AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Noen her som vet hva man gjør hvis man får svimmelhet som bivirkning? Anonymkode: 17c11...90a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Det kan være forbigående. Noen har litt bivirkninger de første par ukene eller ved doseendring. Det skjedde med meg. Du kan ta kontakt med legen som har foreskrevet medisinen hvis du er usikker. Anonymkode: 6d7db...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det kan være forbigående. Noen har litt bivirkninger de første par ukene eller ved doseendring. Det skjedde med meg. Du kan ta kontakt med legen som har foreskrevet medisinen hvis du er usikker. Anonymkode: 6d7db...9fd Kjørte du bil mens du hadde den bivirkningen? Anonymkode: 17c11...90a
Akers Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Jeg skaffet meg blodtrykksmåler på apoteket, og måler blodtrykket jevnlig. Etter enkelte perioder med litt svimmelhet har jeg funnet følgende sammenhenger for meg: blodtrykket har i perioder vært lavere enn anbefalt (perioder med ekstra trening eller mer rolige arbeidsforhold justering av medisin har skapt litt svimmelhet. Dette har vært forbigående Jeg anbefaler blodtrykksmåler, for dersom blodtrykket er alt for lavt så bør medisin justeres.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Akers skrev (1 time siden): Jeg skaffet meg blodtrykksmåler på apoteket, og måler blodtrykket jevnlig. Etter enkelte perioder med litt svimmelhet har jeg funnet følgende sammenhenger for meg: blodtrykket har i perioder vært lavere enn anbefalt (perioder med ekstra trening eller mer rolige arbeidsforhold justering av medisin har skapt litt svimmelhet. Dette har vært forbigående Jeg anbefaler blodtrykksmåler, for dersom blodtrykket er alt for lavt så bør medisin justeres. Hva mener du er alt for lavt da? Jeg pleier å ligge på 80-85/40-45 og lever helt fint med det. Anonymkode: 0919f...26f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du er alt for lavt da? Jeg pleier å ligge på 80-85/40-45 og lever helt fint med det. Anonymkode: 0919f...26f Det er et unormalt lavt bt. Et normalt bt er 120/80. Anonymkode: 2791e...94f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Har du målt blodtrykket hjemme? Eller tatt en 24 timers måling? Mange blir satt på blodtrykksmedisiner når legen har målt for høyt trykk på kontoret. Men det kan være en stressende situasjon som ikke gjenspeiler det daglige blodtrykket. Det er høyt blodtrykk over tid som er problematisk, Når du sier at du opplever svimmelhet av medisinen så kan det være at blodtrykket har blitt for lavt. Svimmelhet er som regel et symptom på lavt blodtrykk. Måler du hjemme? Anonymkode: 8e33a...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjørte du bil mens du hadde den bivirkningen? Anonymkode: 17c11...90a Du skal aldri kjøre bil når du er syk, trett eller på annet vis ikke i toppform. Anonymkode: d9666...8d1
Akers Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er et unormalt lavt bt. Et normalt bt er 120/80. Anonymkode: 2791e...94f Støtter dette. de gangene jeg har kjent på svimmelhet, har jeg vært nede i ca 100/60… kontaktet lege og forklart. Og legen har redusert medisin, mål at overtrukket blodtrykket opp til mellom 120-135.
Akers Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva mener du er alt for lavt da? Jeg pleier å ligge på 80-85/40-45 og lever helt fint med det. Anonymkode: 0919f...26f Man bør sjekke med lege, helst ta en 24t måling dersom det er markert avvik på blodtrykket. Høyt eller lavt Blodtrykk er noe som ikke alltid merkes, men det kan være grunnlag for sykdommer senere. Hva sier legen til dette lave blodtrykket? (Jeg spør ikke fordi jeg tenker at det er noe feil med deg, er bare nysgjerrig… jeg har selv bare kjempet med for høyt blodtrykk, og redusert medisinering når jeg har problem med svimmelhet - som så langt har oppstått ved overtykk nede på ca 100.)
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 Akers skrev (3 timer siden): Man bør sjekke med lege, helst ta en 24t måling dersom det er markert avvik på blodtrykket. Høyt eller lavt Blodtrykk er noe som ikke alltid merkes, men det kan være grunnlag for sykdommer senere. Hva sier legen til dette lave blodtrykket? (Jeg spør ikke fordi jeg tenker at det er noe feil med deg, er bare nysgjerrig… jeg har selv bare kjempet med for høyt blodtrykk, og redusert medisinering når jeg har problem med svimmelhet - som så langt har oppstått ved overtykk nede på ca 100.) Det funker helt fint for meg. Og så lenge det ikke plager meg så er det ikke noe problem. Jeg kan gå, løpe, sykle, gå på ski osv. Men jeg står ikke på bt medisiner mot migrene nå lenger. Jobber innen et fag der jeg tar bt på mennesker hvert 5 min. Og det er veldig stor variasjon. Anonymkode: 0919f...26f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Så svimmelhet er tegn på lavt blodtrykk? Hvor lenge skal man vente å se om svimmelheten går over? Anonymkode: 17c11...90a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Kjørte du bil mens du hadde den bivirkningen? Anonymkode: 17c11...90a Jeg hadde ikke svimmelhet, men en av de andre forbigående bivirkningene. Jeg spurte legen og han sa det ikke var så uvanlig og at det sannsynligvis kom til å gå over. Det ble bedre i løpet av en ukes tid. Jeg ville nok ikke kjørt bil hvis jeg var veldig svimmel, nei. Anonymkode: 6d7db...9fd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde ikke svimmelhet, men en av de andre forbigående bivirkningene. Jeg spurte legen og han sa det ikke var så uvanlig og at det sannsynligvis kom til å gå over. Det ble bedre i løpet av en ukes tid. Jeg ville nok ikke kjørt bil hvis jeg var veldig svimmel, nei. Anonymkode: 6d7db...9fd Jeg kan sikkert få til hjemmekontor en uke, men hvis det vedvarer så må jeg nok be om en lavere dose? Anonymkode: 17c11...90a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan sikkert få til hjemmekontor en uke, men hvis det vedvarer så må jeg nok be om en lavere dose? Anonymkode: 17c11...90a Er vel kanskje verdt å ta en telefon til legen og spørre hva hen synes? Kanskje du kan få komme inn og ta blodtrykket. Anonymkode: 6d7db...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå