Gjest Lidja Skrevet 11. oktober 2005 #1 Skrevet 11. oktober 2005 Jeg skal poste et brev idag, men rekker ikke komme meg til byen før etter 5 så jeg kan ikke ta det på postkontoret. Det er i A4-format og brettet kun 1 gang så jeg må ha en litt stor konvolutt. Vet noen hva slags frimerke jeg må kjøpe? Holder det med et 6 kroners eller hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #2 Skrevet 11. oktober 2005 Det kommer an på vekten, det. Er det to A4-ark + konvolutt går det som oftest under 20-gramsgrensen, om det ikke er spesielt tykt papir. Er du usikker er det best å sette på to frimerker, særlig om det f.eks. er jobbsøknad eller noen andre som det er viktig å gjøre godt inntrykk på, så de ikke får konvolutten med krav om ekstraporto klistret på.
alicante Skrevet 11. oktober 2005 #3 Skrevet 11. oktober 2005 (endret) En C5-konvolutt (passer for A4-ark som er brettet en gang) med 2 stk A4-ark veier 18 gram, og da går det altså med et vanlig 6-kroners frimerke. Har du flere ark er den neste vektgrensen 50 gram, og da kan du sende totalt 7 A4-ark i en slik konvolutt. Frimerket koster da kr 9,-. Endret 11. oktober 2005 av alicante
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå