Gå til innhold

Bivirkninger etter 3. dose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her under 65 som har tatt 3. dosen? 
Hvordan var bivirkningene etter 3.dosen kontra de to tidligere vaksinene? 

Jeg tok 3. dose i går, og har hatt 39 i feber i natt med både kvalme og verking i alle ledd.

Reagerte ikke så mye på de to tidligere vaksinene (annet enn litt småpjusk form og vondt i armen) pluss mensforstyrrelser etter 2. dose (mistet mens i 60 dager, men det er ikke innmeldt da jeg tenker det kan komme av andre ting). 

• Liker 2
Skrevet

Har tatt 3. dose, litt vondt i armen, ellers helt normalt.

Nå fikk jeg Janssen først, så dette anses vel som andre dose. Reagerte som deg på Janssen, feberdrømmer, feber og pjusk i 12 timer. Vel verdt det for å holde de gamle i familien trygge.

• Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (14 minutter siden):

Har tatt 3. dose, litt vondt i armen, ellers helt normalt.

Nå fikk jeg Janssen først, så dette anses vel som andre dose. Reagerte som deg på Janssen, feberdrømmer, feber og pjusk i 12 timer. Vel verdt det for å holde de gamle i familien trygge.

Jeg har fått Pfizer alle tre gangene. 
Helt klart verdt det ja, bare lurte om flere har reagert som meg 😊

• Liker 3
Skrevet

Godt under 65 år, og fått 3 dose pga at jeg er helsearbeider. De to første var Pfizer, mens den 3 var Moderna. Faktisk ingen bivirkninger på noen av de, og hadde mindre vondt i armen etter den 3, men det å ha vondt i armen, handler ikke om vaksinen i seg selv, men at det er en muskel som er blitt litt traumatisert. Er jo derfor de fleste får vondt i armen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk Pfizer alle tre. 

dose 1  verking i arm

dose 2  verking i arm . hjernetåke dag 2 og tre, lett hodepine som kom og gikk i noen dager

dose 3 ( 1 1/2 uke siden)  veking i armen

• Liker 2
Skrevet

Har ikke fått dose 3 selv, men basert på folk jeg kjenner:

• 1 fikk mer bivirkninger av dose 3 (Pfizer)
  • 3  fikk mindre bivirkninger (hvorav 1 fikk Pfizer og 2 fikk Moderna)
  • 1 reagerte ikke på noen av dosene (3xPfizer).

Har lest at hvilken vaksine du har fått tidligere kan ha betydning. Personer som har fått 2xPfizer reagerer oftere på dose 3 Moderna, enn de som har fått Moderna i primærvaksinasjonen. For de som fikk Moderna i prlmærvaksinasjonen, var det liten forskjell på om de fikk Pfizer eller Moderna som dose 3, når det gjaldt bivirkninger.

Skrevet

1. Astrazeneca- kjempedårlig. Høy feber, frostrier, store smerter i kroppen, spesielt beina..såpass at jeg ikke klarte å stå oppreist på mange timer. Varighet i alt ca 24 timer.

2. Pfizer- influensafølelse med feber/ frostrier. Kanskje ca halvparten så ille som etter første dose. Varighet ca 12 timer

3. Pfizer- Ganske så vondt i armen første dagen, men det var helt ubetydelig sammenlignet med de andre.  Ellers følte jeg meg helt fin.

Skrevet

Har fått 4. 

Ingen reaksjon etter første. Feber og utslett etter andre. Feber og hovne lymfeknuter på tredje. Ingen reaksjon etter fjerde. 

Feberen holdt jeg i sjakk med paracet og dro på jobb som normalt. 

Skrevet (endret)
ATLAS6 skrev (40 minutter siden):

Har fått 4. 

Ingen reaksjon etter første. Feber og utslett etter andre. Feber og hovne lymfeknuter på tredje. Ingen reaksjon etter fjerde. 

Feberen holdt jeg i sjakk med paracet og dro på jobb som normalt. 

4? Har de begynt med det?

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Skrevet

Kjente ingenting etter første, feber etter andre, og ingenting etter tredje. Litt vondt i armen, men er frisk som en fisk (fikk på tirsdag). 

Skrevet
Tough cookie skrev (10 minutter siden):

Kan ikke stemme, kanskje vedkommende har tatt influensavaksine også?

• Liker 1
Skrevet

Kun litt vondt i armen etter alle 3. Muligens litt sånn feberkribling etter 1 og 3, men det har jeg innimellom, så trenger ikke være av sprøytene. Fått pfizer alle 3 gangene. 

Skrevet
Jonette skrev (30 minutter siden):

Kan ikke stemme, kanskje vedkommende har tatt influensavaksine også?

Nei, jeg har tatt 4 koronavaksiner.

Skrevet
ATLAS6 skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg har tatt 4 koronavaksiner.

Javel, jobber du i helsevesenet eller lignende da?

• Liker 1
Skrevet
Tough cookie skrev (58 minutter siden):

Jada, etter jul er det dose 5 og til påske er det dose 6.. neste jul er det dose 12

• Liker 5
Annonse
Skrevet
Wanheda skrev (7 timer siden):

Jeg tok 3. dose i går, og har hatt 39 i feber i natt med både kvalme og verking i alle ledd.

Reagerte ikke så mye på de to tidligere vaksinene (annet enn litt småpjusk form og vondt i armen) pluss mensforstyrrelser etter 2. dose (mistet mens i 60 dager, men det er ikke innmeldt da jeg tenker det kan komme av andre ting). 

O bivirkinger her, eneste jeg har fått hver gang er vondt i armen,eller 0 plager

Skrevet

Meld det inn! Hater at folk skal bortforklare ting som skjer etter vaksinen. Er selv vaksinert så er inn imot, men jeg mener at vi må være ærlige her! 

Jeg tok andre dose i går, har vondt i armen, tett nese og er slapp. Håper det ikke blir noe verre enn det. Jeg fikk kjempekamper når jeg hadde mensen første gang etter. Nå hadde jeg mensen mens jeg tok det og har ikke merka når til det foreløpig. 

• Liker 6
Skrevet

Siden du ble litt syk indikerer jo det bare til det, at du hadde blitt veldig syk av selve covid-viruset! 

Skrevet
Rosatoast skrev (57 minutter siden):

Siden du ble litt syk indikerer jo det bare til det, at du hadde blitt veldig syk av selve covid-viruset! 

Hvor har du det ifra?

• Liker 7
Skrevet

Alle tre Pfizer.

første dose - ingenting 

andre dose - litt slapp dagen etter

tredje dose - veldig vondt i armen og litt varm/slapp samme kveld og dagen etter.

• Opprett ny...