Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 3. desember 2021 Siden tråden "Kravstor" var stengt for svar, oppretter jeg en egen tråd. En av kommentarene til TS' helt normale og grunnleggende forventninger til en evt. partner, var: Pussig, for menn er det ofte sånn. Dessverre må mange menn forplikte seg til forhold med damer de ikke liker bare for å få essensielle ting som sex. Rart hvordan livet skal være så bra for dere, og så jævlig for oss. Jeg har bare en ting å si: Pisspreik!! For det første er det ingen som tvinger menn til å forplikte seg for å "få" sex. Det er et valg de tar helt selv. Sex er IKKE "essensielt", man kan fint leve uten. Om man har forpliktelsesvegring, får man finne seg en FF/FWB eller klare seg uten å dyppe laksen en stund, ikke legge skylda på kvinner fordi en selv er for umoden til å fungere i et forpliktende forhold. For det andre er det ingen ting som heter å "få" sex. Vi kvinner "gir" ikke sex til noen, vi har sex med noen, fortrinnsvis de vi liker godt nok til å ha sex med. Grunnen til at kvinner ikke vil ha sex med menn som denne AB'en, er først og fremst vedkommendes bedritne kvinnesyn. Anonymkode: c3412...054 66
NysgjerrigPiken Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Dette var vel en kommentar fra en bruker, som også fikk flere motsvar. Jeg tror ikke dette er en representativ holdning, så ser ikke helt problemet. De fleste går inn i forhold fordi de liker personen det gjelder. Så finnes det selvsagt noen som har andre motiver. Det eneste jeg er uenig i her er at sex ikke er essensielt og at man fint kan leve uten. Sex er ikke essensielt for alle, men det er det for mange. Behovet for nærhet er i alle fall essensielt, og det kan ta mange former. For mange er sex en viktig del av det. For min egen del (og for de aller fleste jeg kjenner) er sex en viktig faktor ved valg av partner - at man skal ha god seksuell kjemi, lignende preferanser og noenlunde likt ønske om hyppighet. Jeg hadde ikke «fint levd uten». 19
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Word. Tragisk fyr. Anonymkode: ba13a...32a 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 11 minutter siden, NysgjerrigPiken said: Det eneste jeg er uenig i her er at sex ikke er essensielt og at man fint kan leve uten. Sex er ikke essensielt for alle, men det er det for mange. Behovet for nærhet er i alle fall essensielt, og det kan ta mange former. For mange er sex en viktig del av det. For min egen del (og for de aller fleste jeg kjenner) er sex en viktig faktor ved valg av partner - at man skal ha god seksuell kjemi, lignende preferanser og noenlunde likt ønske om hyppighet. Jeg hadde ikke «fint levd uten». Helt enig! Anonymkode: e4270...7df 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Sex er den første grunnen til at jeg gidder forholde meg til menn. Men vil jo ikke ha det med hvem som helst mann. Tror ikke noen går inn i forhold, kun for sex, isåfall varer ikke det lenge. Anonymkode: be2a6...3b5 1
Trolltunge Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Enig. Når menn som blir valgt bort av kvinner omtaler det som å ikke få fitte, da skjønner man jo også straks hvorfor kvinner velger dem bort. 41
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Sex er ikke essensielt, om man vet man kan få det når som helst. Det kan ikke mange menn. Derfor blir det essensielt. Hvis det ikke var essensielt for mange menn, hadde det knapt vært noen par. Anonymkode: 72fdb...ca5 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sex er ikke essensielt, om man vet man kan få det når som helst. Det kan ikke mange menn. Derfor blir det essensielt. Hvis det ikke var essensielt for mange menn, hadde det knapt vært noen par. Anonymkode: 72fdb...ca5 Enig i at sex er viktig, men ikke essensiellt på samme måte som f.eks. mat og søvn. Menn med den innstillingen som den AB'en jeg siterte, må kanskje gå i seg selv og være villig til å endre på holdningene sine dersom sex er så essensielt for dem. Den andre parten skal tross alt også oppleve at hun får noe ut av relasjonen. - ts Anonymkode: c3412...054 11
Trolltunge Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sex er ikke essensielt, om man vet man kan få det når som helst. Det kan ikke mange menn. Derfor blir det essensielt. Hvis det ikke var essensielt for mange menn, hadde det knapt vært noen par. Anonymkode: 72fdb...ca5 Vi kvinner kan ikke få det når som helst vi heller. Jeg levde i sølibat da jeg var singel. Det er temmelig risikofyllt for kvinner å ha sex med ukjente menn. Det er ikke slik at gode trygge elskere står i kø. Vi vet rett og slett ikke hvordan vi vil bli behandlet, og sjanse for at mannen kun tenker på seg selv, eller i verste fall kan gjøre oss vondt, blir for skummelt. Så det at vi kan få sex når som helst er teoretisk. De fleste kvinner våger ikke det. Ja shamet hadde vi nok også blitt, så både den fysiske og mentale biten gjøre at det er teoretisk det at kvinner kan få sex når som helst. Vi kunne antagelig fått dårlig sex med useriøse menn når som helst, men hvem ønsker dårlig sex, og så bli påført skam? 35
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sex er ikke essensielt, om man vet man kan få det når som helst. Det kan ikke mange menn. Derfor blir det essensielt. Hvis det ikke var essensielt for mange menn, hadde det knapt vært noen par. Anonymkode: 72fdb...ca5 Dette henger ikke på greip. Mat er like essensielt for de som spiser mye som det er for de som sulter. Hvorvidt noe er essensielt eller ei har ikke med mengde å gjøre. Og igjen: det er ikke en menneskerett å «få» sex og de fleste finner noen å ha sex med, bare de gjør en liten innsats og ikke tror at verden er et instagramfat som skal serveres dem. Anonymkode: ba13a...32a 16
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 Tullete å påstå at sex ikke er en essensiell greie for menn når det gjelder å være i et forhold. Du må gjerne ønske at det ikke var sånn, men det gjør det ikke mindre sant av den grunn. Trist for deg om du aldri har fått oppleve å være i et forpliktende forhold med en mann både tenner deg nok på til at sex blir essensielt for deg og, og som i tillegg innehar andre kvaliteter som gjør ham til kjærestemateriale. Attraktive kvinner som selv er kjærestemateriale trenger som regel ikke å velge mellom genuin attraksjon eller stabilitet. De klarer helt fint å finne begge deler i en og samme mann, en som både behandler dem godt og er stabil, og som de samtidig ikke går rundt og gruer seg til å ha sex med, og syns er så forferdelig dersom sex er essensielt for ham. Anonymkode: 28c62...638 7
sicario Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 NysgjerrigPiken skrev (1 time siden): Dette var vel en kommentar fra en bruker, som også fikk flere motsvar. Jeg tror ikke dette er en representativ holdning, så ser ikke helt problemet. De fleste går inn i forhold fordi de liker personen det gjelder. Så finnes det selvsagt noen som har andre motiver. Det eneste jeg er uenig i her er at sex ikke er essensielt og at man fint kan leve uten. Sex er ikke essensielt for alle, men det er det for mange. Behovet for nærhet er i alle fall essensielt, og det kan ta mange former. For mange er sex en viktig del av det. For min egen del (og for de aller fleste jeg kjenner) er sex en viktig faktor ved valg av partner - at man skal ha god seksuell kjemi, lignende preferanser og noenlunde likt ønske om hyppighet. Jeg hadde ikke «fint levd uten». hvor viktig man syntes sex er finnes det ikke noe universielt svar for som du sier. Ingen ting gjelder alle. behov for sex, hvordan sex man liker etc er heller ikke en statisk ting, men forandrer seg for de aller fleste igjennom livet. Opplevelsen av viktighet da man var 20 år, kan ha forandret seg veldig når man er 45 år. Da jeg var ung, var sex veldig viktig for meg. Ikke essensielt på nivå med mat og væske, men viktig. Nå, ikke viktig i det hele tatt. Har det utmerket i forhold uten å ha sex. Liker sex og alt det der, men ikke viktig. 2
Trolltunge Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tullete å påstå at sex ikke er en essensiell greie for menn når det gjelder å være i et forhold. Du må gjerne ønske at det ikke var sånn, men det gjør det ikke mindre sant av den grunn. Trist for deg om du aldri har fått oppleve å være i et forpliktende forhold med en mann både tenner deg nok på til at sex blir essensielt for deg og, og som i tillegg innehar andre kvaliteter som gjør ham til kjærestemateriale. Attraktive kvinner som selv er kjærestemateriale trenger som regel ikke å velge mellom genuin attraksjon eller stabilitet. De klarer helt fint å finne begge deler i en og samme mann, en som både behandler dem godt og er stabil, og som de samtidig ikke går rundt og gruer seg til å ha sex med, og syns er så forferdelig dersom sex er essensielt for ham. Anonymkode: 28c62...638 Det er antagelig flere som er enig i at sex er essensielt i et forhold enn det er som mener at sex er essensielt generelt. Jeg mener iallefall at sex er essensielt i et forhold, for å være kjærester, ikke bare venner (eventuelt fiender 😆), men at sex ikke er essensielt generelt. Noen lever også lykkelig i forhold uten sex. 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 For min del oppleves behovet for sex som viktigere enn mat og søvn. Sexdriften er den absolutt sterkeste driften i meg. Jeg har det overhodet ikke noe bra om jeg ikke har sex. Jeg er selv en middelaldrende kvinne, så jeg kan jo bare forestille meg hvordan det er for enkelte menn. Jeg tror egentlig mange (oftest kvinner) ikke forstår hvor sterk sexdriften faktisk kan være. Anonymkode: 943e2...65e 6
K.A. Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette henger ikke på greip. Mat er like essensielt for de som spiser mye som det er for de som sulter. Hvorvidt noe er essensielt eller ei har ikke med mengde å gjøre. Mat er faktisk langt mer essensielt for de som sulter. En som spiser mye kan glatt hoppe over et måltid - det er en luksus sultende ikke har. De som sulter trenger hver smule - det gjør ikke de som spiser mye. Faktisk er det essensielt for mange som spiser mye, at de spiser mindre. Sex er essensielt. Det har ikke noe med å få utløp for kåthet å gjøre, men med bekreftelse. Når man har sex med noen får man bekreftet at man er seksuelt attraktiv, at man er konkurransedyktig for å si det darwinistisk. Dersom man er ute av stand til å finne en partner vil man i det lange løp føle seg mindreverdig, og depresjon er nærmest uunngåelig. Dette til forskjell fra de som lever frivillig i sølibat, for da lever de et liv de selv har valgt. Alle menn er i stand til å ta saken i egne hender - bokstavelig talt - men det gir bare utløp for et umiddelbart behov. Det dekker på ingen måte det følelsesmessige behovet som kun et annet menneske kan gi. Slekt og venner teller ikke, for de gir ingen seksuell validering. Det må være en person som tar seksuell interesse, og naturen har gjort dette til en av våre aller største drifter. Ikke uten grunn, for artens overlevelse avhenger nettopp av dette. Derfor er sex på alle måter essensielt. 6
Pingvinen Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 Er jeg i ett forhold er sex en viktig del av forholdet. Men er jeg singel lever jeg veldig godt uten sex. Så det er ikke essensielt for meg. Nærhet får jeg fra venner og familie. 3
K.A. Skrevet 3. desember 2021 #17 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Trolltunge skrev (36 minutter siden): Vi kvinner kan ikke få det når som helst vi heller. Jeg levde i sølibat da jeg var singel. Det er temmelig risikofyllt for kvinner å ha sex med ukjente menn. Det er ikke slik at gode trygge elskere står i kø. Vi vet rett og slett ikke hvordan vi vil bli behandlet, og sjanse for at mannen kun tenker på seg selv, eller i verste fall kan gjøre oss vondt, blir for skummelt. Nei, men dere vet likevel at dere kunne hatt sex nesten når som helst. Denne vissheten har dere selv uten å ha sex. Menn, derimot, får ikke denne vissheten uten at de faktisk har sex. En mann som ikke evner å forføre en dame føler seg ikke som en mann. Kvinner kan fortsatt føle seg som kvinner selv uten sex, fordi det som regel er deres valg å ikke ha sex. Endret 3. desember 2021 av K.A. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tullete å påstå at sex ikke er en essensiell greie for menn når det gjelder å være i et forhold. Du må gjerne ønske at det ikke var sånn, men det gjør det ikke mindre sant av den grunn. Trist for deg om du aldri har fått oppleve å være i et forpliktende forhold med en mann både tenner deg nok på til at sex blir essensielt for deg og, og som i tillegg innehar andre kvaliteter som gjør ham til kjærestemateriale. Attraktive kvinner som selv er kjærestemateriale trenger som regel ikke å velge mellom genuin attraksjon eller stabilitet. De klarer helt fint å finne begge deler i en og samme mann, en som både behandler dem godt og er stabil, og som de samtidig ikke går rundt og gruer seg til å ha sex med, og syns er så forferdelig dersom sex er essensielt for ham. Anonymkode: 28c62...638 TS her. Nå lager jo du en helt ny problemstilling, jeg har aldri sagt at sex ikke er viktig i et forhold. Min kommentar gjelder den AB'en jeg siterte som synes synd på seg selv fordi han må forplikte seg med damer han ikke liker, for å "få" sex. I forhold til denne tullete påstanden påpeker jeg at: det er ingen som tvinger disse mennene til å inngå forpliktende forhold med kvinner de ikke liker. Det er deres eget valg. At de synes synd på seg selv fordi de ikke får i pose og sekk, er ikke kvinners skyld. sex er ikke noe man (eller menn) "får", sex er noe to mennesker har når man liker hverandre og tenner på hverandre. Kanskje du enten kan holde deg til trådens tema eller opprette en egen tråd for å diskutere din problemstilling? Anonymkode: c3412...054 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #19 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sex er den første grunnen til at jeg gidder forholde meg til menn. Men vil jo ikke ha det med hvem som helst mann. Tror ikke noen går inn i forhold, kun for sex, isåfall varer ikke det lenge. Anonymkode: be2a6...3b5 40 år i år. Jeg skjønner strengt tatt ikke alternativet: finnes det noen annen grunn for å bo sammen med ? Penger, renhold, matlaging? Anonymkode: 69720...ef6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #20 Skrevet 3. desember 2021 Trolltunge skrev (39 minutter siden): Vi kvinner kan ikke få det når som helst vi heller. Jeg levde i sølibat da jeg var singel. Det er temmelig risikofyllt for kvinner å ha sex med ukjente menn. Det er ikke slik at gode trygge elskere står i kø. Vi vet rett og slett ikke hvordan vi vil bli behandlet, og sjanse for at mannen kun tenker på seg selv, eller i verste fall kan gjøre oss vondt, blir for skummelt. Så det at vi kan få sex når som helst er teoretisk. De fleste kvinner våger ikke det. Ja shamet hadde vi nok også blitt, så både den fysiske og mentale biten gjøre at det er teoretisk det at kvinner kan få sex når som helst. Vi kunne antagelig fått dårlig sex med useriøse menn når som helst, men hvem ønsker dårlig sex, og så bli påført skam? Dette er bare rettferdiggjøringer. Menn kan også være "redd" for å ha sex med en ny person. Det kan være skummelt. Kvinner kan lett få god sex og, men de er sjeldent villig til å gjøre noe for å få det. De forventer at mannen skal gjøre alt for dem, samme hvordan de ser ut. Så de gidder liksom ikke, fordi sex er så lett tilgjengelig at de kan droppe det å få nye tilbud når som helst. Eneste forskjellen på menn og kvinner er at menn har mye større sexdrift og er mye mer interessert i sex, mens kvinner ikke er interessert i det. Også rettferdiggjør de det med at menn suger. Du var i sølibat fordi du valgte det, og nei, du hadde lett fått deg bra sex fra 9/10 menn bare av å si ja til det første tilbudet. Men du var nok for kresen. Anonymkode: 72fdb...ca5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå