Gå til innhold

Ville dere datet en som ikke har vaksinert seg og nekter å gjøre det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo i bunn og grunn akkurat det denne tråden er, bare pakket inn i masse ord.

Kvinne 1:

*Peker på underlivet sitt* "Dette hullet er ikke tilgjengelig for noen som ikke har tatt Corona vaksinen!"

Kvinne 2:

*Peker på sitt underliv* "Å ja? Vel, dette hullet er ikke tilgjengelig for noen som har tatt Corona vaksinen!"

Og begge parters motivasjon er åpenbart å utøve en eller annen form for samfunnsoppdragelse meningspåvirkning ved å indirekte referere til hullet sitt, og i prosessen fullstendig objektivisere seg selv.

Anonymkode: e7744...4d9

Ok, så du er der. Dating betyr altså "hull tilgjengelig". 

Anbefaler deg å muligens tenke over kvinnesynet ditt. Spesielt dersom du ikke er gift/samboer. 

Anonymkode: 84c91...dbe

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror ikke det. Og  jeg skal forklare hvorfor: 

Hvis man ikke til nå har skjønt at det er bedre å være vaksinert i denne pandemien, enn ikke, så er jeg redd for at det ikke bare er viruset som muterer, men også all den konspiratoriske tankegangen som ligger bak.

Det er kun de frivillig uvaksinerte jeg kjenner IRL, som er sykelig opptatt av "oss og dem", og som bruker masse tid og energi på å kverulere om dette. Det orker jeg ikke i det lange løp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig, hvorfor skal han vaksinere seg mot en sykdom han allerede har hatt? 

Anonymkode: 67077...d4f

Fordi den akkurat som influensa muterer seg. Er jo derfor jeg tar ny influensavaksine hver høst 

Anonymkode: 4d489...c7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinert, uvaksinert? Det er ikke noe jeg hadde spurt om, eller vektlagt med mindre meningene om vaksinen var ekstremt sterke. Det gjelder i begge retninger. Om han respekterer andres valg hadde vært mye viktigere for meg.  

Anonymkode: 54ac6...83c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er greia med dere kvinner, og det å gjøre hullet deres (og dets tilgjengelighet) til et pressmiddel og argument for alt mulig? På den ene siden ser jeg dere klager over hvordan samfunnet, og menn i særdeleshet, "objektiviserer" dere. Men jaggu bruker dere også enhver anledning til å objektivisere dere selv.

Anonymkode: e7744...4d9

For det første er det ikke ett hull.

For det andre kan man ligge med den man vil, og velge og utelukke den man vil også. 

Anonymkode: aff54...56b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel, om man er uvaksinert og ikke har tenkt å endre på det så er det enten medisinske årsaker (veldig lite sannsynlig) eller det jeg skrev (mest sannsynlig). Går for magefølelsen. 

Anonymkode: 2db17...c4a

Han har hatt korona, hva i all verden skal han vaksineres for da? 100x bedre enn vaksine

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En mann som virker spennende har invitert meg på date. Jeg spurte i dag om han hadde vaksinert seg, men han sa han ikke ønsker å ta vaksinen. Ville dere datet en som ikke gidder å vaksinere seg? Er det trygt å date denne mannen? Han har visst hatt korona. Jeg har aldri hatt korona og er fullvaksinert. 

Anonymkode: 792bb...49e

Hvorfor skulle han vaksinere seg hvis han har hatt sykdommen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. 

Dvs: Dersom han ikke har en reell medisinsk årsak, f.eks. at han ikke kan vaksinere seg pga allergier eller lignende. 

Fordi: De jeg kjenner som ikke vil vaksinere seg er et sammensurium av konspi-folk, alternative, helse-freaks. Orker bare ikke forholde meg til "sannhetene" fra disse leirene. Eksempel: Kvinne 70 livredd for vaksinen, livredd for bivirkningene. Men ikke livredd for Covid eller langtidsCovid. Hun tror at Covid finnes (det skal hun i det minste ha for). Men å være livredd for bivirkninger og ikke være livredd for Covid (i hennes alder) er bare rart. For å si det pent. 

Anonymkode: 84c91...dbe

Du kan lese? Han har hatt korona

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all hovedsak ville det vært en dealbreaker. Jeg har ikke nevneverdig respekt for mennesker som mener de har heftigere Google-skills enn mennesker som spesialiserer seg innenfor felt, jobber innen feltet i ørten år, publiserer fagfellevurderte artikler og konsensus fra tilnærmet alle forskere.

Samme ulla som flat earthers og klimafornektere, og i samtlige av disse gruppene florerer det av høyreekstremister og alt for radikale religiøse.

Nei takk til hele røkla.

Om vedkommende er avventende eller ikke kan pga helse, er det selvfølgelig noe helt annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. Viser en mangel på empati. Jeg hadde tålt å få viruset, men min onkel med nedsatt immunforsvar, må isolere seg helt til dette er over, pga at vaksinen ikke fungerer for han. 

Har du helse til det tar du vaksinen. Noen annet viser en lav grad av empati for andre. 

Anonymkode: 1668a...20d

Du kan ikke si at fyren mangler empati når du ikke vet hvorfor han ikke er vaksinert.

Anonymkode: 8eaf0...050

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke datert en mann basert på råd fra kvinneguiden. Ta dine egne valg, stå opp for deg selv 

Anonymkode: 8f875...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først og fremst ha funnet ut hvorfor. 

Dersom det skyldtes en oppfatning om at vaksinen inneholder 5G og Covid er en bløff - no go. Da hadde vi simpelthen ikke passet sammen. 

Dersom det skyldtes medisinske tilstander e.l - null problem, så lenge han viste varsomhet og tok smittevern på alvor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke si at fyren mangler empati når du ikke vet hvorfor han ikke er vaksinert.

Anonymkode: 8eaf0...050

Jo hun skriver jo at han har hatt korona????

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skulle han vaksinere seg hvis han har hatt sykdommen??

I følge myndighetene er man ikke fullvaksinert før man har tatt 2 doser (snart 3), eller har gjennomgått Covid og tatt èn boosterdose (usikker på om disse må ta en til dose nå). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Jeg ville først og fremst ha funnet ut hvorfor. 

Dersom det skyldtes en oppfatning om at vaksinen inneholder 5G og Covid er en bløff - no go. Da hadde vi simpelthen ikke passet sammen. 

Dersom det skyldtes medisinske tilstander e.l - null problem, så lenge han viste varsomhet og tok smittevern på alvor. 

Hallo, han har hatt korona, lese innlegget kanskje?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Loff77 skrev (Akkurat nå):

Hallo, han har hatt korona, lese innlegget kanskje?

Man er ikke fullvaksinert før man har tatt èn dose om man har hatt Covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (Akkurat nå):

I følge myndighetene er man ikke fullvaksinert før man har tatt 2 doser (snart 3), eller har gjennomgått Covid og tatt èn boosterdose (usikker på om disse må ta en til dose nå). 

Ja de kjører jo på fordi de ikke vet eller er sikre, er jo ekstremt få som blir smittet flere ganger og de som blir har veeeeldig milde symptomer

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det teiteste jeg har hørt på lenge.

Min gravide svigersøster er ikke vaksinert, min søster er ikke vaksinert da hun har en sykdom, jeg har ikke vaksinert meg da jeg er redd for å få mensforstyrrelser…. Skal alle bare kutte oss ut fra livene sine av den grunn?

Det er mange som ikke tør å vaksinere seg da vaksinen er såpass ny og man ikke vet om det er trygt - vi er jo forsøkskaniner hvor noen faktisk har strøket med på grunn av selve vaksinen - folk som ellers sikkert hadde overlevd corona.

Ville heller stilt spørsmålstegn til å date deg, så sinnsykt irriterende politisk korrekt som du er.

Anonymkode: 4b2dd...e90

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Ok Vera men jeg hadde heller ikke vaksinert meg hvis jeg hadde hatt sykdommen...Finnes ikke bedre vaksine enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...