Lalalalam Skrevet 3. desember 2021 #1 Del Skrevet 3. desember 2021 Hva feiler det folk som absolutt MÅ på julebord midt i en korona pandemi? Syns det er forferdelig egoistisk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 3. desember 2021 #2 Del Skrevet 3. desember 2021 Skal på julebord. Men vi er en liten kohort. Og spise en middag. Blir ingen rølpete fest i år. Her er det nesten ingen smitte heller. Forløping ingen vill smitte. Kun et par tilfeller med kjent smittevei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kapt.Chat Skrevet 3. desember 2021 #3 Del Skrevet 3. desember 2021 Synes det blir feil at folk skal rakke ned og komme med karakteristikker på folk som deltar på helt lovlige arrangement. Vi har et demokrati og har valgt de som skal styre dette landet, de har tilgang på all den ekspertisen de trenger. Vi kan sitte og si hvor feil vi mener både det ene og det andre er, men da må vi henvende oss til politikerne og ikke vri det slik at vi skal skambelegge de som velger å leve livet innefor de rammene som er satt.. For dette kan man vri alle veier, for eksempel så kan man si hvor egoistiske de er de som ikke går på julebord og ikke tenker på de som er sysselsatt i den næringen. I et samfunn så er det veldig mange hensyn som må taes, vi får stole på at de som er satt til å bestemme, er best skikket til å sette reglene. Nei, jeg skal ikke på julebord og jeg jobber ikke i den næringen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 3. desember 2021 #4 Del Skrevet 3. desember 2021 Vi må snart innse at dette viruset kanskje ikke forsvinner, og det er urealistisk at vi alle isolerer oss i mange mange år til. Synes ikke det er egoistisk, selv om jeg ikke skal på noe julebord selv (jobber i gjerrig drittbedrift) 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 3. desember 2021 #5 Del Skrevet 3. desember 2021 Mener du sånn generelt, eller tenker du på kommuner med mye smitte? Med masse folk, eller bare de man møter til daglig. Jeg synes ikke de er egoistiske, men jeg kommer ikke til å gå på julebord selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 3. desember 2021 #6 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg forstår ikke hvorfor bedrifter har ventet til julebordet for å lage fest. Man vet at kulde og vinter er dårlig nytt mtp viruset. Nå hadde vi en god periode rett etter sommerferien med lave smittetall og flere skulle da benyttet sjansen til å lage fest for sine ansatte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 3. desember 2021 #7 Del Skrevet 3. desember 2021 Nei! Først er folk egoististiske om de ikke tar vaksine. Så er de egoistiske om de drar på ferie- og nå TS skal du rakke ned på julebordgjester. Hva er det med dere som er så voldsomt opptatt av de som tar andre valg enn dere selv? Kom deg ned fra din høye hest, og ikke rakk ned på andre mennesker. Alle tar sine egne valg. Og det er enda ikke forbudt med julebord. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 3. desember 2021 #8 Del Skrevet 3. desember 2021 Når man uansett jobber sammen hver dag er det ikke et større problem å treffes på restaurant enn på arbeidsplassen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 3. desember 2021 #9 Del Skrevet 3. desember 2021 Synes det er veldig bra at ikke alt stenger ned. Det er veldig egoistisk å avlyse. Det er viktig for ansatte i hotell og restaurantbransjen at vi fortsatt kan gjennomføre aktiviteter men med tilpasning. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 3. desember 2021 #10 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg var på julebord med den samme gjengen jeg omgåes på kontoret hver dag. Hva er forskjellen? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. desember 2021 #11 Del Skrevet 3. desember 2021 Var på julebord i går. Spiser jo i kantina med den samme gjengen hver dag, eller sitter i små møterom, så hva er problemet? Jeg er ikke egoistisk fordi jeg vil bidra til at i det minste noen restauranter kommer seg gjennom denne beintøffe tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 3. desember 2021 #12 Del Skrevet 3. desember 2021 Ja, huff. Fysj og fy så slemme de er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. desember 2021 #13 Del Skrevet 3. desember 2021 clyde skrev (2 minutter siden): Ja, huff. Fysj og fy så slemme de er. Fysjamegen så fæle og slemme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. desember 2021 #14 Del Skrevet 3. desember 2021 Syns det er mye mer egoistisk med de som pusher på for å samle oss på kontorene for å få komplimenter for antrekket sitt. Jeg har ikke ord for hvor mye jeg missliker den kjerringjengen på min avdeling som tvinger oss alle til å møte på kontoret flere ganger i uken, kun for at de syns det er "så fint å se alle". Tenk om de bare kunne vært litt mindre ego i hverdagen, så kunne de med god samvittighet gått på julebord med lave smittetall. Problemet er at de har ikke noe samvittighet. Det er kun diva-fakter og sosiale behov som skal gå på bekostning av andre helse og tidsforbruk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortauet Skrevet 3. desember 2021 #15 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg skal på julebord med kollegaene mine. Jeg omgås de hver dag. Jeg ser ingen forskjell. blir nok fyllakalas da vi er utsulta på fest og hjelp fra kommunen vår. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 3. desember 2021 #16 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg skal på julebord med kolleger, men det er kolleger fra samme avdeling. Vi dropper julelunsj som går på tvers av avdelingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 3. desember 2021 #17 Del Skrevet 3. desember 2021 (endret) Det er uansvarlig å oppfordre til julebord nå. Nå er det et nytt julebord utbrudd i Sør Odal. Det mistenkes at dette også skyldtes Omicron. Vi kan ikke ha mange slike massesmitte hendelser uten å nulle ut effekten som kanskje blir mulig å få fra de tiltakene som ble innført igår. Å gjennomføre julebord med mange deltagere nå vil i verste fall føre til at Norge stenges helt ned. Da rammes mange flere enn utelivsbransjen. Det er bedre at bransjen blir kompensert. Alternativet er mye verre, da blir det en haug med bransjer som må bli kompensert samt og ha fulle sykehus vil være veldig uøkonomisk for Norge. Sykdom koster på kort sikt og lang sikt. I tillegg til tap av liv og helse. Feilpostet innlegg. Dette skulle i tråden om NHO. Endret 3. desember 2021 av J.E 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 3. desember 2021 #18 Del Skrevet 3. desember 2021 Entern skrev (6 timer siden): Fysjamegen så fæle og slemme. Gud forby at man ønsker å hygge seg litt, det er ikke lov 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 3. desember 2021 #19 Del Skrevet 3. desember 2021 clyde skrev (4 minutter siden): Gud forby at man ønsker å hygge seg litt, det er ikke lov 😅 Det er ikke alle som skjønner hva godt smittevern er og hvor smittsom den nye varianten er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 3. desember 2021 #20 Del Skrevet 3. desember 2021 Vi skal på julebord på restaurant med avdelingen (35 stk). Akkurat samme folk som vi sitter rundt i lite lokale til vanlig på kontoret. Tenker ikke at det er noe verre enn å møtes på jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg