Gå til innhold

Får gratis strøm: - Hva?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

as usual.. er man politiker kan man egt gjøre hva man vil

• Liker 6
Skrevet

Det er dessverre ikke noe nytt, men jeg blir allikevel forbanna, ja. 

• Liker 5
Skrevet

Dette er da nokså opplagt. Pendlerboligene skal selvsagt ikke koste noe.

• Liker 3
Skrevet
Athena79 skrev (16 timer siden):

Er det bare meg som blir forbannet av dette? 

Nei, for øyeblikket er pressen hardt ute for å TA disse ytelsene, de fremprovoserer hat. 

Ytelsene er designet med et mål: politikere skal være økonomisk uavhengige: det skal ikke koste dem noe personlig å være representant, og de skal ikke påvirkes økonomisk av politikken, hverken så lenge de er representant eller etterpå.

Dette er ekstremt viktig, det er grunnlaget for representantens uavhengighet. 

Det finnes utfordringer her; ytelsene har utviklet seg over tid basert på samfunnstrukturen og hvordan vi lever og tjener penger. 

Men de underliggende prinsippene er fortsatt de samme, så poenget er mer tilpassning til dagens virkelighet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir litt overraska over mange som det kommer som en overaskelse for. 

Politkere er så mye mer privilegerte enn oss "vanlige" folk.  

• Liker 2
Skrevet

Det provoserer meg ikke så mye at stortingsrepresentanter tjener godt og har lukrative ordninger. Det er lite penger i det store bildet og jeg hisser meg mer opp over skatteflukt o.l.

Det som derimot provoserer grenseløst er at det ikke er likhet for loven. Samtidig som vanlige folk dømmes til fengsel på urettmessig grunnlag etter å ha misforstått uklare regler i en ekstremt tung livssituasjon, slipper de folkevalgte unna med å i verste fall "legge seg flat" etter å bevisst og beviselig ha utnyttet svært tydelige regler, til egen fordel.

• Liker 10
Skrevet
Druid skrev (1 time siden):

Nei, for øyeblikket er pressen hardt ute for å TA disse ytelsene, de fremprovoserer hat. 

Ytelsene er designet med et mål: politikere skal være økonomisk uavhengige: det skal ikke koste dem noe personlig å være representant, og de skal ikke påvirkes økonomisk av politikken, hverken så lenge de er representant eller etterpå.

Dette er ekstremt viktig, det er grunnlaget for representantens uavhengighet. 

Det finnes utfordringer her; ytelsene har utviklet seg over tid basert på samfunnstrukturen og hvordan vi lever og tjener penger. 

Men de underliggende prinsippene er fortsatt de samme, så poenget er mer tilpassning til dagens virkelighet.

Det er ett viktig poeng men jeg mener at de kunne hatt ett tak på forbruk slike at de måtte betale for alt over det som regnes for normalt forbruk. 

• Liker 3
Skrevet

Akkurat dette synes jeg faktisk er ok. Hvis man for eksempel har familien sin i Harstad og ukependler dit, så har man jo også strømutgifter på bolig i Harstad (den reelle boligen, i motsetning til mange av sakene vi har hatt i mediene!). Stortingsleiligheten blir en ekstra husholdning, og da bør de også slippe å betale doble strømutgifter. Begge boligene må jo varmes opp etc. 

Det viktige her tenker jeg er å rydde opp i regelverket rundt når man skal ha og ikke skal ha rett på pendlerbolig. Man må ha en reell bolig et annet sted. Ikke et gutterom man «tenkte å betale for» eller leie et rom i leiligheten til Trond Giske. 🙄 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...