Gå til innhold

Damer; syns dere alltid hårtap er et tydeligere aldringstegn hos menn enn fedme eller rynker?

Anonymburker

Anbefalte innlegg

Hører så mye negativt om hårtap. "Han må ha hår" er ofte en gjenganger i kvinners krav til mannen her inne. Hører aldri noe om at han ikke kan være overvektig eller se ung ut for alderen..

Er det virkelig slik at hårtap er det verste aldringstegnet? Man kan jo ikke noe for dette i motsetning til fedme og rynker (menn er dårlige på å bruke solkrem).

Jeg ser ung ut for alderen på alle andre måter, men har hårtap. Føler likevel det hadde vært en fordel å være tykk enn å ha en tynn løpekropp som jeg faktisk har.

Jeg har planer om å være i over gjennomsnitt god form så lenge jeg lever. Pr. i dag er de fleste på min alder i dårligere form enn meg, hva gjelder løping.

Når 90 % av alle menn har forfalt betraktelig i 40-åra, skal jeg fremdeles være aktiv og tynn. Det er min plan.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen problemer med hårtap, bare barber vekk alt. Fiks ferdig.

Anonymkode: 1d89f...519

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent man kan lure på alderen, ja hår er viktig for meg. Lite fett gjør at man ser eldre ut. 

Anonymkode: fa93a...4b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært mer skeptisk til at man er singel i 40-årene enn litt lite hår, da er det som regel noe galt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alltid ting måles opp mot hverandre?

I utgangspunktet så liker jeg at menn har hår, men nå har det seg sånn at den kjekkeste fyren i byen, fyren jeg crusher på har mista sitt. Han har også en fin og trent kropp- det er heller ikke et must men det er et pluss. Han tar veldig bra vare på seg selv og utseendet sitt og er en veldig selvsikker og flott mann på tross av at han ikke har hår. Han er også yngre enn meg, så gammel er han ikke. 

Det er ikke så mye å stresse over rett og slett. Har man ikke hår lenger så har man ikke det. 

Anonymkode: fd9f3...6e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet hår er ikke en dealbreaker, fyren kan være kjekk likevell. 

Anonymkode: fc3b3...694

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns hårtap på menn er værste aldringstegn ja.. Vet at det oppleves veldig urettferdig for enkelte menn siden noen mister håret allerede i 20 årene mens andre har frodig manke til de er 50, og det er synd på de unge. 

Veldig veldig få kler å være skallet, og skallet kan i bestefall se helt greit ut men ikke sexy. Et unntak er kanskje kjempetrente menn som er mørk i huden med tatoveringer og skallet. 

Heldigvis så er det flere ting man kan gjøre mot hårtap nå! Og jeg oppfordrer alle menn som begynner å miste håret til å gjøre tiltak! 

Dokumentert fungerende metoder er:

- Rogaine/Minoxidil, koster ca 500 kr for tre måneders forbruk og er best fungerende av alt. 

- Dermapen, fins en egen gruppe på reddit for menn som bruker dermapen mot hårtap og mange videoer på youtube. Kombinerer man med Rogaine er resultatene skikkelig bra! Dermapen koster 2500 kr profesjonelt og må gjøres to til fire ganger i måneden, men du kan kjøpe deg en egen maskin for ca 1000 kroner så du kan gjøre det hjemme. Nåler får du også kjøpt til en billig pris. Jeg bruker dermapen i ansikt og viker selv og det er ikke vondt. 

- PRP behandling mot hårtap, koster ca 5000 per behandling men er tilbud på Letsdeal.no rett som det er. Må gjøres to til fire ganger i året. 

- Hårtransplantasjon. Virker som en stor utgift med sine ca 50-70.000 (avhengig av hvor stort område) men i lengden så er det verdt det for dette er eneste behandling som gir permanent resultatet. Alle de andre behandlingene må du vedlikeholde og gjøre jevnlig, og når du stopper å gjøre dem så stopper effekten også. Hadde jeg vært mann og slitt med hårtap eller tynnende viker hadde jeg investert i hårtransplantasjon før alt håret ble borte sånn at det eksisterende håret gjemmer sårene og hårrøttene som har blitt graftet og transplantert for det ser ikke pent ut de første månedene før håret vokser ordentlig ut der hårrot er transplantert. Du kan få hårtransplantasjon billigere i utlandet, Polen, Latvia, Tyrkia.. Men om du har mulighet til å heller spare et år eller to ekstra for å ta det i Norge så er nok det tryggest. 

- fins også sjampoer som Nioxin system men disse vekker ikke døde hårrøtter, men kan i en viss grad øke eksisterende hårvekst. 

Anonymkode: 01454...c43

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe krav at menn skal ha hår.

Har aldri hørt noen være opptatt av dette, da det er helt vanlig.

Har aldri sett det nevnt utenom som svar til menns endeløse forakt for kvinners utseende, kropper og nedsettende ord, som svar på tiltale slik at de mennene kan selv få se hvor hyggelig en slik dehumanisering er. 

Anonymkode: bf75d...31a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hårtap er null stress. Min erfaring og det jeg har lest av studier tyder på at en liten andel kvinner synes skalla menn er stygge, de fleste er omtrent likgyldige. Og noen få synes det er ekstra attraktivt.

Synes slankhet og lite rynker er viktigere. De som er under 50 år og slanke ser generelt yngre ut for alderen, men det blir motsatt over 50 år. Tynn kropp forbindes med ungdom. Samtidig så gjør en tynnere kropp at man ser rynker tydlgere.

Anonymkode: f58c3...439

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slank og fin kropp betyr mye mer enn hårtap. Slanke mennesker beveger seg så mye penere enn overvektige. Rynker og lite hår får man ikke gjort så mye med, men kroppen kan man påvirke gjennom aktivitet og bra mat.

Anonymkode: 46f7e...588

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (5 timer siden):

Hører så mye negativt om hårtap. "Han må ha hår" er ofte en gjenganger i kvinners krav til mannen her inne. Hører aldri noe om at han ikke kan være overvektig eller se ung ut for alderen..

Er det virkelig slik at hårtap er det verste aldringstegnet? Man kan jo ikke noe for dette i motsetning til fedme og rynker (menn er dårlige på å bruke solkrem).

Jeg ser ung ut for alderen på alle andre måter, men har hårtap. Føler likevel det hadde vært en fordel å være tykk enn å ha en tynn løpekropp som jeg faktisk har.

Jeg har planer om å være i over gjennomsnitt god form så lenge jeg lever. Pr. i dag er de fleste på min alder i dårligere form enn meg, hva gjelder løping.

Når 90 % av alle menn har forfalt betraktelig i 40-åra, skal jeg fremdeles være aktiv og tynn. Det er min plan.

Jeg bryr meg egentlig ikke om mannen har tidlig hårtap. Vedkommende kan være kjekk likevel. 

Anonymkode: 1d860...8af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TurdusMerula skrev (41 minutter siden):

Fedme er ikke et aldringstegn.

Fedme gjør jo at kroppen eldes mye raskere da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fedme gjør jo at kroppen eldes mye raskere da. 

Man blir ikke feitere med alder. Det handler om livsstil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil heller ha han skallet enn med langt hår.

Hårtap er for meg ikke et tegn på alderdom, for jeg har møtt mange menn som allerede i 20-årene har vært så å si skallet. Der de shaver hodet pga. de mangler såpass mye midt på hodet.

Anonymkode: 44da2...9bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må han ha godt med hår på hodet, eller klippe det heeelt kort. Er stygt med «lite» hår på hodet så man ser hodebunnen enkelte steder

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte mannen min da jeg var 26, han var et år yngre. Allerede da var han skallet. Så han eldre ut av den grunn? På ingen måte. Så lenge man ikke tviholder på stusselig hårvekst, er manglende hår helt uproblematisk for de aller fleste kvinner. Overvekt hadde derimot vært en dealbreaker for meg. 

Anonymkode: c1b0d...c07

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med hår er alltid kjekkere enn en uten, hvis man har mye annet å fare med så gjør det ikke like mye. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...