AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Jobber i en klesbutikk, som ekstrahjelp. Trivd kjempegodt. og har jobbet der siden August 2018. Jeg har stilt opp på kort varsel, har jobbet de vaktene svært få vil ha og har på de aller fleste hektiske dagene jobbet dobbelt fordi vi har hatt for lite folk. Så for6 dager siden skulle jeg på jobb fra 16-21, men hadde hele atten før kastet opp, hele kroppen verket og jeg hadde over 39 i temp. Jeg ringe på morgenen til sjefen og sier at jeg kan dessverre ikke komme. Han blir helt stille og så blir han irritert, og sier at det er noe han ikke kan ta hensyn til pga at han ikke har nok folk, men hvis jeg var så lat så fikk jeg bare bli hjemme. Litt senere på dagen får jeg en sms om jeg kan komme på jobb pga mangel av folk og vi kunne ikke bare stenge.... Jeg følte meg litt bedre men ikke frisk. Men jeg fik nå bare dra meg dit, jeg kom meg dit, og møtte i arbeidsantrekk. Jobbet sånn halvveis helhjertet men likevel skaffet jeg en del salg. I morges ble jeg kalt inn på møte med sjefen, da jeg har søkt på en ledig stilling, hvor beskjeden er at den kommer jeg ikke til å få fordi jeg ikke stiller opp ved behov. Av alle dagene jeg har jobbet der som tross alt er en del så har jeg kun hatt en dag syk, og det var nå. Jeg har jobbet mer enn jeg skulle og litt til. Men han kjeftet og bar seg. Det endte med at jeg sa at dette gjør jeg ikke, og bare gikk. Hva kan man gjøre? Anonymkode: 43a66...f94 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Vær takknemlig for at du ikke fikk stillingen. Hørtes ut som en kjip fyr uten lederevner eller empati. Anonymkode: 594fe...480 25
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Stå på ditt! Han utnytter det og han er en elendig sjef. At han sier du ikke kommer til å få napp andre steder er bare tull, hannprøver å manipulere deg til å bli. Antageligvis fordi han vet du er pliktoppfyllende og utnytter det. Psykisk terror det der. Du har vært alt for snill, og du kommer nok helt sikkert til å få deg en ny og bedre jobb. Bare hold ut så godt du klarer under oppsigelsesperioden , han kommer sikkert til å være en dust. Bit tenna sammen og gled deg til ny jobb. Lykke til ❣ Anonymkode: 890df...69b 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Bra at du svarte for deg og ikke lot deg pelle på nesen 👏 Dette er en sjef som er vant til at du stiller opp og misbruker det at du faktisk er lojal og flink. Syns du ikke fortjente dette i det hele tatt. Anonymkode: 07382...238 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Slike folk er ikke verdt å kaste bort tid og energi på. Du har ikke gjort noe feil. Om du kan, finn en annen jobb asap Anonymkode: 773bc...291 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 For en elendig sjef! Håper du får deg en annen jobb hvor det legges merke til at du stiller opp, og at de tar godt vare på sine ansatte 🙂 Anonymkode: 2b1bd...9ac
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Søk på andre jobber, men ikke bruk sjefen som referanse. Han kommer til å snakke negativt om deg for å beholde deg. Anonymkode: ae998...d06 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Så utrolig ekkel opplevelse. Jeg har blitt opplevd å bli skjelt ut av øverste leder på huset og anklaget for å bevisst villede han til å skrive under noe som er feil. Det var han som misforstod, men den måten han snakket til meg på, og han trakk det så klart ikke tilbake heller etter det ble oppklart. Som student og avhengig av erfaring og gode referanser så kan man jo ikke gjøre noe annet enn å bare ta det. Har aldri i sjansen fått noe fast, og det handler kun om slavedrift. Jeg jobber langt mer enn mange av de faste her gjør. Du er overhodet ikke den eneste som blir behandlet som søppel på arbeidsplassen, og det beste er jo å komme seg unna, men spørsmålet er jo om du har mulighet et annet sted. Anonymkode: b650d...268 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå