Gå til innhold

Alle i kommunen får 3000 kr for hjelp hver til strømregningen. Vi leier ut til par i kjelleren inklusiv strøm. Hvem burde få pengene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med vi som bor i andre kommuner?

Anonymkode: e9f1f...3c8

Jeg er ganske sikker på at Sirdal kommune driter i oss! :ler: 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

I denne artikkelen står det skrevet om en strømregnings-økning på 30 000 kr i vinter. Så jo - regningen kan bli veldig mye høyere enn 6000 kr.

Etter min mening så blir det feil om de takker ja til å få støtte fra kommunen for å betale strømregningen - for å ikke bruke en eneste krone på akkurat det de får støtte til.

I verste fall lar vi leiekontrakten gå ut de siste månedene det er igjen av den, for så å ikke leie ut mer.

Anonymkode: 1bc60...bfc

Får dere pengene om de sier nei?

Anonymkode: cd99d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får dere pengene om de sier nei?

TS

Hva mener du? Om de velger å takke nei til støtte for strømregningen så burde vi selvfølgelig ikke ha noen penger av dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leier du ut med strøm inkl? Det gir null mening. 

Anonymkode: 51dbc...f8e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhgj skrev (13 minutter siden):

Kanskje du burde lese hvorfor de har denne muligheten? 

Det skal finansierast ved at kommunen forskutterar den høge avkastinga som vil kome frå kraftselskapet Sirdal er medeigar i, Agder Energi.

Når hensikten er å hjelpe med strømmen, hvorfor skal de som ikke betaler strøm få penger? Det er jo helt på trynet. Bruk pengene på å pusse opp skolen eller noe, det trengs garantert. Hilsen en som har strøm inkludert i leia. 

Anonymkode: d619b...c34

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Når hensikten er å hjelpe med strømmen, hvorfor skal de som ikke betaler strøm få penger? Det er jo helt på trynet. Bruk pengene på å pusse opp skolen eller noe, det trengs garantert. Hilsen en som har strøm inkludert i leia. 

Anonymkode: d619b...c34

TS

Håper de er like rederlige som deg :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Som nevnt tidligere - for at det per nå ikke er mulig å dele opp strømregningen da varmen i huset styres via en termostat.

Nummer to - jeg synes det er dumt at leietakerne skal måtte betale 500 kr i nettleie hver måned som vi uansett betaler den. Men ja, dette er jo sikkert en veldig dum-snill tanke av meg å ha.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gir jo litt (mer enn null) mening mtp. at det er snakk om "kjellerleilighet"... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltaket er ikkje behovsprøvd men ein slags gåve til alle som er innbygger. Dvs det er ikkje pengar du har rett på, alle får det jo.

Anonymkode: b6bb8...564

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rampenissen72 skrev (23 minutter siden):

Hvilken kommune? 

Sirdal. Som allerede nevnt ørten ganger i denne tråden

Anonymkode: dd918...ff0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Hva mener du? Om de velger å takke nei til støtte for strømregningen så burde vi selvfølgelig ikke ha noen penger av dem.

Du mener at de skal ta imot støtten og så betale den til dere 😮

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senker dere husleien når strømprisene lav? Nei, for dere har avtalt fast pris. 

kommunen har bestemt at man ikke må ha høyere kostnader for å motta støtten, jeg tipper dette er for å unngå administrasjonskostnader. Leietakernes penger er Ikke deres sak så lenge de betaler avtalt pris. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en fullstendig latterlig ide i utgangspunktet. Å gi samme summen til alle uansett blir jo bare tull.

Her hvor vi bor er det stooor forskjell i strømforbruk da noen har leilighet inkludert varmtvann og fyring. Noen har bare fyring, andre bare varmtvann og andre har hus eller bolig uten noe inkludert.

Helt feil at vi som er 4 stk, har inkludert "alt" i leiligheten vi eier og kun betaler 600 i mnd på strøm og nettleie skulle fått 12 000 kr av staten i strømhjelp, mens andre som faktisk bor 2 stk i et hus og har 8000 i mnd regning "bare" skal få 6000..... 

Men, det blir en digresjon. Over til deg ts, så er jeg helt enig i at dere burde få de pengene og ikke leietakerne. Dog bør dere også vise leietakerne regningen slik at de selv ser hva det koster sånn at de ikke føler at dere prøver å loppe dem for penger.

Anonymkode: f34d5...b6a

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener at de skal ta imot støtten og så betale den til dere 😮

TS

Jeg har aldri utrykt en mening at de burde ta støtten for å gi den til oss som betaler strømregningen deres.

Om de velger å ta imot pengestøtte for å betale strømregningen, da mener jeg de burde la pengene gå til hva det er ment for.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jo en fullstendig latterlig ide i utgangspunktet. Å gi samme summen til alle uansett blir jo bare tull.

Her hvor vi bor er det stooor forskjell i strømforbruk da noen har leilighet inkludert varmtvann og fyring. Noen har bare fyring, andre bare varmtvann og andre har hus eller bolig uten noe inkludert.

Helt feil at vi som er 4 stk, har inkludert "alt" i leiligheten vi eier og kun betaler 600 i mnd på strøm og nettleie skulle fått 12 000 kr av staten i strømhjelp, mens andre som faktisk bor 2 stk i et hus og har 8000 i mnd regning "bare" skal få 6000..... 

Men, det blir en digresjon. Over til deg ts, så er jeg helt enig i at dere burde få de pengene og ikke leietakerne. Dog bør dere også vise leietakerne regningen slik at de selv ser hva det koster sånn at de ikke føler at dere prøver å loppe dem for penger.

Anonymkode: f34d5...b6a

TS her

Takk for en god idé om å vise strømregningen, det hadde jeg ikke tenkt på 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som nevnt tidligere - for at det per nå ikke er mulig å dele opp strømregningen da varmen i huset styres via en termostat.

Selvfølgelig kan du dele opp strømregningen, du gjør en skjønnsmessig beregning i prosent på deres del. 

Anonymkode: eb045...3a6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leietakerne dine har jo strøm inkludert i husleien - altså betaler de for strøm, til deg. Dårlig deal for utleier å ha avtale om inkludert strøm i disse tider, men det er jo sånn dere har valgt å gjøre det.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avkastningen fra strømselskapet, som disse 3.000 kronene er forskudd på, tilhører vel strengt tatt alle kommunens innbyggere enten de har et strømabonnement eller ikke. Og når man leier ut med strøm inkludert så bør man ha tatt høyde for at strømprisen kan variere og dermed betaler leietakerne litt mer når strømmen er ekstremt billig (Som den var for ikke så lenge siden...) og litt mindre når den er dyr. Noenlunde tilsvarende på samme måte som andre som har fastprisavtale. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (9 minutter siden):

jeg tipper dette er for å unngå administrasjonskostnader

Byråkratisk bullshit-unnskyldninger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...