Teppe Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Kom over en en konto for en "oppdretter" på Instagram. Jeg ble helt satt ut når jeg så hundene. Det er den verste avlen jeg noen gang har sett tror jeg... På grunn av opphavsrett så kan jeg ikke legge ut bilde, men jeg har kopiert lenken. https://instagram.com/sandlotexotics?utm_medium=copy_link Jeg måtte google for å finne ut hva i huleste folk tenker når de avler frem hunder som ser sånn ut. Det er visst noe de kaller "toadline bulldog". Det her her ett eksempel på hva som kan skje når avl foregår uregulert. Jeg forsvarer ikke avlen på bulldog i Norge når jeg sier dette, men når disse individene får en vanlig engelsk bulldog til å se nesten frisk ut, da er det noe alvorlig, alvorlig galt. Jeg ble bare så innmari lei meg på disse hundenes vegne og frustrert over at det er så lite som blir gjort på verdensbasis for å fremme sunn avl på dyr... 2
NydeligVakkerPen Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Ja, dette er helt sykt. Stakkars hunder! 2
Teppe Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2021 Hurrahei skrev (38 minutter siden): 😳 stakkars! Går d an å anmelde? 🤬 Dette er i USA, så vet ikke om det er mulig. I tillegg så aner jeg ikke hva slags lovverk de har der borte i forhold til dyrevelferd. De har jo masse dyrevernorganisasjoner der borte, så man skulle jo tro at noen ville prøvd å stoppet dette. Sykt at de får lov til å fortsette
Troyamin Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Det er kommet en litt mindre ekstrem versjon her i Norge. Likevel er den et resultat av dårlig avl som bør anmeldes for brudd på lov om dyrevelferd, Paragraf 25 , som omhandler avl. Søk opp bantam og minibull på feks finn.no så ser dere hundene som selges. Helt grotesk at folk avler så uetisk og på dyr som helt tydelig lider. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Jeg har selv engelsk bulldog og det jeg så på linken der gjorde meg trist og forbanna. Det der er dyremishandling. Her i Norge gjør bulldogklubben og deres godkjente oppdrettere masse for å bedre rasen og så dukker det opp sånne som dette som bare driter i alt. Jeg forstår ikke hvorfor de vil ha hunder som ser sånn ut, jeg tipper ingen av dem blir eldre enn tre år. Absolutt alt er galt med dem og de ligner ikke engang på rasestandarden. Anonymkode: e21f1...28a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Fyfaen dette var jævlig. Hva i alle dager er det de blander som gir et sånt resultat? Bulldog og padde? Anonymkode: ab8bf...b32 3
Teppe Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2021 Troyamin skrev (2 timer siden): Det er kommet en litt mindre ekstrem versjon her i Norge. Likevel er den et resultat av dårlig avl som bør anmeldes for brudd på lov om dyrevelferd, Paragraf 25 , som omhandler avl. Søk opp bantam og minibull på feks finn.no så ser dere hundene som selges. Helt grotesk at folk avler så uetisk og på dyr som helt tydelig lider. Lurer på om jeg har sett en eller noe i samme kategori. Den så ut som en staffordshire, men den var veldig liten og var veldig stivbeint. Stusset litt når jeg så den.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Er dette samme type? Får ikke sett den instagrammen :/ https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=259921091 Anonymkode: ca658...623
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette samme type? Får ikke sett den instagrammen 😕 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=259921091 Anonymkode: ca658...623 Håper disse kommer med godkjent blodprøve. Ellers vil valpekjøpere risikere å måtte avlive kompisen sin basert på utseende når de blir eldre... Anonymkode: 295db...d8f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Jobber på et dyresykehus og jeg ble spurt for litt siden hva det værste med jobben min var. Sa at det var de få gangene jeg kom over slikt ekstrem avl som dette. Det er ikke så mange ukene siden det kom inn et dyr som så tydelig var ødelagt av avl som i hi. Dyret var ikke to år engang og kom inn for den andre operasjonen sin. Klarte ikke puste uten sugerør i halsen. Beinstiling, skjelett, absolutt alt var ødelagt på hunden. Mennesket hadde avlet frem Frankensteins monster i hundeversjon. Å avle frem fyr som er ødelagt ved fødsel slik som dette; fy f* Anonymkode: 5e362...978 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper disse kommer med godkjent blodprøve. Ellers vil valpekjøpere risikere å måtte avlive kompisen sin basert på utseende når de blir eldre... Anonymkode: 295db...d8f Jeg skjønte ikke helt denne, ligner de på kamphunder når de blir store? Anonymkode: 368de...5cd
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg skjønte ikke helt denne, ligner de på kamphunder når de blir store? Anonymkode: 368de...5cd Nei de gjør ikke det. Anonymkode: 8ec80...80d 1
Troyamin Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg skjønte ikke helt denne, ligner de på kamphunder når de blir store? Anonymkode: 368de...5cd Ja, de kan bli tatt for å være av farlig rase. Det holder bare at den minner om en. På lik linje med at feks staffen kan bli tatt for å være det. Og det er en grunn til at seriøse oppdrettere av staffen selger valper med godkjent blodprøve. Dokumentasjonskrav Dersom det er tvil om et dyr er en farlig hund etter § 1 kan politi og tollmyndigheter kreve at hundeholderen dokumenterer dens rase eller type. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=264774799 da har de lagt ut enda et kull Anonymkode: ca658...623
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=264774799 da har de lagt ut enda et kull Anonymkode: ca658...623 Og de har avla inn det flekke-genet ser jeg... Er de ikke klar over hvor mange sykdommer som kommer med det genet? Hudproblemer, øyeproblemer, døvhet for å nevne noen... Anonymkode: 79259...7db 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og de har avla inn det flekke-genet ser jeg... Er de ikke klar over hvor mange sykdommer som kommer med det genet? Hudproblemer, øyeproblemer, døvhet for å nevne noen... Anonymkode: 79259...7db Jeg ser det er veldig mange som mikser og trikser med div raser for å få inn det genet, virker som folk ikke tenker lengre enn nesa si. Anonymkode: ca658...623 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 On 6/16/2022 at 3:49 PM, Troyamin said: Ja, de kan bli tatt for å være av farlig rase. Det holder bare at den minner om en. På lik linje med at feks staffen kan bli tatt for å være det. Og det er en grunn til at seriøse oppdrettere av staffen selger valper med godkjent blodprøve. Dokumentasjonskrav Dersom det er tvil om et dyr er en farlig hund etter § 1 kan politi og tollmyndigheter kreve at hundeholderen dokumenterer dens rase eller type. Men disse vil jo ikke ligne på noen av rasene du nevner. Er nok juridisk helt trygt å kjøpe disse valpene. Anonymkode: e21f1...28a 1
Troyamin Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men disse vil jo ikke ligne på noen av rasene du nevner. Er nok juridisk helt trygt å kjøpe disse valpene. Anonymkode: e21f1...28a Nå kan enkelte av disse hundene minne om ulovlige blandinger. Så får vi bare være uenige.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 6 hours ago, Troyamin said: Nå kan enkelte av disse hundene minne om ulovlige blandinger. Så får vi bare være uenige. Om du ikke ser forskjell på bulldog og pitbull kan du ikke mye om hund. Anonymkode: e21f1...28a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå