AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 De har ikke pleid å gi hverandre gaver før, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. Jenta som ga gave er den jenta mi leker med mest, men det er også 5 andre jenter på avdelingen. Gaven ble gitt i garderoben. Føler meg litt forpliktet til at vi gir gave tilbake, men da føler jeg vi må gi til de 5 andre også, og det har jeg lite lyst til å styre med/bruke penger på. Føler det er så unødvendig i den alderen? Husker selv hvordan det var når gavene begynte å dukke opp på barneskolen (heldigvis ikke før). Var så klart noen som hadde plassen full av gaver, mens noen fikk ikke en eneste. Ble en slags konkret tellbar måling på ens popularitet. Veldig sårt for noen. Tror det ble tatt tak i og det ble bestemt enten ingen gaver eller gaver til alle. Tenker at det er en grei regel? Men så hjelper det heller ikke at denne jenta som har gitt gave, sannsynligvis ikke kommer til å få mange gaver under treet, da jeg vet de ikke har kontakt med øvrig familie og slekt. Barnet har i praksis ikke besteforeldre eller tanter og onkler. Mens mitt barn lasses ned med gaver fra ivrig familie og slekt. Så skjønner jo på en måte at disse venninnegavene kan være viktige for dette barnet. Hva bør jeg gjøre? Har hørt med barnehagen, og forsto det sånn at de syntes det var ubehagelig, og helst ikke ville at å gi gaver skulle skje hos dem i alle fall. Anonymkode: 58f6e...f38
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Gi gave tilbake, men lever personlig på døren? Anonymkode: 6b30e...24b 37
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Akkurat det jeg skulle til å skrive! Kjøp gave og la jenta di levere på døra - da får du gitt tilbake, bhg holdes utenfor og du trenger ikke gi til de andre. Anonymkode: e353d...28a 15
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gi gave tilbake, men lever personlig på døren? Anonymkode: 6b30e...24b Dette☝🏻 Anonymkode: dc1ba...209 3
Kristin70 Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Deler de ut julegaver allerede? Vi har aldri levert ut julegaver i bhg eller på skolen, for det kan være utrolig sårende. Det er jo vanlig at julegaver er avtalt, men jeg hadde også kjøpt en ting og levert på døra til gavegiver. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gi gave tilbake, men lever personlig på døren? Anonymkode: 6b30e...24b Ja, jeg har tenkt på det. Men de prater jo, da. Husker at vi på barneskolen snakket masse etter jul om hva vi hadde fått av de andre. "Takk, for de utrolig fine strikkene jeg fikk av deg, Julie! Du er best!!! osv. Men mulig det ikke blir like mye snakk siden de er så små ennå. De er snart 5, da. Ts Anonymkode: 58f6e...f38
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg har tenkt på det. Men de prater jo, da. Husker at vi på barneskolen snakket masse etter jul om hva vi hadde fått av de andre. "Takk, for de utrolig fine strikkene jeg fikk av deg, Julie! Du er best!!! osv. Men mulig det ikke blir like mye snakk siden de er så små ennå. De er snart 5, da. Ts Anonymkode: 58f6e...f38 De er 4år. Tror ikke de kommer til å snakke om det 1 uke etter jul når de møtes igjen. Anonymkode: 9d74d...21e 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Kanskje dere kan finne noe hjemme som ditt barn ikke trenger lenger og gi det på døra? Da koster det ikke penger, ditt barn blir like glad for å gi det, og denne andre får en gave. Anonymkode: 68cd1...8ad
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kanskje dere kan finne noe hjemme som ditt barn ikke trenger lenger og gi det på døra? Da koster det ikke penger, ditt barn blir like glad for å gi det, og denne andre får en gave. Anonymkode: 68cd1...8ad Er ikke noe problem med pengene om det er bare til dette ene barnet. Men må jeg kjøpe 6 gaver, blir det mange. Ts Anonymkode: 58f6e...f38
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Burde ikke blitt gitt i bhg, men privat.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 lever gaven tilbake. gaver skaper kun elendighet. Anonymkode: f2f53...4d5
Jadzia Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Jeg kjøper julegaver til de barna som mine er mest sammen med og mest glad i. Ikke noe dyrt, men for rundt en hundrelapp. Jeg gjør det for å glede ungene og fordi mine er opptatt av å gi. Ikke for at de skal kjøpe noe tilbake. Første året jeg fikk tilbake, synes jeg det var skikkelig kleint fordi jeg var redd de skulle tro at det var derfor. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 Gi tilbake men på døra. Det er hyggelig og kan gjøre at barnet kan føle seg ekstra sett! Det kan varme for noen som kommer fra en liten familie. Anonymkode: 33ed4...fd4 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 Vet du hva jenta Di fikk da? Kan jo hende jenta har limt litt glitter på en pinne eller tegnet noe og pakket inn. Da trenger du ikke kjøpe noe tilbake Anonymkode: 211e5...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 Jeg tenker det var koslig jeg Ville gitt noe tilbake men ville forsøkt å levere privat ikke i barnehagen. Trenger ikke være noe dyrt, kan være en liten leke og en tegning/et tegnet kort fra barnet ditt feks. Anonymkode: 151c9...7b3 2
Luckiness Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 Kanskje familien/jenten har få de gir gaver til og jenten synes det er stas å gi bort noe? Ville levert gave utenom barnehagen. Dere kan også gi en høflig kommentar til foreldrene når det leveres f.eks «xxx ønsket å gi noe tilbake. Tenkte det var greit å levere utenom barnehagen siden det kun er xxx han gir til». Da får dere både poengtert at det bør foregå utenfor barnehagen og at dere kun gir gave til henne slik de gjerne unngår å snakke om det med dere i garderoben e.l. fremover. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå