AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Jeg har vært 50 prosent sykemeldt. Sykemeldingen går ut i dag. Jeg trenger å forlenge den, og sendte inn forespørsel i for i går. Enda ikke fått noe svar. Skal ringe inn å purre på straks tenkte jeg. Jeg trenger å få vite om jeg kan få den forlenget eller ikke, da jeg har en sjef som må legge inn hvilke dager jeg eventuelt kommer og ikke kommer neste uke... Jeg vet fastleger har mye å gjøre og det får jeg alltid beskjed om i tlf, men hva kan man egentlig forvente? Anonymkode: 55644...ae6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Uhm..har dere ikke snakka om dette på forhånd? Eller var det tatt for gitt at du etter denne uka var frisk? I situasjoner der jeg har hatt en sykmelding som sannsynligvis må forlenges, så har jeg alltid samtidig fått ny legetime den dagen 🤷♀️ Akuttime? Anonymkode: f26c2...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uhm..har dere ikke snakka om dette på forhånd? Eller var det tatt for gitt at du etter denne uka var frisk? I situasjoner der jeg har hatt en sykmelding som sannsynligvis må forlenges, så har jeg alltid samtidig fått ny legetime den dagen 🤷♀️ Akuttime? Anonymkode: f26c2...8d9 Joda, jeg har vært femti prosent sykemeldt i 5 uker pga hypermesis. Kaster enda opp, og har sendt han melding om det. Anonymkode: 55644...ae6
Lykke Li Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Tror at på nettsiden hos fastlegen min så står det at forespørsler på mail/helsenorge.no besvares innen 48 timer. Trenger jeg noe før det må jeg ringe. Sånn ellers pleier fastlegen å sette opp en oppfølgingstime før sykemeldinger går ut, sånn at vi får snakket sammen og revurdert sykemeldingen før den går ut. Be om det til neste gang, så slipper du å stresse med det. Lykke til med graviditeten, hyperemesis er grusomt mens det står på 🥰 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Du ga han litt kort frist Anonymkode: ee2b0...fee 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Uhm..har dere ikke snakka om dette på forhånd? Eller var det tatt for gitt at du etter denne uka var frisk? I situasjoner der jeg har hatt en sykmelding som sannsynligvis må forlenges, så har jeg alltid samtidig fått ny legetime den dagen 🤷♀️ Akuttime? Anonymkode: f26c2...8d9 Da er du heldig. Ikke alle leger som gjør det Anonymkode: de885...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ga han litt kort frist Anonymkode: ee2b0...fee Lykke Li skrev (5 minutter siden): Tror at på nettsiden hos fastlegen min så står det at forespørsler på mail/helsenorge.no besvares innen 48 timer. Trenger jeg noe før det må jeg ringe. Sånn ellers pleier fastlegen å sette opp en oppfølgingstime før sykemeldinger går ut, sånn at vi får snakket sammen og revurdert sykemeldingen før den går ut. Be om det til neste gang, så slipper du å stresse med det. Lykke til med graviditeten, hyperemesis er grusomt mens det står på 🥰 Han har hatt ferie og kom igjen i for i går, og vikaren ga meg ny til den 3.desember og sa at jeg deretter kunne snakke med fastlegen... Anonymkode: 55644...ae6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Gjør det til en vane å spørre om slike ting. «Hvis jeg ikke er frisk når sykemeldingen min går ut, hva da?» Så kunne dere avtalt allerede da hvordan dere skulle håndtere situasjonen, om dere burde sette opp ny time med en gang, når du eventuelt skal ringe osv. Synes du ga legen litt kort frist, men håper du får svar fort! Anonymkode: 810aa...919
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør det til en vane å spørre om slike ting. «Hvis jeg ikke er frisk når sykemeldingen min går ut, hva da?» Så kunne dere avtalt allerede da hvordan dere skulle håndtere situasjonen, om dere burde sette opp ny time med en gang, når du eventuelt skal ringe osv. Synes du ga legen litt kort frist, men håper du får svar fort! Anonymkode: 810aa...919 Fastlegen har vært på ferie, og kom igjen i for i går. Var hos en vikar som forlenget sykemeldingen til i dag, og sa at jeg kunne snakke med fastlegen for eventuelt videre sykemelding. Så var bare en dag mellom.. Anonymkode: 55644...ae6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fastlegen har vært på ferie, og kom igjen i for i går. Var hos en vikar som forlenget sykemeldingen til i dag, og sa at jeg kunne snakke med fastlegen for eventuelt videre sykemelding. Så var bare en dag mellom.. Anonymkode: 55644...ae6 Hvis legen nettopp er tilbake fra ferie er hn nedsyltet i arbeid akkurat nå.... Anonymkode: 63ba6...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis legen nettopp er tilbake fra ferie er hn nedsyltet i arbeid akkurat nå.... Anonymkode: 63ba6...e5c Ja det forstår jeg utrolig godt. Derfor spør jeg hva man kan forvente. Det er jo ikke min feil. Anonymkode: 55644...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå