AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Helsestasjonen mener det er «ingen fare med gulping så lenge ungen legger på seg»*. Greit nok det, men fy fader for et stress det er?? Det er verst på natten, for da sovner han (og av og til jeg) under amming og da får han i seg for mye og bare gulper og gulper opptil 1 time etterpå. Hva er deres beste tips og råd når det gjelder gulping? Har lagt ekstra lite dynetrekk på senga ved hodeenden, så det kan byttes. Legger en pitteliten klut ved babyens ansikt som tar imot det verste (så lenge jeg føler meg våken nok). Har hatt helning på sengen, men opplevde at han da skvulpet i gulpet og svelget det igjen. Har dere mer generelle råd å komme med? Også på dagtid, i vogn osv. *(noe som er hinsides gammeldags å si spør du meg, da storebror hadde stille refluks og spiste konstant for å lindre refluksen, og var dermed kjempestor!) Anonymkode: 7bd7f...021
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Hvor ofte sovner du under amming? Er det noe du har gjøre for å unngå det? Anonymkode: d4d46...fdd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Sånn gåkart (?) beskyttelselaken - i praksis "tisselaken", for hele voksensenga. Gulpeklutter overalt. Holde ungen oppreist etter måltid, men min kunne holdes oppe i forti minutter og gulpe når hun legges ned etter det, så det siste funker ikke alltid. Jo mindre du kan alltid holde ungen i vertikal posisjon 😂 Problem hos oss var det gulping kom ut i full fart, vi snakker et par meter fremover. Det ble så mye vask. Jeg husker det fortsatt og jenta er nå 5 (helt frisk). Anonymkode: 3f059...74e 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor ofte sovner du under amming? Er det noe du har gjøre for å unngå det? Anonymkode: d4d46...fdd Sovner kanskje én gang per natt. Har hatt på mobilakarmen. Men han gulper enormt uansett AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn gåkart (?) beskyttelselaken - i praksis "tisselaken", for hele voksensenga. Gulpeklutter overalt. Holde ungen oppreist etter måltid, men min kunne holdes oppe i forti minutter og gulpe når hun legges ned etter det, så det siste funker ikke alltid. Jo mindre du kan alltid holde ungen i vertikal posisjon 😂 Problem hos oss var det gulping kom ut i full fart, vi snakker et par meter fremover. Det ble så mye vask. Jeg husker det fortsatt og jenta er nå 5 (helt frisk). Anonymkode: 3f059...74e Å Gud! Det hørtes slitsomt ut med prosjektilspying! Her gulpes det jevnt og trutt i timene etter amming. Blir liksom bare verre og verre for hver dag Anonymkode: 7bd7f...021
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Det blir mindre og mindre. Bare hold ut, tiden flyr. Plutselig en dag er gulpen helt slutt. Anonymkode: 37128...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå