AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Jeg og min kjære ønsker å gifte oss helt privat for oss selv, men tenkte ikke å holde det hemmelig. Begge har vært gift før og ønsker ikke noe stort rundt det hele, men er redd venner og familie vil føle på at de «burde» gi gave likevel. Vi har ikke behov for noen gaver og ønsker ikke at folk skal føle at de burde gi noe, men hvordan formidle dette uten å virke utakknemlig eller sære? Anonymkode: 53643...68f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og min kjære ønsker å gifte oss helt privat for oss selv, men tenkte ikke å holde det hemmelig. Begge har vært gift før og ønsker ikke noe stort rundt det hele, men er redd venner og familie vil føle på at de «burde» gi gave likevel. Vi har ikke behov for noen gaver og ønsker ikke at folk skal føle at de burde gi noe, men hvordan formidle dette uten å virke utakknemlig eller sære? Anonymkode: 53643...68f Jeg ville oppfatte det som et forsøk på å fiske gaver og oppmerksomhet, hvis jeg ble fortalt om et "privat" bryllup jeg ikke var invitert til. (Altså av brudeparret, i forkant av bryllupet). Hvorfor gjøre et poeng ut av å informere alle om det i forkant hvis det skal være privat, liksom? Anonymkode: 1a8e3...816 1
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og min kjære ønsker å gifte oss helt privat for oss selv, men tenkte ikke å holde det hemmelig. Begge har vært gift før og ønsker ikke noe stort rundt det hele, men er redd venner og familie vil føle på at de «burde» gi gave likevel. Vi har ikke behov for noen gaver og ønsker ikke at folk skal føle at de burde gi noe, men hvordan formidle dette uten å virke utakknemlig eller sære? Anonymkode: 53643...68f Ikke si det til noen at dere gifter dere.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og min kjære ønsker å gifte oss helt privat for oss selv, men tenkte ikke å holde det hemmelig. Begge har vært gift før og ønsker ikke noe stort rundt det hele, men er redd venner og familie vil føle på at de «burde» gi gave likevel. Vi har ikke behov for noen gaver og ønsker ikke at folk skal føle at de burde gi noe, men hvordan formidle dette uten å virke utakknemlig eller sære? Anonymkode: 53643...68f Hvis dere ikke skal ha noe fest eller middag, kun vielse, ville jeg bare giftet dere også annonsert det i etterkant, for eksempel legge ut på sosiale medier eller nevne det i julebrev/annen korrespondanse med slekt og venner. Hvis folk velger da gi gave i etterkant, så ta i mot vel, er det så krise da? Det er jo fort bare snakk om blomster eller en vin eller noe - det var sånt vi fik av de som ikke var invitert i bryllupet (naboer, venner av foreldrene våre ol) og det er det jo alltids hyggelig å få. Hvis folk spør om ønsker er det bare å høflig si at dere ikke trenger gave, men takk for lykkeønskninger. Hvis dere skal ha en middag eller fest kan dere skrive i invitasjonen at dere ikke ønsker gave bare "håper dere kan dele dagen med oss" eller lignende. Anonymkode: 777df...814 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå