Gå til innhold

Antrekk til julebord i ny jobb (dame)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i jobben og skal på julebord. Tips til antrekk som uttrykker profesjonalitet og samtidig julebord? 
Og hva med sko, støvletter eller skoletter? Orker ikke høye hæler.

Anonymkode: 95a8a...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du står ganske fritt så lenge det ikke viser mye kløft eller rumpe 😄 Jeg går for svart, enkel kjole med lange armer. Svarte ballerinasko (er 178, vil ikke være giraff) og pynter heller antrekket med litt fine smykker. 

Anonymkode: a1bf9...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du står ganske fritt så lenge det ikke viser mye kløft eller rumpe 😄 Jeg går for svart, enkel kjole med lange armer. Svarte ballerinasko (er 178, vil ikke være giraff) og pynter heller antrekket med litt fine smykker. 

Enig, har overhode ikke ønske om å vise kløft eller rumpe ☺️ Så tenker jeg det bli støvletter (tykk hæl, halvhøye) eller skoletter (samme hæl) for meg. Håper du får et fint julebord!

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også 178 men går alltid med hæler!

Anonymkode: c135a...ff7

• Liker 5
Skrevet

80% av alle på jobben velger "den lille, sorte". Nesten alle har pumps, eventuelt ballerinas. Selv sliter jeg med hæler i lengden, så går alltid i garderoben og bytter diskret fra hæler til ballerinas etter middagen. 

Anonymkode: c9876...06d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Enig, har overhode ikke ønske om å vise kløft eller rumpe ☺️ Så tenker jeg det bli støvletter (tykk hæl, halvhøye) eller skoletter (samme hæl) for meg. Håper du får et fint julebord!

ts

Du og :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er også 178 men går alltid med hæler!

Anonymkode: c135a...ff7

Jeg synes det er så fint når andre høye kvinner går med hæler, men jeg klarer bare ikke 🙈

Skrevet

Hos oss går også de fleste med kjole (eller drakt), uten at det er for stramt/viser for mye hud. Det er ikke noe som diskuteres egentlig, men tror ingen av oss har behov for å være sexy for kollegene, så vi kler oss fint men ikke utfordrende. Vet andre steder der damene ofte går i korte og stramme kjoler, så det er varierende hva som er vanlig. 

Har du kvinnelige kolleger du kan spør? 

Anonymkode: fdc89...cfb

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du burde bruke sko. Støvletter er ikke så passende til innendørsfester.

Anonymkode: 9af36...102

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er ny i jobben og skal på julebord. Tips til antrekk som uttrykker profesjonalitet og samtidig julebord? 
Og hva med sko, støvletter eller skoletter? Orker ikke høye hæler.

Snekkerbukse og ei hengemyr.

Anonymkode: c7e5e...c20

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Snekkerbukse og ei hengemyr.

Anonymkode: c7e5e...c20

??

Anonymkode: 6b6b6...2a5

Skrevet

Jeg ville gått med en penbukse og en fin topp og gjerne litt smykker og sånt.

Dere som sier man ikke skal vise rumpe- rumpe synes jo stort sett uansett? Ikke bar rumpe selvfølgelig da. 😅

Anonymkode: 96bec...9e5

• Liker 2
Skrevet

Bruk kjole. Helst ikke svart, for det er så mange som bruker det. Jeg har ikke noen svart kjole.

• Liker 2
Skrevet

"Bruk det samme som meg" 😅 hva med at du bruker det du selv liker? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville gått med en penbukse og en fin topp og gjerne litt smykker og sånt.

Dere som sier man ikke skal vise rumpe- rumpe synes jo stort sett uansett? Ikke bar rumpe selvfølgelig da. 😅

Haha ja, altså jeg tenkte mest på å ikke gå med en kjole som er for kort 😄

Skrevet
LiseTV skrev (2 timer siden):

Bruk kjole. Helst ikke svart, for det er så mange som bruker det. Jeg har ikke noen svart kjole.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Bruk det samme som meg" 😅 hva med at du bruker det du selv liker? 

Når man er ny i en setting, særlig i jobbsammenheng, er det alltid best å skli rett inn. jeg ønsker i alle fall ikke være den som møter i knallrødt når resten av selskapet stiller i sort, eller i bukse og støvletter når kleskoden tydeligvis er penkjole og pumps. Det handler om sosial intelligens. 

Anonymkode: c9876...06d

• Liker 1
Skrevet

Royalgrønn eller marineblå knelang eller legglang kjole, eller noen vide sorte bukser i penstoff og en fin tunika  kanskje med litt glitter i med sort blazer over 

Anonymkode: 61c78...96b

Skrevet

Finn noe du føler seg komfortabel med. Så lenge du er pent kledd og ikke for utfordrende vil det ikke spille noen rolle. 

Anonymkode: 34f39...f09

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...