AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Har ei god venninne som har blitt singel. Hun har voksne barn. Jeg var senere ute og har barn i grunnskolealder ennå. Og hun skjønner ikke at jeg må prioritere mann og barn fremfor henne. Jeg liker henne veldig godt, hun er skikkelig artig. Men også ekstremt intens, og har nok brukt opp en del venner. Hun er i ferd med å bruke opp meg nå. Og syns det er veldig synd. Hun inviterer seg selv med på alt jeg skal, være seg familiemiddager, fest på jobben min, kino med venninner med barn på samme alder som mine når vi skal se barnefilmer…. Ja, igrunnen det meste. Og hun er såpass mye at hun ikke matcher med så mange av mine venner med barn. Hun syns de er kjedelige. De syns hun er too much. Jeg har prøvd på alle fine og hyggelige måter og si at dette ikke alltid passer. Særlig en jobbfest jeg skal på neste helg som også er avslutning for en kollega/venn som skal flytte til andre siden av landet . Jeg kan ikke (og vil ikke) ta henne med, og hun planlegger allerede hva hun skal ha på seg. Når jeg sier at hun ikke kan bli med mener hun at joda, og så kan vi gå på byen etterpå hvis det blir for fullt der. Men jeg vil jo ikke på byen. Jeg vil være med kollegaene mine, særlig hun som skal slutte. Og det er fullstendig uaktuelt å ta henne med og det har jeg sagt, men det går ikke inn. Hvor brutal skal jeg være med bestevenninna mi? Og jeg skjønner jo at jeg må slutte å fortelle om ting jeg skal på som hun ikke kan bli med på. Anonymkode: 83df0...1d0 8
Populært innlegg Me for life Skrevet 3. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 3. desember 2021 "Dette er fest for jobben min, du jobber ikke der og kan da ikke være med" "Er familiemiddag dessverre, vi får spise sammen en annen dag" Kino kan du derimot ikke nekte henne, men du kan la være å fortelle om det.... 51
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Har sagt hun ikke kan. Svaret er: «Du kan bli med meg på lønningspils med jobben min neste gang». Ikke snakk om, altså! Går ikke inn. Jeg er redd jeg må være ufin, og vil ikke det. Anonymkode: 83df0...1d0
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Har du en upult kompis du kan prakke henne på? Høres ut som hun kunne trengt litt pikk. Anonymkode: ef512...15d 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du en upult kompis du kan prakke henne på? Høres ut som hun kunne trengt litt pikk. Anonymkode: ef512...15d Hahah, nei. Men tror ikke det er problemet. Hun er på byen og puler stadig vekk. Anonymkode: 83df0...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Kan du ikke si noe sånn som at du spurte på jobben og de sa nei? Anonymkode: 5cab4...53c 13
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du ikke si noe sånn som at du spurte på jobben og de sa nei? Anonymkode: 5cab4...53c Jeg har sagt jeg har spurt (men det har jeg ikke gjort) Hun sa da: «Da går vi på byen istedet» Jeg bare: «Nei, jeg skal på den festen». Jeg trodde hun var ferdig med det nå, og hadde innsett at hun ikke skal bli med. Men så fikk jeg nettopp melding med spørsmål om hva vi skulle ha på oss… Og da laget jeg denne tråden. Anonymkode: 83df0...1d0 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 3. desember 2021 Kan du ikke bare skrive: Jeg tror du har misforstått. Jeg skal ikke på byen, jeg skal på en privat fest med kollegaer. Men kos deg på byen du. Så sees vi en annen dag. Anonymkode: 0aa32...397 82
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Det er så slitsomt med folk som pusher grensene så ekstremt. Ikke rart hun har slitt ut flere venner. Hadde en sånn venninne før. Hun hadde mange gode kvaliteter og var morsom å henge med, men alt i alt bedre uten henne i livet. Hun lagde mye drama også Anonymkode: 08ef1...a3d 17
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Du må nok være ganske direkte for at hun skal forstå, også hadde jeg latt være å fortelle om ting du skal på når hun ikke kan være med, heller si at det ikke passer hvis hun spør om å finne på noe. Anonymkode: 9db0a...ca6 15
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du ikke bare skrive: Jeg tror du har misforstått. Jeg skal ikke på byen, jeg skal på en privat fest med kollegaer. Men kos deg på byen du. Så sees vi en annen dag. Anonymkode: 0aa32...397 Og om det ikke går så må det være lov å si noe alla: du må tåle få nei innimellom. Anonymkode: 22884...cf9 23
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du ikke bare skrive: Jeg tror du har misforstått. Jeg skal ikke på byen, jeg skal på en privat fest med kollegaer. Men kos deg på byen du. Så sees vi en annen dag. Anonymkode: 0aa32...397 Jo. Må prøve noe sånt og bare la være snakke om festen i uka som kommer. Har i allefall lært at jeg ikke skal snakke om ting jeg ikke har tenkt/har mulighet til å ta med henne på. Anonymkode: 83df0...1d0 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har sagt hun ikke kan. Svaret er: «Du kan bli med meg på lønningspils med jobben min neste gang». Ikke snakk om, altså! Går ikke inn. Jeg er redd jeg må være ufin, og vil ikke det. Anonymkode: 83df0...1d0 Men da må du være strengere. Hun tenger å få høre det tydelig at hun ikke kan bli med. Si nei! Du er redd for å være ufin skriver du, men samtidig skriver du at du er på vei til å kutte henne helt ut. Er det ikke da bedre å være tydelig med henne? Om hun bli så fornærmet at hun ikke vil snakke med deg igjen, slipper du å kutte henne ut. Om hun godtar tydeligheten din, så har du henne fremdeles som venninne, men hun er ikke lengre med deg på alt mulig… Anonymkode: a7701...5e3 45
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da må du være strengere. Hun tenger å få høre det tydelig at hun ikke kan bli med. Si nei! Du er redd for å være ufin skriver du, men samtidig skriver du at du er på vei til å kutte henne helt ut. Er det ikke da bedre å være tydelig med henne? Om hun bli så fornærmet at hun ikke vil snakke med deg igjen, slipper du å kutte henne ut. Om hun godtar tydeligheten din, så har du henne fremdeles som venninne, men hun er ikke lengre med deg på alt mulig… Anonymkode: a7701...5e3 Godt poeng! Takk. Anonymkode: 83df0...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 Vet hun hvir festen er? Anonymkode: 08ef1...a3d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hahah, nei. Men tror ikke det er problemet. Hun er på byen og puler stadig vekk. Anonymkode: 83df0...1d0 Lett på tråden med andre ord. Er det derfor hun er singel? Anonymkode: 85546...48e 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #17 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet hun hvir festen er? Anonymkode: 08ef1...a3d Hun vet heldigvis ikke adressa nei. Er hjemme hos ei på jobben min hun ikke vet navnet på en gang. Så hun kan ikke bare dukke opp heller. Anonymkode: 83df0...1d0 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 Jeg ville ikke ventet til uka, men ringt nå og sagt at «det passer ikke at hun er med på jobbfest. Du vil på jobbfest, så dere får heller sees en annen dag.» Bedre at hun kan planlegge noe annet, enn at hun går og håper på å får være med fram til rett før. Anonymkode: 765cd...564 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #19 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lett på tråden med andre ord. Er det derfor hun er singel? Anonymkode: 85546...48e Hahah, nei. Er singel fordi eksen hennes syns hun var alt for intens og too much. Han fortalte meg det en gang han var skikkelig full. Anonymkode: 83df0...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #20 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke ventet til uka, men ringt nå og sagt at «det passer ikke at hun er med på jobbfest. Du vil på jobbfest, så dere får heller sees en annen dag.» Bedre at hun kan planlegge noe annet, enn at hun går og håper på å får være med fram til rett før. Anonymkode: 765cd...564 Hun har jo fått nei og nei og nei, minst 10 ganger. Men godtar det bare ikke. Jeg sa det jo da hun spurte om antrekk og, at hun ikke kunne bli med. Anonymkode: 83df0...1d0 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå