GĂ„ til innhold

Bivirkninger etter 3. dose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her under 65 som har tatt 3. dosen? 
Hvordan var bivirkningene etter 3.dosen kontra de to tidligere vaksinene? 

Jeg tok 3. dose i gÄr, og har hatt 39 i feber i natt med bÄde kvalme og verking i alle ledd.

Reagerte ikke sÄ mye pÄ de to tidligere vaksinene (annet enn litt smÄpjusk form og vondt i armen) pluss mensforstyrrelser etter 2. dose (mistet mens i 60 dager, men det er ikke innmeldt da jeg tenker det kan komme av andre ting). 

• Liker 2
Skrevet

Har tatt 3. dose, litt vondt i armen, ellers helt normalt.

NÄ fikk jeg Janssen fÞrst, sÄ dette anses vel som andre dose. Reagerte som deg pÄ Janssen, feberdrÞmmer, feber og pjusk i 12 timer. Vel verdt det for Ä holde de gamle i familien trygge.

• Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (14 minutter siden):

Har tatt 3. dose, litt vondt i armen, ellers helt normalt.

NÄ fikk jeg Janssen fÞrst, sÄ dette anses vel som andre dose. Reagerte som deg pÄ Janssen, feberdrÞmmer, feber og pjusk i 12 timer. Vel verdt det for Ä holde de gamle i familien trygge.

Jeg har fÄtt Pfizer alle tre gangene. 
Helt klart verdt det ja, bare lurte om flere har reagert som meg 😊

• Liker 3
Skrevet

Godt under 65 Är, og fÄtt 3 dose pga at jeg er helsearbeider. De to fÞrste var Pfizer, mens den 3 var Moderna. Faktisk ingen bivirkninger pÄ noen av de, og hadde mindre vondt i armen etter den 3, men det Ä ha vondt i armen, handler ikke om vaksinen i seg selv, men at det er en muskel som er blitt litt traumatisert. Er jo derfor de fleste fÄr vondt i armen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk Pfizer alle tre. 

dose 1  verking i arm

dose 2  verking i arm . hjernetÄke dag 2 og tre, lett hodepine som kom og gikk i noen dager

dose 3 ( 1 1/2 uke siden)  veking i armen

• Liker 2
Skrevet

Har ikke fÄtt dose 3 selv, men basert pÄ folk jeg kjenner:

• 1 fikk mer bivirkninger av dose 3 (Pfizer)
  • 3  fikk mindre bivirkninger (hvorav 1 fikk Pfizer og 2 fikk Moderna)
  • 1 reagerte ikke pĂ„ noen av dosene (3xPfizer).

Har lest at hvilken vaksine du har fÄtt tidligere kan ha betydning. Personer som har fÄtt 2xPfizer reagerer oftere pÄ dose 3 Moderna, enn de som har fÄtt Moderna i primÊrvaksinasjonen. For de som fikk Moderna i prlmÊrvaksinasjonen, var det liten forskjell pÄ om de fikk Pfizer eller Moderna som dose 3, nÄr det gjaldt bivirkninger.

Skrevet

1. Astrazeneca- kjempedÄrlig. HÞy feber, frostrier, store smerter i kroppen, spesielt beina..sÄpass at jeg ikke klarte Ä stÄ oppreist pÄ mange timer. Varighet i alt ca 24 timer.

2. Pfizer- influensafÞlelse med feber/ frostrier. Kanskje ca halvparten sÄ ille som etter fÞrste dose. Varighet ca 12 timer

3. Pfizer- Ganske sÄ vondt i armen fÞrste dagen, men det var helt ubetydelig sammenlignet med de andre.  Ellers fÞlte jeg meg helt fin.

Skrevet

Har fÄtt 4. 

Ingen reaksjon etter fÞrste. Feber og utslett etter andre. Feber og hovne lymfeknuter pÄ tredje. Ingen reaksjon etter fjerde. 

Feberen holdt jeg i sjakk med paracet og dro pÄ jobb som normalt. 

Skrevet (endret)
ATLAS6 skrev (40 minutter siden):

Har fÄtt 4. 

Ingen reaksjon etter fÞrste. Feber og utslett etter andre. Feber og hovne lymfeknuter pÄ tredje. Ingen reaksjon etter fjerde. 

Feberen holdt jeg i sjakk med paracet og dro pÄ jobb som normalt. 

4? Har de begynt med det?

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Skrevet

Kjente ingenting etter fÞrste, feber etter andre, og ingenting etter tredje. Litt vondt i armen, men er frisk som en fisk (fikk pÄ tirsdag). 

Skrevet
Tough cookie skrev (10 minutter siden):

Kan ikke stemme, kanskje vedkommende har tatt influensavaksine ogsÄ?

• Liker 1
Skrevet

Kun litt vondt i armen etter alle 3. Muligens litt sÄnn feberkribling etter 1 og 3, men det har jeg innimellom, sÄ trenger ikke vÊre av sprÞytene. FÄtt pfizer alle 3 gangene. 

Skrevet
Jonette skrev (30 minutter siden):

Kan ikke stemme, kanskje vedkommende har tatt influensavaksine ogsÄ?

Nei, jeg har tatt 4 koronavaksiner.

Skrevet
ATLAS6 skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg har tatt 4 koronavaksiner.

Javel, jobber du i helsevesenet eller lignende da?

• Liker 1
Skrevet
Tough cookie skrev (58 minutter siden):

Jada, etter jul er det dose 5 og til pÄske er det dose 6.. neste jul er det dose 12

• Liker 5
Skrevet
Wanheda skrev (7 timer siden):

Jeg tok 3. dose i gÄr, og har hatt 39 i feber i natt med bÄde kvalme og verking i alle ledd.

Reagerte ikke sÄ mye pÄ de to tidligere vaksinene (annet enn litt smÄpjusk form og vondt i armen) pluss mensforstyrrelser etter 2. dose (mistet mens i 60 dager, men det er ikke innmeldt da jeg tenker det kan komme av andre ting). 

O bivirkinger her, eneste jeg har fÄtt hver gang er vondt i armen,eller 0 plager

Skrevet

Meld det inn! Hater at folk skal bortforklare ting som skjer etter vaksinen. Er selv vaksinert sÄ er inn imot, men jeg mener at vi mÄ vÊre Êrlige her! 

Jeg tok andre dose i gÄr, har vondt i armen, tett nese og er slapp. HÄper det ikke blir noe verre enn det. Jeg fikk kjempekamper nÄr jeg hadde mensen fÞrste gang etter. NÄ hadde jeg mensen mens jeg tok det og har ikke merka nÄr til det forelÞpig. 

• Liker 6
Skrevet

Siden du ble litt syk indikerer jo det bare til det, at du hadde blitt veldig syk av selve covid-viruset! 

Skrevet
Rosatoast skrev (57 minutter siden):

Siden du ble litt syk indikerer jo det bare til det, at du hadde blitt veldig syk av selve covid-viruset! 

Hvor har du det ifra?

• Liker 7
Skrevet

Alle tre Pfizer.

fÞrste dose - ingenting 

andre dose - litt slapp dagen etter

tredje dose - veldig vondt i armen og litt varm/slapp samme kveld og dagen etter.

• Opprett ny...