Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
jeg har ønsket barn hele livet. For meg har det nesten føltes som meningen med livet å få barn og jeg har gledet meg til det ble min tur. Etter 6 mnd prøving ble det endelig min tur.  Er i uke 6. I starten var jeg overlykkelig. Svevde på en rosa sky. Men nå har kvalmen meldt seg. Jeg er sykemeldt og har tilbringt de siste 6 dagene på sofaen. Dagene består av å grue meg til å stå opp fordi jeg vet kvalmen kommer, legge meg på sofaen, spy litt og sove. Jeg har fått kvalmestillende av legen men de har varierende effekt. 

jeg leser om alle som er så lykkelige over å være gravid. Som allerede føler en tilknytning til frøet i magen. Det gjør ikke jeg lenger. Jeg er så forbanna kvalm. Livet er satt på vent og består bare av å sove og å glo på tv. Klarer ikke enkle gjøremål som handling eller husarbeid. I det siste har jeg fått tanker om at jeg ikke vil være gravid mer. Orker ikke å være så kvalm og dårlig mer! Det er helt jævlig!! Det har bare gått en uke. Takler ikke flere uker med dette.  Er jeg unormal? Burde sikkert følt kjærlighet over det jeg har i magen. Men det eneste jeg tenker er at jeg ikke orker mer😭

Anonymkode: 9cf7a...444

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som allerede føler en tilknytning i uke 6? Djeez. De kan ta seg en bolle.

akkurat nå er du full av hormoner og livet et dritt. Når ungen er ute er det glemt. Føle kjærlighet kan du vente med til ungen kommer ut, er heller unormalt enn normalt å føle det allerede nå.

Anonymkode: 77b6b...9a9

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! 
jeg har ønsket barn hele livet. For meg har det nesten føltes som meningen med livet å få barn og jeg har gledet meg til det ble min tur. Etter 6 mnd prøving ble det endelig min tur.  Er i uke 6. I starten var jeg overlykkelig. Svevde på en rosa sky. Men nå har kvalmen meldt seg. Jeg er sykemeldt og har tilbringt de siste 6 dagene på sofaen. Dagene består av å grue meg til å stå opp fordi jeg vet kvalmen kommer, legge meg på sofaen, spy litt og sove. Jeg har fått kvalmestillende av legen men de har varierende effekt. 

jeg leser om alle som er så lykkelige over å være gravid. Som allerede føler en tilknytning til frøet i magen. Det gjør ikke jeg lenger. Jeg er så forbanna kvalm. Livet er satt på vent og består bare av å sove og å glo på tv. Klarer ikke enkle gjøremål som handling eller husarbeid. I det siste har jeg fått tanker om at jeg ikke vil være gravid mer. Orker ikke å være så kvalm og dårlig mer! Det er helt jævlig!! Det har bare gått en uke. Takler ikke flere uker med dette.  Er jeg unormal? Burde sikkert følt kjærlighet over det jeg har i magen. Men det eneste jeg tenker er at jeg ikke orker mer😭

Hei! Er 7+4 her. Har siste uka vært små-uggen i formen så og si hele tiden, sett bort fra 3 dager denne uka hvor jeg var skikkelig kvalm. Kjenner meg SÅ godt igjen, og jeg var bare så dårlig som du beskriver i 3 dager (foreløpig i hvert fall). Det er rett og slett jævlig å være så kvalm, man får ikke gjort noe, ligger på sofaen og føler seg råtten 😅 Så nå syns jeg du er VELDIG streng med deg selv. Senk skuldrene, gi deg selv mye slack - dette ordner seg nok når formen din blir bedre igjen 😊 Lykke til videre! 

Anonymkode: 9ba67...4b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som allerede føler en tilknytning i uke 6? Djeez. De kan ta seg en bolle.

Det blir jo litt feil å si da, jeg opplevde tilknytning etter lang tids prøving, og fikk frysninger og tårer i øynene av glede allerede etter positiv test, hver gang jeg tenkte på babyen. 

Det er vel like normalt å ikke føle det også, da. Og det er jævlig til tider, men man må bare holde ut. Men noen bolle har jeg ikke lyst på, man må da få føle som en gjør!

Anonymkode: 77b20...09b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Dette er både normalt og lov å føle☺️ Bare hold ut og vær snill med deg selv🌼 Jeg følte ingen tilknytning før ungen var flere uker gammel, og det gikk helt fint det også. Gratulerer med graviditeten, det du opplever nå vil snart bare være et minne💕

Skrevet

Jeg er cirka like langt på vei som deg men har ingen kvalme..men tilknytning? Nei. Er mer bekymret for at det skal gå galt. 

Anonymkode: 19ada...307

Skrevet

Takk for alle svar. Føler bare alle «romantiserer» det å være gravid. Og så sitter jeg her og føler at følelsene mine er feil

Skrevet

Du er helt normal! Jeg vurderte faktisk abort da jeg var på mitt kvalmeste, selv om barnet var planlagt. Det ble bedre etter første trimester, men jeg slet allikevel med å få ordentlig tilknytning i svangerskapet. Det var allikevel null problem med tilknytning da barnet var ute, på tross av kolikk og store søvnvansker. 

Anonymkode: d99b1...0c0

Skrevet

Kvalmen min har meldt seg nå de siste dagene, og da leste jeg litt rundt. Og det er faktisk flere med ønskede/planlagte svangerskap som tar abort for kvalmen blir for overveldende.

Jeg tror det er ganske vanlig å ha negative tanker når formen er elendig. Men, samtidig så vil det meste være glemt når alt er over. Og det vil bli bedre, etterhvert ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! 

Du er ikke alene. Colleen Ballinger er helt 100% ærlig på at hun hater å være gravid. Hun har helt grusomme graviditeter, med store plager.

Jeg mener man kan både være overlykkelig over å være gravid, og ønske baret kjempe høyt, samtidig som har har det hel forferdelig og har lov til å klage høyt.

Sender en klem til deg 💙 for de fleste blir det bedre i andre trimester 💙

Anonymkode: 83348...578

Skrevet

Jeg ble gravid med et ønsket barn etter mange måneder prøving men det var først etter OUL ca at jeg begynte å kjenne på noe slags tilknytning og glede meg og sånn. De første 14 ukene var jeg også bare dritdårlig og klarte ikke tenke annet enn at jeg hatet å være gravid :P Klisje å si det men det blir mest sannsynlig bedre om noen uker ❤️ 

Anonymkode: e8de0...7ef

Skrevet

Nei du er ikke unormalt og du har ikke en gang vert dårlig lenger, jeg hadde det sånn bare helt ekstremt de tre første månedene, deretter vanlig kvalm ut svangerskapet. 

Det er kjipt å gå gravid ja. 

Anonymkode: ac8cb...aec

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2021 den 18.48):

Takk for alle svar. Føler bare alle «romantiserer» det å være gravid. Og så sitter jeg her og føler at følelsene mine er feil

Ingen følelser er feil, msn føler det man føler. Det kan du lære først og fremst nå som du skal oppdra barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...