Gå til innhold

Damer; syns dere alltid hårtap er et tydeligere aldringstegn hos menn enn fedme eller rynker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonymburker skrev (På 4.12.2021 den 0.48):

Hører så mye negativt om hårtap. "Han må ha hår" er ofte en gjenganger i kvinners krav til mannen her inne. Hører aldri noe om at han ikke kan være overvektig eller se ung ut for alderen..

Er det virkelig slik at hårtap er det verste aldringstegnet? Man kan jo ikke noe for dette i motsetning til fedme og rynker (menn er dårlige på å bruke solkrem).

Jeg ser ung ut for alderen på alle andre måter, men har hårtap. Føler likevel det hadde vært en fordel å være tykk enn å ha en tynn løpekropp som jeg faktisk har.

Jeg har planer om å være i over gjennomsnitt god form så lenge jeg lever. Pr. i dag er de fleste på min alder i dårligere form enn meg, hva gjelder løping.

Når 90 % av alle menn har forfalt betraktelig i 40-åra, skal jeg fremdeles være aktiv og tynn. Det er min plan.

Hm hårtap blir usexy hvis fyren er veldig opptatt av hårtapet sitt. 

Men en kjekk fyr med hårtap som ikke er opptatt av hårtapet sitt kan fort bli veldig sexy. 

Det handler i grunn mest om utstrålingen til fyren. Hvis fyren viser god selvtillit så blir det sexy. 

Fedme har i grunn  ikke noe med det. 
det er alltid bedre å trene å være i form. 

• Liker 3
Skrevet
TurdusMerula skrev (På 4.12.2021 den 6.37):

Man blir ikke feitere med alder. Det handler om livsstil. 

ikke alle, men man kan jo si det samme om hårtap. Poenget er vel at man SER eldre ut dersom man går opp i vekt. 

Anonymkode: fd9f3...6e0

• Liker 1
Skrevet
TurdusMerula skrev (På 4.12.2021 den 6.37):

Man blir ikke feitere med alder. Det handler om livsstil. 

Hårtap er helt klart det som er mest ødeleggende. Det endrer rett og slett utseendet radikalt, og gjør at man ser mye eldre ut. Og det hjelper ikke at man barberer seg helt skalla, snarere tvert imot. Om man er litt utrent og har noen (få) kilo ekstra, spiller mye mindre rolle, hvis man ellers ser bra ut. Rynker er heller ikke så viktig ettersom det - i motsetning til hårtap - stort sett harmonerer noenlunde med alderen.

Anonymkode: 310cd...443

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hårtap er helt klart det som er mest ødeleggende. Det endrer rett og slett utseendet radikalt, og gjør at man ser mye eldre ut. Og det hjelper ikke at man barberer seg helt skalla, snarere tvert imot. Om man er litt utrent og har noen (få) kilo ekstra, spiller mye mindre rolle, hvis man ellers ser bra ut. Rynker er heller ikke så viktig ettersom det - i motsetning til hårtap - stort sett harmonerer noenlunde med alderen.

Skulle ikke være svar på innlegget jeg svarte på, men et nytt selvstendig innlegg. Beklager.

Skrevet

Til info: de fleste damer blir også tynnere i håret etterhvert.

Anonymkode: aa14a...ba0

Skrevet (endret)

Synes menn med hår ser best ut, noen få kler bedre å være skalla. eks vin diesel.

MEN det som gjør skalla menn usexy som f er når de på død og liv skal spare på restene og ha munkesveis ol. Hodet må shaves når det er halvskallet ellers så ser en 20 år eldre ut.

Fedme er det verst, men litt ekstra polstring om man er muskuløs under går greit.

rynker er helt nøytralt. 

Endret av KrXs
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil foreslså en liten avtale:

Menn dropper å stresse med hårtranspantasjon, hentesveis, tryllemidler etc.

Til gjengjeld kan kvinner droppe vonde sko, fillers, silikonpupper, sminke hver dag etc.

Deal?

• Liker 6
Skrevet
Isambard skrev (Akkurat nå):

Jeg vil foreslså en liten avtale:

Menn dropper å stresse med hårtranspantasjon, hentesveis, tryllemidler etc.

Til gjengjeld kan kvinner droppe vonde sko, fillers, silikonpupper, sminke hver dag etc.

Deal?

Enig. 

Anonymkode: fa93a...4b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Til info: de fleste damer blir også tynnere i håret etterhvert.

Anonymkode: aa14a...ba0

Det håper jeg da virkelig. Har så tjukt hår at det er nesten plagsomt. 

Kjæresten har derimot omtrent ikke hår igjen. Heldigvis prøver han ikke å spare på restene. 

Anonymkode: 9c3ec...4b6

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min var tynn i håret da vi traff hverandre, han 23 år og jeg 19 år. Allerede året etter begynte han å shave bort alt. Jeg synes ærlig at det var vanskelig i begynnelsen, for ja, han så mye eldre ut med en gang. Og da mindre attraktiv. Tror kanskje det har en del å gjøre med vår unge alder, jeg er/var vant med at gutter rundt min alder har mye hår. Var nesten litt flau for å omgås mine venner, da jeg ved tidligere anledninger har hørt de snakke om skallet menn negativt. 

Men det er ikke en dealbreaker for meg. Tok tid til at jeg ble vant med det, og slet med å holde meg tiltrukket i begynnelsen. Nå er det ikke et problem lenger. Jeg forsøkte fokusere på trekkene jeg liker så godt - brede skuldre, atletisk kropp, fine øyne, fint ansikt. Jeg prøver å oppmuntre han til å bruke hudpleieprodukter og bevege mer på seg, så kanskje rynker kan komme litt senere og ølmagen uteblir.

Skrevet

Hår eller ikke … samma det her. Betyr ingenting.

Anonymkode: 2fc4d...02c

Skrevet

Bare ikke begynn med cap  😳

Anonymkode: 2fc4d...02c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 7.35):

En mann med hår er alltid kjekkere enn en uten, hvis man har mye annet å fare med så gjør det ikke like mye. 

Jeg mener motsatt. Digger skallet (barbert) og synes det er finest. Ingen kler måne såklart, men veldig mange kler å være helt uten hår. 

Skrevet

Mannen min begynte å miste håret i 20-årene, men det løste han ved å barbere resten, han er heldigvis ikke en av de som skulle ha hårtransplantasjon og sånn, eller enda verre: hentesveis. 

Anonymkode: d2158...32f

• Liker 3
Skrevet

Aller verst: store viker, tynnere og tynnere hår og så anlegger de hestehale 😂😂😂

• Liker 2
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvorvidt fyren er skalla eller ikke, med mindre han lager hentesveis, da ser man jo 20 år eldre ut :P 

Skrevet

Jeg kjenner noen som har mistet håret i 20-årene, og flere i 30-årene. Det er ikke nødvendigvis noe som gjør en mann eldre. Ikke fedme heller.  

Jeg liker likevel menn med hår da, det er en preferanse jeg har og jeg føler ikke det har noe med at det er ungdommelig å gjøre. Jeg har alltid likt eldre menn.

Anonymkode: 1d473...318

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Hårtap er i grunnen null stress. Jeg må innrømme at hentesveis ikke er min greie da, så kort og velstelt er tingen. 

Besta var tynn i håret på slutten, det kommer sikkert jeg å til å bli på ett tidspunkt, kommer fortsatt til å være en søt og rar liten gammel dame når den tid kommer😅

Altså, vi blir jo alle eldre, så jeg stresser ikke med det, handler jo om å gjøre det beste med det man har. Både for menn og kvinner. 

Skrevet

Håret tenker jeg veldig lite på gitt. Synes det er ganske mandig å fjerne alt jeg da.

Det minst mandige er når en mann prøver for harde livet å skjule at der er viker, måne eller tynt. En mann som aksepterer at mengden hår er som det er, er uten tvil de beste. 

Anonymkode: af985...11a

• Liker 2
Skrevet

Er da nok av tjukke tenåringer, og de fleste menn som mister håret begynner å merke det allerede i tjueårene. De aller fleste av mine venner som er tynne i håret har vært det i omtrent hele sitt voksne litt. Et par var litt over 30.

Med aldringstegn tenker jeg rynker og grå hår, men også ting som at de ikke lenger utforsker ny musikk, sjelden går på kino eller konsert, klesstilen blir stadig mer nøytral og trygg, og de blir stadig mer opptatt av "stell".

Anonymkode: 37d77...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...