gagnes av at man som arbeidstaker har bra helse. Hvis ikke må man jo sykemelde seg. 

Jeg anbefaler deg å drøfte med et fagforbund om du er organiser. 

Anonymkode: 227e0...39a

Det er helt vanlig å måtte jobbe inn slikt.

Anonymkode: 49e6a...cfa

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er ganske vanlig. Kjenner nesten ingen som ikke har det sånn.

Anonymkode: 49e6a...cfa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja dessverre 😒 Jeg kjenner to stykker som "har jobben i helvete"  (to forskjellige firma).   Jeg tenker at arbeidsmiljøloven ikke er presis nok på alle punkter, og at det bør gjøres endringer som gir alle arbeidstakere like rettigheter!

Anonymkode: bc0cf...e70

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg velger å utsette timen til det er mulig å få en time etter kl. 16/17.

Jeg har bare ikke kapasitet til å jobbe inn.

Skrevet

Dumt at det skal være sånn. Vi får fri for å ta vaksinene. 

Anonymkode: ef2f4...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...