Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mann her.

Har noen venninner som hvert bidige år kjøper julegaver til meg og min kone. Blir så lei, fordi da føler jeg at jeg må gi noe tilbake. Kan vi ikke bare være gode venner uten dette gavemaset? Er redd de blir fornærmet hvis jeg slutter å gi de julegaver.

Du som kvinne her på forumet, hvordan hadde du reagert hvis en venn slutta å gi julegaver?

Anonymkode: b1895...56d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha snakket med dem og spurt om dere lan slutte å gi gaver til hverandre. 

Verre er det ikke. 

Anonymkode: 5ce26...210

• Liker 7
Skrevet

Da jeg ble voksen og fikk barn, hadde jeg en prat med alle venninner, og fikk avsluttet endel gavebytting. Det ble for mye! En venninne ville ikke slutte, og med en annen ble vi enige om at vi ville fortsette å gi. Så jeg gir til to venninner. Men ikke dyre gaver. Det går i stearinlys, bodylotion osv. 

Syns det er helt ok å gi til to venninner pluss familie. Har ikke stor familie. 

Ta en prat med de det gjelder. Kan godt hende at de blir glade for å slippe også 🙂

Anonymkode: 012ec...28e

• Liker 2
Skrevet

Om en venn bare slutta å gi gaver tilbake uten å si fra eller ta det opp på forhånd, så hadde jeg nok blitt rimelig irritert og muligens avskrevet vedkommende. I hvert fall for ei stund. Det er rett og slett dårlig oppførsel.

Når det er sagt, så har jeg snakket med venner og roet ned med gaver.

En måte å gjøre det på er f.eks å foreslå om dere heller kan bruke pengene på å gjøre noe hyggelig sammen. Julelunsj, teater eller noe?

Anonymkode: 61561...42b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Samme som over, vi ble enige om å slutte. Kan hende venninnene dine blir lettet over forslaget. Vi har innført det samme i familien, gir kun til barn. Jula er så mye hyggeligere uten det maset.

Vi endret det til å gå ut og spise sammen i stedet, men det har sklidd ut de siste årene. Men det er lettere å spørre om dere heller skal gjøre noe, som den over sier, enn å bare droppe det.

Endret av Lovis Fenja
  • Liker 1
Skrevet

Du må jo bare si ifra. Kan hende de sitter med de samme tankene og gir av plikt. 

Anonymkode: f6da4...ac6

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker å ønske oss et veldedig formål «julegavene» våre skal gå til. Tar en skjermdump ved innbetaling og skriver en liten julehilsen til hverandre. I de siste årene har også jeg og min søster gitt det i julegave til hverandre. Veldig enkelt og helt fritt for stress🎅🏻🧑🏻🎄

Anonymkode: 3467b...f50

Skrevet

Jeg har selv bedt noen om vi kunne slutte å gi hverandre gaver fra nå av. Det gikk helt fint. Jeg ønsker kun å gi til mine nærmeste.

Anonymkode: e0f60...258

Skrevet

Helt greit å slutte med det. 

Anonymkode: 39003...65d

Skrevet

Det er absolutt greit å bli enige om å slutte, men nå er det i seneste laget for i år. Jeg ble ferdig med julegaver i oktober, hadde blitt litt oppgitt hvis noen av de jeg pleier å kjøpe til hadde foreslått dette nå. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei, mann her.

Har noen venninner som hvert bidige år kjøper julegaver til meg og min kone. Blir så lei, fordi da føler jeg at jeg må gi noe tilbake. Kan vi ikke bare være gode venner uten dette gavemaset? Er redd de blir fornærmet hvis jeg slutter å gi de julegaver.

Du som kvinne her på forumet, hvordan hadde du reagert hvis en venn slutta å gi julegaver?

Anonymkode: b1895...56d

Jeg ville fortelle de pågjeldende at du og konen har besluttet å stoppe med julegaver. Men det er kanskje litt sent å gi beskjed nå. Med mindre du vet de er "siste øyeblikks-kjøpere." 

Anonymkode: b0aa0...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...