Gå til innhold

Gavetips til jente 14 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i år meldt meg som gavegiver for en veldedig organisasjon og har fått tildelt en jente på 14 år. Hva er det som er kult for 14 årignger nå? Prisen skal være 100-400kr, og det skal helst være noe moromt og ikke noe man må ha.

Anonymkode: b4ce9...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekort på kino, trampolinepark eller kicks ville jeg gått for.

Skrevet

Helt ærlig? Gavekort. Det har alltid for alle i familien, søsken og søskenbarn, vært det store i den alderen. Gavekort gir mulighet til å kjøpe seg noe for egne penger, er veldig stort.

Ellers har du disse «perle» brettene. Der du har et bilde, og små «diamanter» som du skal feste til ulike steder på bildet.

En «voksen» tegnebok, og tengeutstyr.

Anonymkode: ceb36...be4

Skrevet

Du har fått ingen indikasjoner på interesser? Overhodet? Det er jo noe merkelig, siden noen jenter på 14 ville elsket sminke og såper og andre ville oppfattet det som en dødelig fornærmelse mot både deres personlighet og utseende. 

Noen ville likt bøker, andre koden til et spill, andre en kul genser, noen gutteklær, andre jenteklær. «Jente, 14» er like beskrivende som «menneske». Man kan muligens anta dette er noen som i det minste selv har oppgitt å identifisere seg som jente, men man kan selvsagt ikke anta at «jenteting» er av interesse. Og er organisasjonen kristen kan man ikke engang anta at vedkommendes oppgitte identitet er respektert.

Jeg foreslår et gavekort som dekker flest mulig butikker, gjerne et som kan brukes hos alle, type engangs-visa. Det er ikke noe annet som duger.

Anonymkode: 55f30...ccc

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sjekket ut bøkene som hypes på tiktok, det er populært her. 

Anonymkode: 76853...0c2

Skrevet

Please ikke kjøp sminke, perler og sånt ræl. Du aner ikke om dette er noe hun liker engang! Når jeg var 14 drev jeg med klatring, atv, og sportsfiske (er jente). 

Kjøp noe alle uansett hvem har bruk for. F eks godt ullsett med skjerf, hansker og lue, ullundertøy sett, gavekort kino etc

Anonymkode: f4b66...6dc

• Liker 1
Skrevet

Gavekort på f.eks. Power og noe godteri. 

Anonymkode: e74d1...9d7

Skrevet

Ikke noen hint om hva slags ting jenta liker/er opptatt av? Det pleier vi å få med her, ellers blir det jo innmari stor sjanse for å bomme helt, når alt en vil er å gi noe som kan glede.

Uten hint, så ville jeg kjøpt et par rimeligere ting som de fleste liker , julegodt, ‘tankenøtter’, kosesokker, lipsyl. Så det er litt kos i pakken på juleaften.

Gavekort på nærmeste senter for resten av pengene. 

Her er det største for unge i den alderen å ha egne penger, å få velge ut klær, eller annet selv.

Anonymkode: f110e...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...