Danseskjørt Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Så det er ikke pandemien som er årsaken, men det gjør jo ikke situasjonen noe bedre. Jeg føler hver dag er uoverkommelig. Når jeg kommer hjem fra jobb havner jeg apatisk og utslitt i sofaen. Har ikke noe overskudd igjen til mann og barn. Føler meg ofte nedfor og totalt oppbrukt. Kjenner noen ganger på hjertebank og har ofte hodepine. har også ofte høy puls. Nå har jeg i tillegg pådratt meg forkjølelse nr 3 på kort tid. Føler ikke jeg har noe mer å gå på, er så sliten og lei. Er det slik man har det før man møter veggen, eller det dette vanlig? Har alle slike perioder der man er mer sliten enn ellers? 2
ViolaV Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Jobber selv i helsevesenet og føler det på samme måten. Årevis med økt belastning, færre hender og nedskjæringer har virkelig tatt oss igjen. Det skal på ingen måte være slik. Dessverre har politikerne kjørt det norske helsevesenet i grøfta. Snart er det nok mange som ikke takler mer... 1
Danseskjørt Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2021 Det er så ironisk, at å jobbe innen helse skal være helseskadelig. 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Tuttifrutt skrev (17 minutter siden): Så det er ikke pandemien som er årsaken, men det gjør jo ikke situasjonen noe bedre. Jeg føler hver dag er uoverkommelig. Når jeg kommer hjem fra jobb havner jeg apatisk og utslitt i sofaen. Har ikke noe overskudd igjen til mann og barn. Føler meg ofte nedfor og totalt oppbrukt. Kjenner noen ganger på hjertebank og har ofte hodepine. har også ofte høy puls. Nå har jeg i tillegg pådratt meg forkjølelse nr 3 på kort tid. Føler ikke jeg har noe mer å gå på, er så sliten og lei. Er det slik man har det før man møter veggen, eller det dette vanlig? Har alle slike perioder der man er mer sliten enn ellers? Du er i fare for å bli utbrent. Sover du om natten og våkner du uthvilt? Gruer du deg for jobb og har du begynt å irritere deg over /bli kynisk overfor pasienter kollegaer? Anonymkode: 5ac51...437
Danseskjørt Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er i fare for å bli utbrent. Sover du om natten og våkner du uthvilt? Gruer du deg for jobb og har du begynt å irritere deg over /bli kynisk overfor pasienter kollegaer? Anonymkode: 5ac51...437 Jeg sover om natten, sovner idet hodet treffer puta, men føler aldri jeg blir uthvilt. Verken gleder eller gruer meg til jobb, men er litt smådeppa hver morgen. Har desverre begynt å irritere meg over enkelte pasienter, spesielt de som krever mye. Viser selvfølgelig ikke dette over pasientene det gjelder, men kjenner irritasjonen inni meg.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Tuttifrutt skrev (5 minutter siden): Jeg sover om natten, sovner idet hodet treffer puta, men føler aldri jeg blir uthvilt. Verken gleder eller gruer meg til jobb, men er litt smådeppa hver morgen. Har desverre begynt å irritere meg over enkelte pasienter, spesielt de som krever mye. Viser selvfølgelig ikke dette over pasientene det gjelder, men kjenner irritasjonen inni meg. Ikke ta på deg ekstravakter, ta vare på deg selv. Ingen er tjent med at du går i veggen. Pass ekstra godt på å koble av, ikke tenke på jobb når du har fri. Gjør noe hyggelig på fritiden som gir deg avkobling og energi og sett grenser overfor andre både privat og på jobb. Anonymkode: 5ac51...437 3
Danseskjørt Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke ta på deg ekstravakter, ta vare på deg selv. Ingen er tjent med at du går i veggen. Pass ekstra godt på å koble av, ikke tenke på jobb når du har fri. Gjør noe hyggelig på fritiden som gir deg avkobling og energi og sett grenser overfor andre både privat og på jobb. Anonymkode: 5ac51...437 Skal prøve på dette❤️ Bare litt vanskelig å si nei til ekstravakter når man vet at kollegaer som er på jobb må springe enda raskere fordi de er underbemannet. Er nok litt for flink-pike og får dårlig samvittighet når jeg sier nei. Merker også på sjefen at h*n får litt mer godvilje for de som tar mye ekstra og er veldig fleksible. Men jeg kjenner at jeg må ta helsa på alvor, jeg er jo ung og har mange år igjen, føler ikke det er sånn som dette livet skal være. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Bytt jobb. Jeg hadde det som deg, var skikkelig lei, lei de samme problemene som aldri ble tatt tak i, pasienter som fikk være voldelig og true uten at noe ble gjort, lav bemanning, dårlig ledelse, manglende faglig fokus ect, og kjente at jeg aldri var på topp eller skikkelig uthvilt. Tok en videreutdanning, fikk meg ny jobb og verden ble et bedre sted å være. Det er utfordringer der og, men jeg skulle byttet jobb mye tidligere. Man må ikke ta videreutdanning for å bytte jobb, som helsearbeider er det mange muligheter, bruk dem! Anonymkode: 4d07c...154 1
Danseskjørt Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bytt jobb. Jeg hadde det som deg, var skikkelig lei, lei de samme problemene som aldri ble tatt tak i, pasienter som fikk være voldelig og true uten at noe ble gjort, lav bemanning, dårlig ledelse, manglende faglig fokus ect, og kjente at jeg aldri var på topp eller skikkelig uthvilt. Tok en videreutdanning, fikk meg ny jobb og verden ble et bedre sted å være. Det er utfordringer der og, men jeg skulle byttet jobb mye tidligere. Man må ikke ta videreutdanning for å bytte jobb, som helsearbeider er det mange muligheter, bruk dem! Anonymkode: 4d07c...154 Ser etter jobb hver dag, men vet ikke hva jeg skal bytte til som jeg er kvalifisert til og som i tillegg er bedre. Hva har du tatt videreutdanning i?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Tuttifrutt skrev (2 timer siden): Jeg sover om natten, sovner idet hodet treffer puta, men føler aldri jeg blir uthvilt. Verken gleder eller gruer meg til jobb, men er litt smådeppa hver morgen. Har desverre begynt å irritere meg over enkelte pasienter, spesielt de som krever mye. Viser selvfølgelig ikke dette over pasientene det gjelder, men kjenner irritasjonen inni meg. Per def er du i høyrisiko for åbki utbrent. Du står faktisk med ene foten djupt nedi. Det du trenger nå er hvile og avstand fra jobben. Ellers risikerer du helsa di. Å da snakker jeg like mye om konsentrasjonsvansker og nedsatt kognisjon, som at kroppen er slitne. Hodet ditt kommer ikke til å henge med på flere år. Anonymkode: cfd9f...089 3
LoppeLiten Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 Vurdert å snakke med legen din? Du må ta vare på deg selv først for å kunne ta vare på andre, det er ingen som er tjent med at du blir sengeliggende.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Tuttifrutt skrev (2 timer siden): Ser etter jobb hver dag, men vet ikke hva jeg skal bytte til som jeg er kvalifisert til og som i tillegg er bedre. Hva har du tatt videreutdanning i? Jeg er sykepleier, tok videreutdanning til operasjonssykepleier. Søkte på alt mulig, men det var der jeg fikk svar først, så da ble det sånn. Kunne også tenkt meg å jobbe på legevakt, intermediærpost eller rehabilitering, evt hj.spl. Det å få miljøskifte var uansett gull, ikke angret en dag. Anonymkode: 4d07c...154 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå