Gå til innhold

Ville dere datet en som ikke har vaksinert seg og nekter å gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann som virker spennende har invitert meg på date. Jeg spurte i dag om han hadde vaksinert seg, men han sa han ikke ønsker å ta vaksinen. Ville dere datet en som ikke gidder å vaksinere seg? Er det trygt å date denne mannen? Han har visst hatt korona. Jeg har aldri hatt korona og er fullvaksinert. 

Anonymkode: 792bb...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne jeg gjort selv om jeg har tatt vaksinene selv. Det er ikke alle som ikke har vaksinert seg som er konspirasjonsteoretikere og/eller koko. Du kan jo spørre ham hvorfor han har tatt det valget.

Anonymkode: 57d63...3b7

• Liker 24
Skrevet

Det er nok trygt, om dere opprettholder smittevernregler. Men jeg ville ikke datet en mann med de holdningene han har.

• Liker 9
Skrevet

Neitakk. Jeg har antistoffsvikt. 

Anonymkode: 8fe66...958

• Liker 7
Skrevet

Nei. Viser en mangel på empati. Jeg hadde tålt å få viruset, men min onkel med nedsatt immunforsvar, må isolere seg helt til dette er over, pga at vaksinen ikke fungerer for han. 

Har du helse til det tar du vaksinen. Noen annet viser en lav grad av empati for andre. 

Anonymkode: 1668a...20d

• Liker 12
Skrevet

Nei, men det er basert på erfaring med de som ikke vaksinerer seg, som jeg veit om. Erfaringsmessig står vi langt fra hverandre i virkelighetsoppfatning og syn på det meste. Tror neppe jeg er drømmedama deres heller; jeg syns de er konspiratoriske, de syns sannsynligvis jeg er streng og dømmende. 

Anonymkode: 19c09...835

• Liker 10
Skrevet

Ja kunne det men spørs på grunnen til at han ikke vaksinerte seg. Om det var sunn fornuft eller dårlig magefølelse så greit men ikke om han trodde det var en agenda fra illuminati om å utslette menneskeheten og fordumme oss 

Anonymkode: 560be...31b

• Liker 5
Skrevet

Jeg spør ikke folk om de er vaksinert, det er en privatsak. Hadde heller droppet å date en som spør meg om vaksinestatus enn en som er uvaksinert.

(Btw: Jeg er fullvaksinert.)

Anonymkode: e1d09...60d

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Viser en mangel på empati. Jeg hadde tålt å få viruset, men min onkel med nedsatt immunforsvar, må isolere seg helt til dette er over, pga at vaksinen ikke fungerer for han. 

Har du helse til det tar du vaksinen. Noen annet viser en lav grad av empati for andre. 

Anonymkode: 1668a...20d

Folk som skriver noe sånt, lever tydeligvis under stein, siden de ikke vet at vaksinerte også smitter. 

Anonymkode: c4af3...c46

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spør ikke folk om de er vaksinert, det er en privatsak. Hadde heller droppet å date en som spør meg om vaksinestatus enn en som er uvaksinert.

(Btw: Jeg er fullvaksinert.)

Men det er jo mye som er en privatsak, som man gjerne spør folk man dater om likevel. 

• Liker 7
Skrevet

Aldri

Anonymkode: 1ca55...778

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo mye som er en privatsak, som man gjerne spør folk man dater om likevel. 

Og det er mye som er en privatsak som jeg ikke spør folk jeg dater.

Om folk er vaksinert eller ikke interessere meg midt i ryggen.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En mann som virker spennende har invitert meg på date. Jeg spurte i dag om han hadde vaksinert seg, men han sa han ikke ønsker å ta vaksinen. Ville dere datet en som ikke gidder å vaksinere seg? Er det trygt å date denne mannen? Han har visst hatt korona. Jeg har aldri hatt korona og er fullvaksinert. 

Anonymkode: 792bb...49e

Ja i aller høyeste grad. Er godt gift med en til og med.

Ville derimot vært mer skeptisk til å date en som har tatt vaksinen.

• Liker 17
Skrevet

Om eneste grunn var pga. han ikke vil. Da hadde jeg gått fra daten. Samme også om det ble snakk om noen konspirasjonsteorier.

Men om han ikke var vaksinert pga. allergi ol. Den hadde jeg godtatt. For det er faktisk folk som ikke kan ta vaksinen. Det er dem vi har flokkimunitet for, for å beskytte. 

Anonymkode: a9549...60d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om eneste grunn var pga. han ikke vil. Da hadde jeg gått fra daten. Samme også om det ble snakk om noen konspirasjonsteorier.

Men om han ikke var vaksinert pga. allergi ol. Den hadde jeg godtatt. For det er faktisk folk som ikke kan ta vaksinen. Det er dem vi har flokkimunitet for, for å beskytte. 

Så det er ikke lov å ikke ville ta vaksine? Vel, jeg ville aldri datet noen som virkelig mener dette. 

• Liker 21
Skrevet

Ja:) han er ikke mer farlig for deg enn noen andre!

Anonymkode: a9a17...c35

• Liker 13
Skrevet

Hvis han har hatt corona og evt tenker å vaksinere seg på et tidspunkt den tidligere smitten ikke beskytter ham? Ja. 

Hvis han aldri skal vaksinere seg  uansett hva? Nei. 

Har underliggende sykdom så jeg forsøker å være litt forsiktig selv om jeg er vaksinert. Så det er ikke en fordømmelse av hans valg som sådan, det vil bare handle om at det ikke passer så godt med slik jeg trenger å leve livet mitt nå. Har full respekt for hans valg.

Anonymkode: 829c5...89a

• Liker 2
Skrevet

Ja absolutt!

Og hvis du er fullvaksinert, hvorfor er du redd for å date han?

Bare lurer……

• Liker 13
Skrevet

Tja, som du sier så har han hatt korona, det er muligens årsaken til at han ikke vil vaksinere seg ettersom han allerede har antistoffer? I så fall, ja.

Jeg har en i familien som nekter å vaksinere seg, han er en snill mann, men problemet at han har for lite kritisk tenkning når han siterer kilder fra antivax’ere. Her om dagen så mente han at Pfizer CEO ikke hadde vaksinert seg. Jeg sendte han kilder som viste at han var faktisk vaksinert. Så ble han stille… Syns egentlig synd på han.

Anonymkode: 95ef7...6f9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det er ikke lov å ikke ville ta vaksine? Vel, jeg ville aldri datet noen som virkelig mener dette. 

Vi har alle våre grenser for hva vi kan og ikke kan akseptere. Og det å være imot vaksiner er en av mine. Jeg kan ikke akseptere det. Vi er midt i en pandemi, og jeg mener at alle vi som kan, bør ta vaksinen. Nå er ikke dette diskusjonen vi har her.

Men ja for meg er det en viktig ting at en date er for vaksiner, våde korona og vanlige vaksiner.

• Liker 6
  • Opprett ny...