Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd for at andre blander seg i livet mitt og prøver å hjelpe meg. Jeg er på AAP nå, og de prøver å hjelpe meg med å få meg ut i jobb, noe jeg setter pris på men dette gjør meg svært angstfull, litt irritert og jeg er engsetelig hele tiden. Jeg vil ha kontroll over slike ting selv, og jeg vil finne meg jobb selv. Jeg klarer ikke en hverdag der jeg er ekstrem angstfull fordi noen andre hjelper meg. Det ødelegger meg. Kan jeg si i fra om at jeg kan søke jobber selv?

Anonymkode: 80371...d9e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er jo om du egentlig søker på jobber eller ikke. Kanskje du også har gått lenge uten jobb, og det er derfor andre maser på deg? Om du skal kontrollere til punkt og prikke hvilken jobb du ikke vil ha, er det ofte for en med angst veldig lite jobber som står igjen som passer dine kriterier.

Så kanskje du kan åpne deg selv litt mer for hvilken type jobb du ser deg selv i? Og åpne deg litt mer for at andre kan hjelpe deg? Det virker ut fra inlegget ditt at du sliter med angst, men om du ikke gjør det så beklager jeg for misforståelsen.

Anonymkode: 3a518...e06

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Spørsmålet er jo om du egentlig søker på jobber eller ikke. Kanskje du også har gått lenge uten jobb, og det er derfor andre maser på deg? Om du skal kontrollere til punkt og prikke hvilken jobb du ikke vil ha, er det ofte for en med angst veldig lite jobber som står igjen som passer dine kriterier.

Så kanskje du kan åpne deg selv litt mer for hvilken type jobb du ser deg selv i? Og åpne deg litt mer for at andre kan hjelpe deg? Det virker ut fra inlegget ditt at du sliter med angst, men om du ikke gjør det så beklager jeg for misforståelsen.

Jeg kan søke selv dersom jeg får lov til å gjøre det selv. Jeg har gått 1 år uten jobb. Jeg er ikke kresen på hvilken type jobb jeg får, så lenge jeg har en jobb. Jeg har ingen utdanning så det er ikke så mye utvalg for meg.  Tar det jeg får.

Jeg har ekstremt mye angst ja. Angsten forverres om andre gjør ting for meg. Jeg takler det rett og slett ikke, og eneste løsningen på dette er å gjøre det selv. Men spørs om jeg får lov?

Skrevet

Hvorfor skulle du ikke få lov til å søke jobber selv? Selvfølgelig kan du det. Du får bare gi grei beskjed til de som maser på deg at dette skal du fikse selv, og at det hadde vært fint om de sluttet å mase på deg

Skrevet

Ja, du kan jo forsøke.

Men jeg ville avtalt at du loggfører søknadene for eksempel. 

Anonymkode: 0d4d5...01c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle du ikke få lov til å søke jobber selv? Selvfølgelig kan du det. Du får bare gi grei beskjed til de som maser på deg at dette skal du fikse selv, og at det hadde vært fint om de sluttet å mase på deg

Hun er på AAP.

Da skal man følge aktivitetsplikt. 

Anonymkode: 0d4d5...01c

Skrevet

De gjør det jo fordi den enkleste måten å få jobb er å bruke nettverket.  Søknaden må du selvsagt skrive selv, men jeg har selv hatt veldig god nytte og fått jobb av at personer i nettverket mitt har hjulpet til med å skrive søknaden og bidratt med å forberede meg til intervju  

Anonymkode: 87f8a...ae4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kan søke selv dersom jeg får lov til å gjøre det selv. Jeg har gått 1 år uten jobb. Jeg er ikke kresen på hvilken type jobb jeg får, så lenge jeg har en jobb. Jeg har ingen utdanning så det er ikke så mye utvalg for meg.  Tar det jeg får.

Jeg har ekstremt mye angst ja. Angsten forverres om andre gjør ting for meg. Jeg takler det rett og slett ikke, og eneste løsningen på dette er å gjøre det selv. Men spørs om jeg får lov?

Hvor mange jobber har du søkt på i løpet av det året du har vært uten jobb?

Anonymkode: 20824...bed

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De gjør det jo fordi den enkleste måten å få jobb er å bruke nettverket.  Søknaden må du selvsagt skrive selv, men jeg har selv hatt veldig god nytte og fått jobb av at personer i nettverket mitt har hjulpet til med å skrive søknaden og bidratt med å forberede meg til intervju  

Anonymkode: 87f8a...ae4

Jeg har god CV og søknad og har aldri hatt problemer med å få meg jobb, så jeg trenger ikke hjelp til det. Har bare blitt så psykisk syk at jeg ikke har kunne søkt jobb og har vært sykemeldt lenge. Jeg søkte jobb i sommer og fikk intervju, men møtte ikke opp for jeg ble så dårlig. Så problemet ligger ikke der, bare at jeg må være frisk nok til å kunne gjøre det

Skrevet

1 år er ingenting. Prøv 15-20 år.

Kanskje de maser fordi de ser at du kanskje trenger litt hjelp?

Anonymkode: a91e6...56f

Skrevet

Og hva legger du forresten egentlig i ekstrem angst?  I mitt hode er ekstrem angst slik at den som har det er innlagt på lukket avdeling og tilnærmet fullstendig ute av stand til å ta vare på seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hva legger du forresten egentlig i ekstrem angst?  I mitt hode er ekstrem angst slik at den som har det er innlagt på lukket avdeling og tilnærmet fullstendig ute av stand til å ta vare på seg selv.

Det er så ekstremt at jeg tenker på det hvert sekund hver eneste dag, og klarer ikke å slappe av eller gjøre andre ting enn å skjelve og bekymre meg dagen lang. Det er så ille at jeg må avlyse ting fordi jeg er så redd og skjelven

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan helt tydelig lite om angst for ikke å snakke om ekstrem angst… Ikke utal deg dersom du har så lite innsikt i det aktuelle temaet..

Anonymkode: 10d2a...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...