Gå til innhold

Gave til ektefelle/samboer til runddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere brukt i slike tilfeller?

Mannen har snart 40-årsdag og jeg har aldri pleid å kjøpe så dyre gaver. Men det han ønsker seg nå koster 2000, og jeg vurderer det faktisk 😬

Anonymkode: 82d3b...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte ti tusen 

Anonymkode: 7f66e...18e

Skrevet (endret)

Fruen blir 30 i februar, og da blir det nye telefon på henne. Hun kjøper aldri toppmodeller selv, så da kan jeg spandere på en fin 30-årsgave til henne :)  Pleier å legge meg på 1500 rundt jul og bursdag ellers, og så blir det noen lapper ekstra ved runde tall eller spesielle anledninger.

Endret av seda
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Brukte ti tusen 

Tenker du har en annen inntekt enn meg 😅

Skrevet

Hva er runddag?

Anonymkode: 66140...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tenker du har en annen inntekt enn meg 😅

Tipper ikke siden jeg er lavtlønnet, men man kan spare 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er runddag?

Anonymkode: 66140...229

Later du som du er dum? Lar tvilen komme deg til gode og forklarer her. 

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 år osv. 

Vil nok si at 75 år også kan kalles rund dag. Av en eller annen grunn høres 75 år mye mer å feire enn 80 år :)

Skrevet

Vi bryr oss ikke så mye om summen, verken til runde dager eller ellers, men mer om det er noe den andre (og evnt en selv) får mye glede av eller ikke.

Jeg kjøpte en ps3 til mannen min et år til jul, ganske kort etter vi hadde blitt samboere. Husker ikke prisen, men trolig mer enn 2000. Da var vi begge studenter, så hadde ikke akkurat fantastisk råd, men underholdning trenger man jo, så da kan man like gjerne gi det til en sånn anledning. Jeg fikk av samme grunn en liten billig laptop et år fordi jeg ikke hadde det ennå, og det da var lettere å lese til studiet. Andre år har vi gitt mindre ting, eller kanskje bare brukt penger på å reise sammen.

Men til 40-årsdag virker det rart å ikke ha 2000 kr å avse, hvertfall hvis det er noe han trolig uansett ville kjøpt. Har man veldig dårlig råd skjønner jeg at det er mye, men som regel klarer man å spare inn 200 kr i mnd til en sånn anledning, om så ved å kutte ned på andre ting (antar her en husholdning med minst to personer med fast inntekt)

Anonymkode: 60a62...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...