Gå til innhold

Test ved innreise til norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i utlandet nå hos et familiemedlem. Skal hjem neste uke. Ser på at alle må teste seg på grensen, selv om man er fullvaksinert. Noe jeg er.

Noen her inne som har reist inn til Norge nå, landet på Gardermoen, som vil si noe om hvordan det var? Var det lang kø? Lang ventetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke reist ennå, men leste at de har en max ventetid på 1,5 timer. Er pågangen større gir de deg en hurtigtest du kan ta hjemme.

Anonymkode: 9f297...aae

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke reist ennå, men leste at de har en max ventetid på 1,5 timer. Er pågangen større gir de deg en hurtigtest du kan ta hjemme.

Skjønner. Kan jeg spørre hvor du leste det? 

Skrevet

Er det hurtigtest som taes?

Skrevet
Gullhavet skrev (3 timer siden):

Er det hurtigtest som taes?

Tror det er antigen hurtigtest de bruker. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (5 timer siden):

Tror det er antigen hurtigtest de bruker. 

Typ 3 cm opp i nesa altså?

Skrevet

jeg er redd for at de på pressekonferansen i dag kommer til å innføre karantene for alle, til og med vi som er vaksinerte også, ved innreise.

Anonymkode: de630...076

Skrevet

Til deg som nettopp har kommet til Norge.Du er pliktig å ta en koronatest innen 24 timer.Det gjelder selv om du har gyldig koronasertifikat. Se helsenorge.no/reise for mer informasjon.

Hvis du ikke har registrert din innreise,gjør du det her : entrynorway.no-

En sms jeg fikk fra helsedirektoratet i dag da jeg tok bussen forbi flyplassen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg er redd for at de på pressekonferansen i dag kommer til å innføre karantene for alle, til og med vi som er vaksinerte også, ved innreise.

Hvorfor skal fullvaksinerte egentlig slippe unna en liten karantene? De kan ha med smitte og smitte videre like mye som uvansinerte kan.

De uvaksinerte er tross alt testet før flyavgang, så egentlig burde jo de fulmvaksinerte, som ikke er testet, og kun de, sitte i karantene?

Anonymkode: 72a1d...3be

Skrevet

På sola henger det ett skilt om at man kan teste seg der, eller dra på teststasjon innen 24 timer, så forstår det som at du kan velge selv. Er det kø går du bare på din lokale teststasjon.

Anonymkode: fae24...61f

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skal fullvaksinerte egentlig slippe unna en liten karantene? De kan ha med smitte og smitte videre like mye som uvansinerte kan.

De uvaksinerte er tross alt testet før flyavgang, så egentlig burde jo de fulmvaksinerte, som ikke er testet, og kun de, sitte i karantene?

de vaksinerte må også teste seg som det ser ut nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

liten karantene? Er det ikke 10 dager? Om det blir karantene nå så får jeg ikke feiret jul med familien i år heller

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

de vaksinerte må også teste seg som det ser ut nå

Alle må teste seg ved ankomst ja, men uvaksinerte må også teste seg innen 24t før flyavgang. Det slipper de fullvaksinerte, som kan sette seg på flyet og være full av virus.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

liten karantene? Er det ikke 10 dager? Om det blir karantene nå så får jeg ikke feiret jul med familien i år heller

Man kan teste seg ut av karantene etter tre dager. Så ja, en liten karantene.

Skrevet

De som reiser på ei ukes tur er vel ikke blitt syke ved returen enda hvis de blir smittet utenlands, så slår vel ikkje ut på testen ved retur?

Er ikke inkubasjonstiden 10-14 dager? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De som reiser på ei ukes tur er vel ikke blitt syke ved returen enda hvis de blir smittet utenlands, så slår vel ikkje ut på testen ved retur?

Er ikke inkubasjonstiden 10-14 dager? 

Som regel er inkubasjonstiden 4-5 dager, men kan selvsagt ta lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...