Gå til innhold

Har ikke sovet noe i natt. Drakk en energi drikk for 8 timer siden, og er ikke trøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg lysvåken. Så hoster jeg mye, får da ikke sove. Hva kan grunnen være? har fri i dag så tenkte å sove lenge, men jeg er virkelig for våken. Er det farlig å være oppe så lenge? Jeg blir nok ikke trøtt før om flere timer. Jeg har vært oppe siden 08:00 3 desember.

Anonymkode: 8d7fb...52e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke farlig. Vi har masse kirurger som er på vakt på sykehuset lenger enn du har vært våken.

Anonymkode: 2d089...9c0

Skrevet

Hvorfor drikker du energidrikk? Det er djevelens verk. 

Anonymkode: b0601...f6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg føler meg lysvåken. Så hoster jeg mye, får da ikke sove. Hva kan grunnen være? har fri i dag så tenkte å sove lenge, men jeg er virkelig for våken. Er det farlig å være oppe så lenge? Jeg blir nok ikke trøtt før om flere timer. Jeg har vært oppe siden 08:00 3 desember.

Energidrikk som red Bull feks er som 10 kaffekopper. Jeg kan ikke ta 1 kopp kaffe etter kl 17 om jeg vil sove om natten

Anonymkode: cc4bc...617

Skrevet

Nei, det er ikke farlig å være våken i 24 timer. Mange med søvnvansker er jo det innimellom. Men du bør kanskje ikke kjøre bil i dag.

Slutt med energidrikker, det er bare tull.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Energidrikk som red Bull feks er som 10 kaffekopper. Jeg kan ikke ta 1 kopp kaffe etter kl 17 om jeg vil sove om natten

Anonymkode: cc4bc...617

Det er tull. Det er omtrent like mye koffein i en energidrikk som i halvannen kopp kaffe. 160 mg koffein i en halvliter energidrikk, en vanlig kopp kaffe er rundt 100 mg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor drikker du energidrikk? Det er djevelens verk. 

Hedda-78 skrev (30 minutter siden):

Slutt med energidrikker, det er bare tull.

Hvorfor er det tull? Det gir koffein på en måte som smaker bedre enn kaffe.

Anonymkode: 98ada...dbd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Grunnen til at du ikke får sove er nok fordi du er lysvåken, fordi du hoster og fordi du drakk energidrikk.

Setter en krone på at du sovner om du legger deg i senga, setter på en film og ser på den. I løpet av en time sover du din søteste søvn :) 

Og da får du ikke sove når kvelden kommer igjen, nettopp fordi du har sovet hele dagen. 

Anonymkode: 14b59...281

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi koffein i de mengdene det er i energidrikk kan være uheldig for hjertet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Å drikke koffein sent på kveld, rundt midnatt som ts gjorde, er jo å be om søvntrøbbel. Uansett om det er kaffe eller energidrikk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi koffein i de mengdene det er i energidrikk kan være uheldig for hjertet. 

Du mener at halvannen kopp kaffe er djevelens verk også da?

Hedda-78 skrev (6 timer siden):

Å drikke koffein sent på kveld, rundt midnatt som ts gjorde, er jo å be om søvntrøbbel. Uansett om det er kaffe eller energidrikk. 

Det er sant, men du skrev spesifikt at energidrikker er tull, ikke kaffe eller koffein generelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...