Gå til innhold

Ville dere datet en som ikke har vaksinert seg og nekter å gjøre det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tøvftta skrev (4 minutter siden):

Ja absolutt!

Og hvis du er fullvaksinert, hvorfor er du redd for å date han?

Bare lurer……

Er ikke redd for at jeg skal bli smittet. Men grunnverdier, om vi kan kalle det det, er noe som er viktig for meg, og akkurat det å ikke ville ta vaksine midt i en pandemi, det er noe som ikke går overens med meg. 

Anonymkode: a9549...60d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har alle våre grenser for hva vi kan og ikke kan akseptere. Og det å være imot vaksiner er en av mine. Jeg kan ikke akseptere det. Vi er midt i en pandemi, og jeg mener at alle vi som kan, bør ta vaksinen. Nå er ikke dette diskusjonen vi har her.

Men ja for meg er det en viktig ting at en date er for vaksiner, våde korona og vanlige vaksiner.

Handlet ikke dette om en som ikke har yatt vaksinen og ikke om en som er imot vaksinen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke redd for at jeg skal bli smittet. Men grunnverdier, om vi kan kalle det det, er noe som er viktig for meg, og akkurat det å ikke ville ta vaksine midt i en pandemi, det er noe som ikke går overens med meg. 

Er det ikke en privat sak?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tror jeg du vil slite framover med å finne mann om ‘verdiene’ dine er slik.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for 🙏🏻 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har hatt korona ser jeg ikke problemet. Er i samme situasjon og ville definitivt data han jeg crusher på ❤️ Jeg er fullvaksinert selv så korona er mest sannsynlig ikke så farlig for meg. 

Anonymkode: 707fd...4aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ville dere datet en som ikke gidder å vaksinere seg? 

Anonymkode: 792bb...49e

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Tror ikke det har så mye å si for andre enn eventuelt personen selv. Nå kommer omikron, som smitter vaksinerte og uvaksinerte like lett, og nye mutasjoner må vi bare regne med. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke data en som ikke vil ta vaksine. Med mindre han ikke kan ta vaksinen pga sykdom. 

Anonymkode: 4d489...c7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (48 minutter siden):

Da tror jeg du vil slite framover med å finne mann om ‘verdiene’ dine er slik.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for 🙏🏻 

Hvorfor vil hun slite med å finne en mann som både tar vaksiner og mener det er viktig? Det er vel den vanligste meninga å ha. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv fullvaksinert og kunne godt ha datet en uvaksinert, bare han var en noenlunde oppegående fyr ellers. Fullstendig konspiranoia går ikke, men redd for å ta covidvaksine er forståelig i min bok.

Anonymkode: d0fe1...554

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 timer siden):

Handlet ikke dette om en som ikke har yatt vaksinen og ikke om en som er imot vaksinen?

Han har ikke tatt vaksinen og vil heller ikke ta vaksinen. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diabetes og er gift med en 🙈 tror mange kunne ha noe å lære av meg når det kommer til respekt for andre menneskers autonomi.

Anonymkode: 4b412...fa1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har ikke tatt vaksinen og vil heller ikke ta vaksinen. 

Ts

Altså ikke en som er imot vaksiner ut fra den beskrivelsen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Personen har åpenbart høy selvtillit når man mener at ens egen Googling og lesing av diverse kilder av ulik kvalitet er bedre enn å stole på gjeldende konsensus i fagmiljøet innenfor dette feltet. At man klarer å hoste opp en 5-10-50 folk med tilsynelatende gode CVer som fraråder vaksinen er fullstendig irrelevant. Går man disse litt etter i sømmene er det nesten alltid mye grums. 

Jeg hadde ikke giddet. Hvem vet hva annet denne personen kan få for seg. Kaninhullet er dypt. 

Anonymkode: 2db17...c4a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja. Personen har åpenbart høy selvtillit når man mener at ens egen Googling og lesing av diverse kilder av ulik kvalitet er bedre enn å stole på gjeldende konsensus i fagmiljøet innenfor dette feltet. At man klarer å hoste opp en 5-10-50 folk med tilsynelatende gode CVer som fraråder vaksinen er fullstendig irrelevant. Går man disse litt etter i sømmene er det nesten alltid mye grums. 

Jeg hadde ikke giddet. Hvem vet hva annet denne personen kan få for seg. Kaninhullet er dypt. 

Men hvor ble noe av dette nevnt i HI?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg spør heller ikke folk om de har vaksinert seg. Har null betydning for meg. Spør heller ikke om eventuelle andre vaksiner vedkommende har tatt i barndommen…

Anonymkode: a2bb7...667

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor vil hun slite med å finne en mann som både tar vaksiner og mener det er viktig? Det er vel den vanligste meninga å ha. 

Det er ikke det hun tror på. Det er korona vaksinen det er snakk om, til en fyr som allerede har hatt sykdommen. At hun ikke liker at han avstår fra vaksinen da syns jeg er ganske innsnevret grunnlag. Men…vi er forskjellige, og hun står fritt til å velge som hun vil, akkurat som han med å ikke vaksinere seg med korona vaksinen. Vil tro han er godt oppfulgt med sprøyter ellers? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (7 minutter siden):

Men hvor ble noe av dette nevnt i HI?

Vel, om man er uvaksinert og ikke har tenkt å endre på det så er det enten medisinske årsaker (veldig lite sannsynlig) eller det jeg skrev (mest sannsynlig). Går for magefølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...