AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Hva er vanlig eller fornuftig når man skal gjøre oppussing eller vedlikehold på felles bolig, men det er store forskjeller i eierandel og økonomi? Anonymkode: be327...129
Trolltunge Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Man fordeler selvfølgelig etter eierandel. Om ene eier 70% betaler også vedkommende 70% av vedlikehold. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Alt av oppussing og vedlikehold skal fordeles etter eierbrøk. Anonymkode: 22344...891 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Enig, tenker også at det er fornuftig å dele etter eierbrøk. En oppussing vil gi en høyere verdi av boligen, som da vil fordeles etter eierbrøken til den enkelte. Anonymkode: f4a03...824 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Alternativt, der eierandelen er høyest hos den som har dårligst økonomi, så kan man finne en annen løsning. F.eks. at den som i utgangspunktet eier minst, kan kjøpe seg en større eierandel ved å betale en større del av oppussingen. Men i utgangspunktet deles utgiftene til oppussing og vedlikehold etter eierandel. Anonymkode: 803c2...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 oppussing - etter eierbrøk vedlikehold - kommer litt an på. ofte er 50/50 % greit her synes jeg. Anonymkode: b9a6b...49f 1
Mannisinbestealder Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Vedlikehold er en kostnad med å bo der og bør fordeles på de som bor der. Standardheving er en investering og bør fordeles etter eierandel. Problemet er å definere hva som er hva. 2
Morten1 Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Vedlikehold vil jeg si burde være 50/50 så fremt det går til normale ting. Altså om gulvet blir slitt og må oljes så bruker man det jo like mye selv om en eier kun 30%. Oppussing burde deles etter eierbrøk, forutsatt at det faktisk gir en økning i verdi. Bor man ett sted hvor det å bygge nytt/pusse opp er ett tapsprosjekt så ville jeg prøvd litt annerledes. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Mannisinbestealder skrev (42 minutter siden): Vedlikehold er en kostnad med å bo der og bør fordeles på de som bor der. Standardheving er en investering og bør fordeles etter eierandel. Problemet er å definere hva som er hva. Vedlikehold slik som huseier utfører når man leier bør også følge eiebrøk mener jeg. Anonymkode: be39a...1e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå