Gå til innhold

Når det ene hjemmet har testet postitivt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn med eksen, og 50/50 ordning. De har vært hos far en uke og kom til meg i går kveld. I dag viser det seg at far og hans kjæreste har testet positivt for korona. Hva er da reglene for barna? Skal de i karantene? Skal jeg i karantene? Har ikke hjemmetester her, så må skaffe i morgen. Men må de være hjemme fra skolen neste uke nå, selv om de ikke er i hjemmet der koronaen er?

Anonymkode: 7665b...bd8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både du og barna bør være hjemme i morgen..Ta en selvtest på alle de som er i hustanden din. Ved positiv test er det isolasjon for de smittende. Resten av hustanden skal da i karantene, hvis en av testene er positive.

Barn er visst unntatt smitte karantene, men slik som smitten er nå så ville jeg holdt de hjemme i 7 dager uansett. Voksne fullvaksinerte kan teste seg fri fra karantene innen 7 dager. Isolasjon tid for smittende er 5 dager nå, men kan være lurt å være hjemme lenger (til testen viser negativ)

• Liker 5
Skrevet
tussi84 skrev (11 timer siden):

Både du og barna bør være hjemme i morgen..Ta en selvtest på alle de som er i hustanden din. Ved positiv test er det isolasjon for de smittende. Resten av hustanden skal da i karantene, hvis en av testene er positive.

Barn er visst unntatt smitte karantene, men slik som smitten er nå så ville jeg holdt de hjemme i 7 dager uansett. Voksne fullvaksinerte kan teste seg fri fra karantene innen 7 dager. Isolasjon tid for smittende er 5 dager nå, men kan være lurt å være hjemme lenger (til testen viser negativ)

Alle skal i karantene no så lenge det er i eget hjem.  Bør teste og holde de hjemme. En test idag og en om 7dager. Gi beskjed til de barna har vært med fort så det ikke går videre!!

Anonymkode: 14ee3...094

• Liker 2
Skrevet

Det naturlige er at de drar tilbake til far som også må være hjemme til de kan teste seg ut av karantene. de bye reglene.

Anonymkode: d07e3...a5b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle skal i karantene no så lenge det er i eget hjem.  Bør teste og holde de hjemme. En test idag og en om 7dager. Gi beskjed til de barna har vært med fort så det ikke går videre!!

Ja, det er gitt beskjed til skolen og noen naboer, og vi skal teste oss i dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det naturlige er at de drar tilbake til far som også må være hjemme til de kan teste seg ut av karantene. de bye reglene.

Anonymkode: d07e3...a5b

Det er jo litt dumt å sende de tilbake hvis de skulle vise seg å ikke være smittet, jeg har jo ikke lyst til at de skal få korona..

• Liker 4
Skrevet

Altså, sjekk reglene der du bor. Mitt barn har vært i samme situasjon forrige uke, siden han ikke er vaksinert må han testes hver dag i sju dager. Han kan gå ut etter negativ test, men vi valgte å holde ham hjemme. På dag seks testa han positivt. Du er ikke i karantene før han tester positivt, og om du er fullvaksinert trenger du bare å teste på dag 1 og mellom dag 3 og 7. Er det mistanke om omikron er det andre regler. Men ærlig talt, ikke spør kvinneguiden om koronaråd, les selv på helsenorge:

https://www.helsenorge.no/koronavirus/

Anonymkode: db6c1...dfd

• Liker 3
Skrevet

Haha, når covid-reglene treffer mine, dine, våre 😂

Anonymkode: 074c2...597

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er faktisk en utfordring! Her er vi veldig forsiktige for tiden og gjør det vi kan for å unngå smitte, mens det andre hjemmet ser ut til å gjøre det de kan for å bli smittet...

Anonymkode: 29044...ea0

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt pcr test på barna. 

Anonymkode: f0f4d...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er kun gjeldende dersom det er mistanke om Omikron-smitte. Hvorfor sprer du feilinfo?

Anonymkode: 2c332...0f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er kun gjeldende dersom det er mistanke om Omikron-smitte. Hvorfor sprer du feilinfo?

Anonymkode: 2c332...0f1

Hvordan vet man hvilke type man har - før man har analysert testen? 

Anonymkode: 6d180...6e4

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, så sykt gøy! Ja nå lo vi godt dere! Lol, folk har mine dine våre og så covid! Haha! 

Anonymkode: f2f69...d1a

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Har to barn med eksen, og 50/50 ordning. De har vært hos far en uke og kom til meg i går kveld. I dag viser det seg at far og hans kjæreste har testet positivt for korona. Hva er da reglene for barna? Skal de i karantene? Skal jeg i karantene? Har ikke hjemmetester her, så må skaffe i morgen. Men må de være hjemme fra skolen neste uke nå, selv om de ikke er i hjemmet der koronaen er?

Litt avhengig av hvor lenge de var der før positiv test, tenker jeg de burde holdt seg i den husstanden hvor de var i karantene. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet man hvilke type man har - før man har analysert testen? 

Anonymkode: 6d180...6e4

Man vet ikke, det er derfor de bruker ordet mistanke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha, så sykt gøy! Ja nå lo vi godt dere! Lol, folk har mine dine våre og så covid! Haha! 

Er da vel lov å le av at reglene kompliserer seg ENDA mer når barna har to husstander! Litt galgenhumor må man faktisk ha

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da vel lov å le av at reglene kompliserer seg ENDA mer når barna har to husstander! Litt galgenhumor må man faktisk ha

Så himla komplisert er det faktisk ikke. Barna er nærkontakter, de skal følge reglene for nærkontakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...