AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Jeg har ikke turt å spør han om det. Hva kan årsaken være for det ? Er det bedre å ikke si noe ? Anonymkode: e5f70...cc2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 Til Admin: jeg har lagt denne i feil kategori, den skal stå i familie forumet. Tusen takk, Ts Anonymkode: e5f70...cc2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 Er det noen voksne du kan si det til? Din mor? Anonymkode: 14662...754 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Han stoler ikke på bankene, og det er alle sparepengene hans? Han vil kjøpe en dyr julegave kontant til din mor, en bil eller noe slikt? Han prøver å unngå å bli skattet av formue? Han oppbevarer pengene for en venn? Anonymkode: ff45a...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Samme skjedde meg noen år siden, bare det var to kofferter. Fant ut senere at pappa hadde drev med mye svart på siden.. Anonymkode: e183b...995 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Hvorfor snoker du i skapet til faren din? Hva kan være årsaken til at du ikke vet forskjellen på ting som er dine og ting som er andres? Hadde du satt pris på at faren din snoket i dine ting? Anonymkode: 73900...bd6 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor snoker du i skapet til faren din? Hva kan være årsaken til at du ikke vet forskjellen på ting som er dine og ting som er andres? Hadde du satt pris på at faren din snoket i dine ting? Anonymkode: 73900...bd6 Victimblaming Anonymkode: 94165...11a 13
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 Enten spør han eller glem at du fant det. Ikke snakk med andre om det, du vil ikke ha en pappa i fengsel. Trenger ikke være noe ulovlig heller, jeg tar ut hele lønna mi i kontanter hver måned, bruker ca halve og sparer resterende i kontanter. Det er fordi jeg ikke stoler på banker og digital lagring av penger, har vært i situasjoner før både i Norge og utlandet hvor minibank og vipps har vært nede. Eller som her om dagen hvor jeg tok taxi og maskinen ikke klarte å lese av bankkortet mitt, det var såå flaut men da måtte jeg løpe inn å finne kontanter til sjåføren så jeg fikk betalt han. Anonymkode: 9acc2...757 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 Narkotika Anonymkode: d6f9e...ff6 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Victimblaming Anonymkode: 94165...11a Godt å få brukt et engelsk trend-uttrykk innimellom. Helst så ofte som mulig. Anonymkode: d6f9e...ff6 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt å få brukt et engelsk trend-uttrykk innimellom. Helst så ofte som mulig. Anonymkode: d6f9e...ff6 Og - som i dette tilfellet - helt feil. Anonymkode: a60af...55a 10
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Sannsynligvis svart arbeid. Han gjør en jobb og får betalt kontant. Han unnlater å betale skatt. Er han håndverker? Anonymkode: 17f1a...7d8
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 Svr AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke turt å spør han om det. Hva kan årsaken være for det ? Er det bedre å ikke si noe ? Anonymkode: e5f70...cc2 Svart arbeid eller kriminalitet er vel mest logisk... 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 Mange stoler ikke på banker og gemmer pengene i madrassen. Det anbefales vel også å ha noe kontanter liggende til krisesituasjoner. Men en hel treningsbag høres nok mest ut som kriminalitet/skatteunndragelse. Mest nærliggende er svart arbeid, om han er typ håndverker, maler, snekker e.l. så tipper jeg han gjør litt svart arbeid på si. Anonymkode: 0547c...cf6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enten spør han eller glem at du fant det. Ikke snakk med andre om det, du vil ikke ha en pappa i fengsel. Trenger ikke være noe ulovlig heller, jeg tar ut hele lønna mi i kontanter hver måned, bruker ca halve og sparer resterende i kontanter. Det er fordi jeg ikke stoler på banker og digital lagring av penger, har vært i situasjoner før både i Norge og utlandet hvor minibank og vipps har vært nede. Eller som her om dagen hvor jeg tok taxi og maskinen ikke klarte å lese av bankkortet mitt, det var såå flaut men da måtte jeg løpe inn å finne kontanter til sjåføren så jeg fikk betalt han. Anonymkode: 9acc2...757 Hva hvis huset ditt brenner ned? Innbrudd? Ikke får du renter, ingen aksjer, fond.. Hva med pensjonen? Hva når pengene blir gamle? Drar du med en sekk med lapper i banken for å bytte? Det hørtes utrolig lite smart ut det der... Større sjangs for at du blir frastjelt di pengene enn av di forsvinner ut av banken Anonymkode: ee99d...b72 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Skrevet 4. desember 2021 Var det gml lapper? De tapte Nokas pengene? 😇 Anonymkode: 652fc...88e 4
Jensine Skrevet 4. desember 2021 #17 Skrevet 4. desember 2021 Han tør sikkert ikke ta det opp hvis du forsyner deg med litt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #18 Skrevet 4. desember 2021 Hvor mye var det? 😅😅 Hold deg for deg selv, eller snakk med faren din om det. Enter er det lønn/sparepenger som blir liggende, eller penger som skal videre. Sistnevnte er like greit å ikke vite noe om Anonymkode: bd5f6...478
Hannah80 Skrevet 4. desember 2021 #19 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Victimblaming Anonymkode: 94165...11a For noe tull. Ts hadde ingenting med å rote rundt i sakene til sin far. 4
kar90 Skrevet 4. desember 2021 #20 Skrevet 4. desember 2021 Hei, hvor gammel er du? Det er nok bare sparepenger. Du må holde det for deg selv og ikke si det til noen. En del voksne liker ikke å gi pengene sine til bankene, men hvis du røper det til venner, så kan det være at det sprer seg til andre , også bryter det seg noen inn i huset og tar alle pengene. Det må du ikke la skje. Så ikke røre pengene og ikke si noe. Ok? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå