Gå til innhold

Flere her med sensitive øyne? Øyenskygge kan irritere øynene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nylig obs på dette, da jeg merket at øynene ble rødere enn vanlig av noe drit jeg kjøpte på nettet fra Korea. En maskara jeg tydeligvis reagerte veldig på. Så begynte jeg å legge merke til at det samme skjedde med UD sine Naked-paletter, og fant ut at det er en del irriterende ingredienser i dem, og i mange andre øyenskygger.

Jeg har alltid hatt tørre litt røde øyne. Tror det er genetisk. Var hos optiker og hun så ingen "varseltegn" som hun sa, men noen av oss har vel bare sensitive øyne og burde kanskje tenke litt på hvilken sminke vi bruker...

Lurer på om det er flere her som har sensitive/tørre/røde øyne, og som bruker sminke som ikke irriterer? Noen med lure tips?

Anonymkode: e4e77...e53

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg reagerer hvis jeg tar på meg mascara som ikke er laget for de med sensitive øyne eller kontaktlinsebrukere. Det finnes sminke for de som er sensitive, så man må bare sjekke rundt og se hva som står på de forskjellige merkene.

Anonymkode: d41d8...354

• Liker 2
Skrevet

Uansett hva slags øynesminke jeg bruker, om det er for sensitive øyne eller ikke, så får jeg vondt i øynene etter 1 time eller 2, og tar jeg det ikke vekk da så blir jeg kvalm og uvel. Og veldig veldig trøtt. Fortsatt ikke funnet noe som ikke gjør det med meg.. 

Anonymkode: b35d6...3f3

Skrevet

Jeg har sensitive øyne og synes Mac og Clinique fungerer bra😊 hvis du reagerer på disse, bør du prøve avene sin sminke fra apoteket👍🏻

Anonymkode: e991f...7fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...