AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Hva gjør din kjære i hverdagen som viser at han/hun elsker deg? Anonymkode: 61431...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Kysser meg, tar på meg (uten å gå videre til next base), sier masse fine ting som lyser opp dagen og gjør meg selvsikker, han pleier å lage deilig mat og dessert, mater meg med skje hvis han har laget is eller fruktsalat, tørker meg på haken hvis det søler, masserer føttene mine noen ganger i uka, setter av tid og penger til å ta meg med på restaurant ca en gang i mnd, og prioriterer at vi får minst en ferie (hotell i innland eller utlandet) i halvåret som er veldig viktig for romantikk og lære nye ting sammen og få opplevelser sammen da vi begge er glad i å se nye ting og steder. Også sørger han for at jeg alltid får orgasme når vi har sex noe som også gjør at jeg føler meg respektert og verdsatt Anonymkode: 48091...20a 10
Tough cookie Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kysser meg, tar på meg (uten å gå videre til next base), sier masse fine ting som lyser opp dagen og gjør meg selvsikker, han pleier å lage deilig mat og dessert, mater meg med skje hvis han har laget is eller fruktsalat, tørker meg på haken hvis det søler, masserer føttene mine noen ganger i uka, setter av tid og penger til å ta meg med på restaurant ca en gang i mnd, og prioriterer at vi får minst en ferie (hotell i innland eller utlandet) i halvåret som er veldig viktig for romantikk og lære nye ting sammen og få opplevelser sammen da vi begge er glad i å se nye ting og steder. Også sørger han for at jeg alltid får orgasme når vi har sex noe som også gjør at jeg føler meg respektert og verdsatt Anonymkode: 48091...20a Høres ut som handlingen i en kjærlighetsfilm... 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Han sender meg bilder av hva han gjør på jobb. Akkurat nå er han våken nattevakt og sendte meg bilde av 3 ostesmørbrød. Selv når han gjør random ting, tenker han på meg. Det er veldig skjønt. Anonymkode: e63bd...1a2 20
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Tough cookie skrev (1 time siden): Høres ut som handlingen i en kjærlighetsfilm... Jaha? Alle mine forhold har vært sånn. Utenom det med matingen Anonymkode: 48091...20a 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han sender meg bilder av hva han gjør på jobb. Akkurat nå er han våken nattevakt og sendte meg bilde av 3 ostesmørbrød. Selv når han gjør random ting, tenker han på meg. Det er veldig skjønt. Anonymkode: e63bd...1a2 Dette ❤ Anonymkode: b2294...69f 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Vi tar alltid unna ting vi ser må gjøres. Det å ikke gjøre ting betyr jo i praksis å dumpe ting på den andre, og det er ikke omsorg. Når jeg leser tråder her inne om kvinner som kommer hjem til bombet hus og mannen foran en skjerm, da tenker jeg bare at det er ikke kjærlighet og omsorg. Og så er det de små tingene som viser omsorg for hverandre. Om jeg er innom en bokhandel og ser en bok jeg vet han vil like kjøper jeg den med hjem. At vi alltid ordner kaffe til begge, eller tilbyr å lage lunsj til to (hjemmekontoret). Om vi har snakket om å male en vegg kan jeg komme hjem til at han bare har fikset det. Jeg tar innimellom en runde og rydder og bretter i klesskapet hans, der han er litt sløv. Vi har diskutert det noen ganger, at vi har den type forhold der vi begge setter den andre foran seg selv, og er genuint opptatt av at den andre har det godt. Anonymkode: 1693e...c82 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kysser meg, tar på meg (uten å gå videre til next base), sier masse fine ting som lyser opp dagen og gjør meg selvsikker, han pleier å lage deilig mat og dessert, mater meg med skje hvis han har laget is eller fruktsalat, tørker meg på haken hvis det søler, masserer føttene mine noen ganger i uka, setter av tid og penger til å ta meg med på restaurant ca en gang i mnd, og prioriterer at vi får minst en ferie (hotell i innland eller utlandet) i halvåret som er veldig viktig for romantikk og lære nye ting sammen og få opplevelser sammen da vi begge er glad i å se nye ting og steder. Også sørger han for at jeg alltid får orgasme når vi har sex noe som også gjør at jeg føler meg respektert og verdsatt Anonymkode: 48091...20a Er det sant? 😂 Anonymkode: 268f5...0b9 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er det sant? 😂 Anonymkode: 268f5...0b9 Ja hehe! Han driver jo ikke akuratt å mater meg hver dag, men han har gått kokkekurs og elsker å lage mat. Så mens han holder på kommer han bort med en skje for at jeg skal smake og si om det er nok krydder eller om noen justeringer trengs, og på sommeren lager han fruktsalat med is og krem og da hender det han mater meg med de første skjeene. Når jeg er syk gjør han det samme med suppe på sengen. Det er veldig kos, men jeg ble litt satt ut av det de første gangene litt sånn *hallo jeg kan spise selv takk* 😛 Men det er hans måte å vise omsorg på med mat og nærhet ❤️ Anonymkode: 48091...20a 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 Han gjør det på en koselig, casual måte bare så det er sagt! Ikke som om han mater og tørker en baby som jeg ser det kan høres litt ut som 😂 Anonymkode: 48091...20a 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hehe! Han driver jo ikke akuratt å mater meg hver dag, men han har gått kokkekurs og elsker å lage mat. Så mens han holder på kommer han bort med en skje for at jeg skal smake og si om det er nok krydder eller om noen justeringer trengs, og på sommeren lager han fruktsalat med is og krem og da hender det han mater meg med de første skjeene. Når jeg er syk gjør han det samme med suppe på sengen. Det er veldig kos, men jeg ble litt satt ut av det de første gangene litt sånn *hallo jeg kan spise selv takk* 😛 Men det er hans måte å vise omsorg på med mat og nærhet ❤️ Anonymkode: 48091...20a Så søt mann du har❤️ Anonymkode: 268f5...0b9
~ m a u d e ~ Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Tough cookie skrev (8 timer siden): Høres ut som handlingen i en kjærlighetsfilm... Enig, det var mye her som jeg ikke ville beskrevet som kjærlighet i det hele tatt, men - tvert i mot - som kamuflasje for manglende kjærlighet. Jeg har også reagert på dette her; AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Når jeg leser tråder her inne om kvinner som kommer hjem til bombet hus og mannen foran en skjerm, da tenker jeg bare at det er ikke kjærlighet og omsorg. Helt enig. Og jeg tenker at hvis man er en kvinne som biter på klissete oppførsel - han sender bilde av maten sin, tenker på henne hele tiden, mater henne med skje eller hva det nå er som står i disse innleggene - så er det bare et tidsspørsmål før disse damene kommer hjem til bomba hus. Ikke vær så naive, damer. Det å klare å ta ansvar for seg selv og for omverden - alt fra det å tørke av seg på bena og holde orden hjemme, til det å engasjere seg i familien og samfunnet - er mye mer verdt og mye mer viktig enn at han tenker på dere hele tiden. Jeg personlig ville løpt min vei dersom mannen hørtes ut som en rekvisitt fra en klissete romantisk film. For hvorfor skulle han gjøre det? Det finnes ingen andre årsaker til slik oppførsel enn å få fokuset vekk fra at han ikke er en mann. For å svare på spørsmålet; Det han gjør er blant annet å ta meg på det, de gangene jeg er naiv. De gangene jeg godtar ting jeg ikke bør godta, eller de gangene jeg burde ha reagert, men ikke gjør det. Så sånn sett er det han dere kan takke for det innlegget her Men altså, det å reagere på dumme ting og det å si at ting ikke er OK, er faktisk langt mer bærekraftig enn det er å hele tiden dille og dulle og stryke med hårene. Vil du ha en bra mann? Gå for han som tør å si fra når du er urimelig. Da vet du at da kan også du si fra til han de gangene det er han som er det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 ~ m a u d e ~ skrev (39 minutter siden): Enig, det var mye her som jeg ikke ville beskrevet som kjærlighet i det hele tatt, men - tvert i mot - som kamuflasje for manglende kjærlighet. Jeg har også reagert på dette her; Helt enig. Og jeg tenker at hvis man er en kvinne som biter på klissete oppførsel - han sender bilde av maten sin, tenker på henne hele tiden, mater henne med skje eller hva det nå er som står i disse innleggene - så er det bare et tidsspørsmål før disse damene kommer hjem til bomba hus. Ikke vær så naive, damer. Det å klare å ta ansvar for seg selv og for omverden - alt fra det å tørke av seg på bena og holde orden hjemme, til det å engasjere seg i familien og samfunnet - er mye mer verdt og mye mer viktig enn at han tenker på dere hele tiden. Jeg personlig ville løpt min vei dersom mannen hørtes ut som en rekvisitt fra en klissete romantisk film. For hvorfor skulle han gjøre det? Det finnes ingen andre årsaker til slik oppførsel enn å få fokuset vekk fra at han ikke er en mann. For å svare på spørsmålet; Det han gjør er blant annet å ta meg på det, de gangene jeg er naiv. De gangene jeg godtar ting jeg ikke bør godta, eller de gangene jeg burde ha reagert, men ikke gjør det. Så sånn sett er det han dere kan takke for det innlegget her Men altså, det å reagere på dumme ting og det å si at ting ikke er OK, er faktisk langt mer bærekraftig enn det er å hele tiden dille og dulle og stryke med hårene. Vil du ha en bra mann? Gå for han som tør å si fra når du er urimelig. Da vet du at da kan også du si fra til han de gangene det er han som er det. Så du mener at all romantikk og gode gester for partneren sin er falskt? Så kjipt det må være å ha et så negativt og mistenkelig og mistroisk syn på kjærlighet! Her går det begge veier og vi gjør fine ting for hverandre hver eneste dag, fordi vi elsker hverandre og vil være spesielle for hverandre, og få hverandre til å føle nettopp det. Jeg kunne ikke vært i et forhold uten romantikk og koselige gester, en mann som strakk seg for at jeg skal føle meg spesiell og verdsatt, om det så er på "klisjé"-måter. Når det er ekte kjærlighet blir disse tingene helt naturlig og ikke en påtatt og kunstig klisjé. Et forhold med dette fraværende ville blitt for platonisk for meg. En partner som ikke er redd for å være romantisk i blandt og gjør det lille ekstra for hverandre utelukker jo ikke de tingene du selv har som eksempel for hva du syns er en bra mann. Kjæresten min kan fint si fra til meg hvis jeg er urimelig og vica versa og å sette av tid til å gjøre romantiske ting og reise sammen er ikke ensbetydende med at man dilter etter hverandre og bare duller og stryker hverandre med hårene! Anonymkode: 48091...20a 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 Jeg vet at han elsker meg, han trenger ikke å "bevise" det for meg hver dag. Jeg er heldigvis ikke avhengig av bekreftelse på den måten. Anonymkode: d5c22...18b 1
~ m a u d e ~ Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så du mener at all romantikk og gode gester for partneren sin er falskt? Så kjipt det må være å ha et så negativt og mistenkelig og mistroisk syn på kjærlighet! Her går det begge veier og vi gjør fine ting for hverandre hver eneste dag, fordi vi elsker hverandre og vil være spesielle for hverandre, og få hverandre til å føle nettopp det. Jeg kunne ikke vært i et forhold uten romantikk og koselige gester, en mann som strakk seg for at jeg skal føle meg spesiell og verdsatt, om det så er på "klisjé"-måter. Når det er ekte kjærlighet blir disse tingene helt naturlig og ikke en påtatt og kunstig klisjé. Et forhold med dette fraværende ville blitt for platonisk for meg. En partner som ikke er redd for å være romantisk i blandt og gjør det lille ekstra for hverandre utelukker jo ikke de tingene du selv har som eksempel for hva du syns er en bra mann. Kjæresten min kan fint si fra til meg hvis jeg er urimelig og vica versa og å sette av tid til å gjøre romantiske ting og reise sammen er ikke ensbetydende med at man dilter etter hverandre og bare duller og stryker hverandre med hårene! Anonymkode: 48091...20a Det må du jo gjerne synes. Jeg på min side synes det høres dritkjipt ut å si ting som; AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle mine forhold har vært sånn. Anonymkode: 48091...20a Men for all del, dersom målet er å ha flest mulig like forhold gjennom livet, fremfor å ha ett eneste, godt og funksjonelt et, så står du helt fritt til å velge det. Jeg synes bare det blir feil å kalle det kjærlighet. Kall det ved sitt rette navn i stedet, tenker jeg. Eller, er det dette du har lært at kjærlighet er? At mennesker fyker inn og ut av livet ditt, og ingen blir værende over tid? For har du hatt faste stabile omsorgspersoner i oppveksten din, og blitt kjent med mennesker og glad i mennesker over mange år, så ser jeg ingen grunn til at du virkelig skal tro at dette her er kjærlighet. Du behøver ikke å svare på dette, det var mere ment som generell diskusjon om hva kjærlighet er, enn for å pirke i akkurat ditt liv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Skrevet 4. desember 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør din kjære i hverdagen som viser at han/hun elsker deg? Anonymkode: 61431...5f5 Husarbeid og andre praktiske ting. Det er hennes kjærlighetsspråk. Stryker på meg av og til, som er mitt kjærlighetsspråk. Snakker fint om meg til andre, viser takknemlighet for ting jeg ordner selv om det er helt selvsagte og dagligdagse ting. Lytter alltid, støtter alltid, dømmer aldri. Deler sine innerste tanker. Anonymkode: 2ac35...c97 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #17 Skrevet 4. desember 2021 ~ m a u d e ~ skrev (19 minutter siden): Det må du jo gjerne synes. Jeg på min side synes det høres dritkjipt ut å si ting som; Men for all del, dersom målet er å ha flest mulig like forhold gjennom livet, fremfor å ha ett eneste, godt og funksjonelt et, så står du helt fritt til å velge det. Jeg synes bare det blir feil å kalle det kjærlighet. Kall det ved sitt rette navn i stedet, tenker jeg. Eller, er det dette du har lært at kjærlighet er? At mennesker fyker inn og ut av livet ditt, og ingen blir værende over tid? For har du hatt faste stabile omsorgspersoner i oppveksten din, og blitt kjent med mennesker og glad i mennesker over mange år, så ser jeg ingen grunn til at du virkelig skal tro at dette her er kjærlighet. Du behøver ikke å svare på dette, det var mere ment som generell diskusjon om hva kjærlighet er, enn for å pirke i akkurat ditt liv. Du ærlig talt, nå lager du en fantasi om noen andres liv basert ut fra sine egne bitre fordommer her! Hvorfor i alle dager klarer du å koble det at hverdagsromantikk betyr at man ikke har et godt og funksjonelt forhold?????Syns synd på deg som tror at kjærlighet er så svart hvitt. Du fremstår bare enda mer bitter og brent av dårlige erfaringer, greit nok men temmelig skada å legge ditt hat eller sjalusihat i en helt vill tolkning av hvordan andre har relasjonene sine. Jeg har hatt en god og kjærlighetsfull oppvekst, og hatt to langvarige seriøse forhold, ene ble samboeren min. I begge forholdene mine har det vært helt naturlig med hverdagsromantikk, og selv i det korte tenåringsforholdet jeg hadde før disse så ga vi hverandre blomster og skrev søte lapper til hverandre i hverdagen på skolen. Sorry meg men tolkningene dine blir bare helt idiotisk å lese. Er du sur for at du ikke har det sånn selv eller har brent deg på en manipulator en gang så se å jobb med ditt eget indre istedet for å legge problemer over på andre. God bedring! Anonymkode: 48091...20a 8
~ m a u d e ~ Skrevet 4. desember 2021 #18 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du ærlig talt, nå lager du en fantasi om noen andres liv basert ut fra sine egne bitre fordommer her! Hvorfor i alle dager klarer du å koble det at hverdagsromantikk betyr at man ikke har et godt og funksjonelt forhold?????Syns synd på deg som tror at kjærlighet er så svart hvitt. Du fremstår bare enda mer bitter og brent av dårlige erfaringer, greit nok men temmelig skada å legge ditt hat eller sjalusihat i en helt vill tolkning av hvordan andre har relasjonene sine. Jeg har hatt en god og kjærlighetsfull oppvekst, og hatt to langvarige seriøse forhold, ene ble samboeren min. I begge forholdene mine har det vært helt naturlig med hverdagsromantikk, og selv i det korte tenåringsforholdet jeg hadde før disse så ga vi hverandre blomster og skrev søte lapper til hverandre i hverdagen på skolen. Sorry meg men tolkningene dine blir bare helt idiotisk å lese. Er du sur for at du ikke har det sånn selv eller har brent deg på en manipulator en gang så se å jobb med ditt eget indre istedet for å legge problemer over på andre. God bedring! Anonymkode: 48091...20a Takk for det, du Tenker det er lurest om jeg avstår fra å svare deg på dine mange ladede spørsmål, siden jeg tross alt er syk og skada og alt det der, mens du er helt oppegående og normal
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #19 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du ærlig talt, nå lager du en fantasi om noen andres liv basert ut fra sine egne bitre fordommer her! Hvorfor i alle dager klarer du å koble det at hverdagsromantikk betyr at man ikke har et godt og funksjonelt forhold?????Syns synd på deg som tror at kjærlighet er så svart hvitt. Du fremstår bare enda mer bitter og brent av dårlige erfaringer, greit nok men temmelig skada å legge ditt hat eller sjalusihat i en helt vill tolkning av hvordan andre har relasjonene sine. Jeg har hatt en god og kjærlighetsfull oppvekst, og hatt to langvarige seriøse forhold, ene ble samboeren min. I begge forholdene mine har det vært helt naturlig med hverdagsromantikk, og selv i det korte tenåringsforholdet jeg hadde før disse så ga vi hverandre blomster og skrev søte lapper til hverandre i hverdagen på skolen. Sorry meg men tolkningene dine blir bare helt idiotisk å lese. Er du sur for at du ikke har det sånn selv eller har brent deg på en manipulator en gang så se å jobb med ditt eget indre istedet for å legge problemer over på andre. God bedring! Anonymkode: 48091...20a Du ble veldig truffet da 😬 Anonymkode: affa6...43c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #20 Skrevet 4. desember 2021 At han står opp tidlig med meg enkelte dager selv om han har fri for å spise frokost sammen. Han kjører meg også til jobb som oftest på de dagene, noe jeg setter veldig pris på, spesielt nå på vinteren. (jeg har ikke lappen ennå). Men må helt klart sia t jeg setter mest pris på at han orker å stå opp tidlig bare for å være litt med meg på morgenen. Elsker det. Anonymkode: 5549e...1f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå