Gå til innhold

Svak strek betyr gravid? Hvordan fortelle faren det?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så først vil jeg bare starte med å si at ingen svar eller synspunkt er feil, fordi jeg har null peiling på hva jeg føler, bør føle eller hva jeg skal gjøre, så jeg setter pris på alle svar. 

Ut i fra det jeg har lest så betyr den streken der gravid uavhengig om den er svak eller ei, er det korrekt? 

Greien er at jeg og faren til barnet kun har vært sammen i rundt 4 måneder og jeg er halvveis i en bachelor. På toppen av det så er han på sjøen og blir borte en uke til. Jeg har litt lyst til å høre hans mening om saken, men samtidig så vet ikke jeg om det er en uting å si det over telefonen når han er stuck på en plattform på sjøen eller om det er noe man bør si med en gang? På den andre siden så heller jeg egentlig litt mot abort grunnet studie situasjonen, at vi ikke har vært sammen lenge, jeg kun er 24 år og at jeg er usikker på om jeg føler den helt nå. Og hvis jeg heller mot at jeg føler at det er beste løsningen, er det da innafor å ta abort uten å si ifra om at jeg er gravid? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjør og føler meg helt tom for ord og følelser🥲  Hva tenker dere om situasjonen

Må til slutt bare si at det er snakk om en liten p-pille glipp som jeg trodde var ubetydelig, og at det tvert i mot er at jeg har sex uten prevensjon og får sjokk over at jeg er gravid av den grunn. Jeg syns ikke en eventuell abort er noe man skal ta i hytt og pine siden det trossalt er et liv.

C502F7E6-B24F-4F98-8538-57F0B028AAB1.jpeg

Endret av fotballjenten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sier det og om du tar abort er helt opp til deg. Jeg ville fortalt barnefar det, siden dere tross alt er i et forhold. Det hadde vært en veldig dårlig situasjon dersom dere fremdeles er sammen om mange år og det av en eller annen grunn dukker opp. I tillegg kan det være at du trenger støtte ved en eventuell abort. Det holder å fortelle det når han kommer hjem. Noen hadde kanskje satt pris på å få gruble på egenhånd i noen dager også, folk er forskjellige.

Lykke til uansett hva det blir! Det er helt opp til deg 

Anonymkode: c5e47...ebd

Skrevet

Uff, for en vanskelig situasjon. En ting er sikkert: Den testen er positiv. 

Jeg har vært der selv, faktisk når jeg var 24. Jeg hadde kjent kjæresten min i noen mnd, han var mye borte, jeg studerte. Jeg valgte abort. I dag har jeg barn sammen med en mann som jobbe offshore, og er mye borte. Og det å være alene i perioder, går helt fint! 

Jeg ville snakket med barnefar, dere er i et forhold, og et så stort valg er enklere å ta sammen, enn alene. Når det er sagt, så har det ingenting å si at du studerer, jeg kjenner mange som har blitt foreldre i studietiden, og nesten alle har blitt bedre studenter etter at de fikk barn. Barn er virkelig noe av det største i livet, og du kommer aldri til å angre på at du beholdt! Kanskje du kommer til å angre på valget av barnefar, men det er en annen sak ;)

Anonymkode: 020b9...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...