Gå til innhold

Samboer på julebord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir dere nervøse når sambo/kjæreste er på julebord? Min er det akkurat nå og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Føler meg helt gæren…

Anonymkode: 3339c...d95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyder på at du har grunner til å ikke kunne stole på hen. Da er det faktisk ikke riktig forhold å være i :(

Anonymkode: 82548...a17

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja det har vært litt forskjellig på de forskjellige arbeidsplassene pga. miljø, hvem som jobbet der, hvordan julebordet foregikk osv. Der han jobber nå er jeg ikke nervøs om han drar på julebord eller jobbarrangementer. Generelt er jeg litt nervøs om han er sent ute men det er mest fordi jeg er redd han blir for full og skader seg feks (ja det har skjedd før jeg er ikke helt irrasjonell :P) 

Har jo vært på mange julebord selv og ikke gjort noe galt så ser ikke helt den at julebord er verre enn andre kvelder. Nå har vi ikke barn ennå da så for oss er ikke julebord en sånn eneste tur ut-kveld som det virker som det er for noen. Ergo er det likestilt med andre arrangementer og fester vi drar på. 

Anonymkode: e1dc2...a0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke nervøs av den grunn, nei. Håper han koser seg og har en morsom kveld. Han er også på julebord i kveld.

Anonymkode: d9bfa...522

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg personlig hadde bekymret meg for er om partneren min ville blitt smittet av korona. Korona stoler jeg ikke på :) 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,har valgt å stole 100% på ham og oppfordrer han til å være sent ute (han liker best å være hjemme). Kjøper cola og potetgull til dagen etterpå. 

Min filosofi er at om han skulle drite seg ut er det hans tap, jeg vet hvor viktig jeg og barnet vårt er for ham.

Anonymkode: 53896...52d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg håper han koser seg. Så nyter jeg å ha huset for meg selv. Neste helg er det egentlig min tur, men det spørs med tanke på korona. Eneste bekymringen jeg har er mtp koronasmitte.

Anonymkode: 36537...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir ikke nervøs av den grunn, nei. Håper han koser seg og har en morsom kveld. Han er også på julebord i kveld.

Anonymkode: d9bfa...522

Uff, skulle ønske jeg også tenkte sånn… Istedenfor sitter jeg her, og er helt stresset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, skulle ønske jeg også tenkte sånn… Istedenfor sitter jeg her, og er helt stresset 

Jeg pleide også å være slik, og noen ganger kan det fremdeles kicke inn. Jeg har funnet ut at det hjelper meg når jeg er i en aktiv periode, når jeg trener regelmessig og har mer energi, og generelt føler meg bedre. Det går vel på selvtilliten antar jeg, at jeg føler meg mer usikker i perioder hvor jeg er mindre aktiv og mer slaskete.. 

Ellers har jeg visste ting jeg forteller meg selv, for å snakke meg ut av de inntrengende tankene. Jeg må minne meg selv på at hvis han vil være utro, kan han være utro hvor som helst og når som helst, og at det er hans tap i så fall. Og jeg prøver å huske på at jeg ikke kan kontrollere noe som helst uansett hvor mye jeg skulle ønske det, og at det derfor ikke er verdt bekymringen. Men når man tillater tankene å få grobunn, så tar de skikkelig over! Så det er viktig å gripe det an med en gang man merker det. Gjenta forskjellige affirmations høyt til deg i speilet og minn deg selv på alle de gode tingene ved deres forhold og alt som gir deg trygghet osv. 

Anonymkode: 01bce...6e7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er på julebord med gutta fra i dag til søndag. Selv sitter jeg hjemme og koser meg med levende lys og film, og håper de har det moro. 🥰

Anonymkode: 158e9...993

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor det?

Har aldri verken stresset eller bekymret meg for noe som helst når min mann er på julebord. Hva skal det være godt for? Man får jo ikke gjort noe verken fra eller til, man påfører seg selv unødig stress og bekymring, og for hva? Hvis du stoler så lite på den du deler hus med, har dere større problemer enn julebord.

Anonymkode: eed9b...710

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er på julebord akkurat nå og jeg håper han har det artig 🥰 Koser meg med vin og søppeltv men barna og han er borte. Har man tillit så er det ingen problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bryr meg ikke. Hvis han gjør noe dumt er det han som taper på det.

Anonymkode: 23d82...958

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Blir dere nervøse når sambo/kjæreste er på julebord? Min er det akkurat nå og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Føler meg helt gæren…

Jeg håper du er såpass nervøs pga. den truende omricon-smitten!! 

Hvis ikke, har du/dere store problemer!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret, for jeg stoler på min mann. 

I år ble det uansett ikke noe av.

Anonymkode: dd351...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer er på julebord i kveld. Det er så sjeldent han er ute på noe, så jeg unner han dette. Hverken jeg eller han er usikre på hverandre. Nå er dette et veldig lite julebord, å de er veldig obs på avstand osv, å det blir nok ikke en heidundrandes fest, mer middag med kollegaer og noe å drikke. 

Anonymkode: b030b...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei,har valgt å stole 100% på ham og oppfordrer han til å være sent ute (han liker best å være hjemme). Kjøper cola og potetgull til dagen etterpå. 

Min filosofi er at om han skulle drite seg ut er det hans tap, jeg vet hvor viktig jeg og barnet vårt er for ham.

Anonymkode: 53896...52d

Samme her 👆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på han når han drikker så han droppa det. Ble noen sure miner. 

Anonymkode: e23e7...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Var ikke nervøs da han dro på kurs i London med en kvinnelig kollega en gang. 

Han har jo valgt meg, og på 15 år har han aldri gitt meg noen som helst grunn til å mistenke noe tull. Så slike følelser har jeg aldri klart å kjenne på. 

Anonymkode: e1333...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...