AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Har to barn med eksen, og 50/50 ordning. De har vært hos far en uke og kom til meg i går kveld. I dag viser det seg at far og hans kjæreste har testet positivt for korona. Hva er da reglene for barna? Skal de i karantene? Skal jeg i karantene? Har ikke hjemmetester her, så må skaffe i morgen. Men må de være hjemme fra skolen neste uke nå, selv om de ikke er i hjemmet der koronaen er? Anonymkode: 7665b...bd8 2
tussi84 Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Både du og barna bør være hjemme i morgen..Ta en selvtest på alle de som er i hustanden din. Ved positiv test er det isolasjon for de smittende. Resten av hustanden skal da i karantene, hvis en av testene er positive. Barn er visst unntatt smitte karantene, men slik som smitten er nå så ville jeg holdt de hjemme i 7 dager uansett. Voksne fullvaksinerte kan teste seg fri fra karantene innen 7 dager. Isolasjon tid for smittende er 5 dager nå, men kan være lurt å være hjemme lenger (til testen viser negativ) 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 tussi84 skrev (11 timer siden): Både du og barna bør være hjemme i morgen..Ta en selvtest på alle de som er i hustanden din. Ved positiv test er det isolasjon for de smittende. Resten av hustanden skal da i karantene, hvis en av testene er positive. Barn er visst unntatt smitte karantene, men slik som smitten er nå så ville jeg holdt de hjemme i 7 dager uansett. Voksne fullvaksinerte kan teste seg fri fra karantene innen 7 dager. Isolasjon tid for smittende er 5 dager nå, men kan være lurt å være hjemme lenger (til testen viser negativ) Alle skal i karantene no så lenge det er i eget hjem. Bør teste og holde de hjemme. En test idag og en om 7dager. Gi beskjed til de barna har vært med fort så det ikke går videre!! Anonymkode: 14ee3...094 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Det naturlige er at de drar tilbake til far som også må være hjemme til de kan teste seg ut av karantene. de bye reglene. Anonymkode: d07e3...a5b 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle skal i karantene no så lenge det er i eget hjem. Bør teste og holde de hjemme. En test idag og en om 7dager. Gi beskjed til de barna har vært med fort så det ikke går videre!! Anonymkode: 14ee3...094 Ja, det er gitt beskjed til skolen og noen naboer, og vi skal teste oss i dag. Anonymkode: 7665b...bd8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det naturlige er at de drar tilbake til far som også må være hjemme til de kan teste seg ut av karantene. de bye reglene. Anonymkode: d07e3...a5b Det er jo litt dumt å sende de tilbake hvis de skulle vise seg å ikke være smittet, jeg har jo ikke lyst til at de skal få korona.. Anonymkode: 7665b...bd8 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Altså, sjekk reglene der du bor. Mitt barn har vært i samme situasjon forrige uke, siden han ikke er vaksinert må han testes hver dag i sju dager. Han kan gå ut etter negativ test, men vi valgte å holde ham hjemme. På dag seks testa han positivt. Du er ikke i karantene før han tester positivt, og om du er fullvaksinert trenger du bare å teste på dag 1 og mellom dag 3 og 7. Er det mistanke om omikron er det andre regler. Men ærlig talt, ikke spør kvinneguiden om koronaråd, les selv på helsenorge: https://www.helsenorge.no/koronavirus/ Anonymkode: db6c1...dfd 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 Haha, når covid-reglene treffer mine, dine, våre 😂 Anonymkode: 074c2...597 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, når covid-reglene treffer mine, dine, våre 😂 Anonymkode: 074c2...597 Det er faktisk en utfordring! Her er vi veldig forsiktige for tiden og gjør det vi kan for å unngå smitte, mens det andre hjemmet ser ut til å gjøre det de kan for å bli smittet... Anonymkode: 29044...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 Jeg ville tatt pcr test på barna. Anonymkode: f0f4d...477
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alle skal i karantene no så lenge det er i eget hjem. Bør teste og holde de hjemme. En test idag og en om 7dager. Gi beskjed til de barna har vært med fort så det ikke går videre!! Anonymkode: 14ee3...094 Dette er kun gjeldende dersom det er mistanke om Omikron-smitte. Hvorfor sprer du feilinfo? Anonymkode: 2c332...0f1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er kun gjeldende dersom det er mistanke om Omikron-smitte. Hvorfor sprer du feilinfo? Anonymkode: 2c332...0f1 Hvordan vet man hvilke type man har - før man har analysert testen? Anonymkode: 6d180...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Haha, når covid-reglene treffer mine, dine, våre 😂 Anonymkode: 074c2...597 Haha, så sykt gøy! Ja nå lo vi godt dere! Lol, folk har mine dine våre og så covid! Haha! Anonymkode: f2f69...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Har to barn med eksen, og 50/50 ordning. De har vært hos far en uke og kom til meg i går kveld. I dag viser det seg at far og hans kjæreste har testet positivt for korona. Hva er da reglene for barna? Skal de i karantene? Skal jeg i karantene? Har ikke hjemmetester her, så må skaffe i morgen. Men må de være hjemme fra skolen neste uke nå, selv om de ikke er i hjemmet der koronaen er? Anonymkode: 7665b...bd8 Litt avhengig av hvor lenge de var der før positiv test, tenker jeg de burde holdt seg i den husstanden hvor de var i karantene. Anonymkode: f2f69...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vet man hvilke type man har - før man har analysert testen? Anonymkode: 6d180...6e4 Man vet ikke, det er derfor de bruker ordet mistanke. Anonymkode: db6c1...dfd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, så sykt gøy! Ja nå lo vi godt dere! Lol, folk har mine dine våre og så covid! Haha! Anonymkode: f2f69...d1a Er da vel lov å le av at reglene kompliserer seg ENDA mer når barna har to husstander! Litt galgenhumor må man faktisk ha Anonymkode: 074c2...597
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #17 Skrevet 4. desember 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Er da vel lov å le av at reglene kompliserer seg ENDA mer når barna har to husstander! Litt galgenhumor må man faktisk ha Anonymkode: 074c2...597 Så himla komplisert er det faktisk ikke. Barna er nærkontakter, de skal følge reglene for nærkontakter. Anonymkode: db6c1...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå