Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for noen uker siden vite at jeg går opp i lønn pga. ansiennitet og ellers lokale lønnsforhandlinger. Det er en betydelig endring som blir å tre i kraft fra desember her denne måneden.

Jeg har termin i januar og har for en stund siden søkt om foreldrepenger fra NAV. Skal ha 100% foreldrepenger (80% i tid).

I følge min tariffavtale skal jeg motta lønn fra arbeidsplassen gjennom permisjonstiden, der de får refundert beløpet fra NAV.

Betyr dette at jeg i månedene jeg mottar foreldrepengene så vil jeg motta min nye lønn i sin helhet? Det høres naturlig ut, men samtidig blir jeg usikker da jeg har hørt at NAV beregner gjennomsnittlig inntekt fra de siste 6 månedene (?). Hva kan jeg egentlig forvente til neste år?

Anonymkode: 2f552...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått ny grunnlønn som underlag de gangene jeg har fått lønn direkte fra arbeidsgiver.

Anonymkode: fbf7c...707

Skrevet

Du vil få den nye lønnen fra din arbeidsgiver. Hva NAV refunderer til arbeidsgiver skal ikke ha noe å si for hva de utbetaler til deg dersom avtalen sier at arbeidsgiver skal lønne deg under permisjon. Arbeidsgiver får uansett kun refundert 6G av NAV. 

Anonymkode: 80194...145

• Liker 3
Skrevet

Be jobben sende inn ny inntektsmelding.

Jeg er i pappapermisjon nå og fått ny lønn som tilbakebetales fra mai.

Anonymkode: 4e095...5b8

Skrevet

Ved varig endring i lønn skal det meldes inn som nettopp det, og er gjeldende. Bare minn arbeidsgiver eller regnskapskontor om å melde inn riktig lønn. 

Anonymkode: 478b2...7e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Be jobben sende inn ny inntektsmelding.

Anonymkode: 4e095...5b8

Jobben har ikke sendt inn inntektsmelding enda, fordi jeg har fått et brev fra NAV der det står at inntektsmelding må sendes inn etter en viss dato i desember, og denne datoen har ikke kommet ennå. Den er dog før min første lønningsdag med ny lønn her, men jeg skal helt klart presisere til jobben at de må sende inn min nye lønn når de først sender inn noe til NAV.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du vil få den nye lønnen fra din arbeidsgiver. Hva NAV refunderer til arbeidsgiver skal ikke ha noe å si for hva de utbetaler til deg dersom avtalen sier at arbeidsgiver skal lønne deg under permisjon. Arbeidsgiver får uansett kun refundert 6G av NAV. 

Anonymkode: 80194...145

Lønnen min er ikke over 6G, så den biten er ikke noe problem. Men høres bra ut at arbeidsgiver vil betale meg min nye lønn utover i 2022 når jeg er i permisjon.

Tusen takk for svar alle!

Anonymkode: 2f552...ece

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...