Gå til innhold

Antrekk på julaften, bunad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei takk, der jeg feirer jul er temperaturen 23-24 grader, og da går jeg ikke i bunaden min med ullskjørt.

Den er ikke avslappende å sitte i heller akkurat. Jeg går for en kjole eller bluse og skjørt ;)

Anonymkode: 8850f...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å ha bunad på julaften noen år. Vi bruker å besøke slekt for å utveksle gaver og katche up litt på julaften på dagtid, og da er det koselig å bruke bunad. Tar den av etter middagen, for da er jeg lei og vil sitte på gulvet og ha styr på utdeling av gaver. Elsker bunaden!

Anonymkode: 5d02f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en familie der det er tradisjon å gå i bunad på julaften. Hadde jeg skulle feire med dem hadde jeg nok valgt bunad selv, i hvert fall deler av dagen. Synes bunad er flott. I min familie har vi ikke den tradisjonen, og jeg hadde nok følt at jeg ikke passet helt inn i bunad - når alle andre går i enkle kjoler, bukse og topp etc. 

Anonymkode: 4f217...705

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på å søle akevitt eller ribbefett på bunaden gjør at jeg grøsser ved tanken... 

Anonymkode: 82fa9...c7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er jobb frem til kl 14 på julaften hadde jeg ikke orket koke julemiddag, dekke bordet og styre på i bunad for så å risikere både lukt og annet på den, jeg er alt for glad i bunaden mine til det.. Men om jeg ikke skulle noe av det kunne jeg nok tatt den på for det er en egen spesiell følelse å ha på bunad, blir mer høytid da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker bunaden min, men bruker den ikke julaften. Hører enkelte bruker den i kirka, og skifter etterpå, og den kunne jeg vært med på om jeg gikk i kirka julaften, det hadde bare vært koselig! 

Anonymkode: 6aeaa...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...