Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå de to siste dagene fått varsel på Facebook når mitt hemmelige crush legger ut noe på Facebook, har ikke fått varsel tidligere når han har lagt ut noe, hvorfor får jeg det nå? 

Anonymkode: 14a50...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Det er nok fordi du stadig er inne på profilen, og titter lenge på innlegg vedkommende legger ut.

Algoritmene til Facebook fanger ikke bare opp det du trykker på, den registrerer også når du slutter å skrolle (fordi du ser noe crushen har lagt ut), hva som får deg til å stoppe opp, og hvor lenge du stopper. Dette bruker den til å sende deg varsler for å få deg til å være mer på Facebook. Siden den har fanget opp at du er interessert i crushet ditt, får du også varsler om hva crushet foretar seg, siden Facebook vet at det øker sannsynligheten for at du blir inne på siden lengre.

• Liker 2
Skrevet

Okei, litt rart iom jeg får opp varsler fra venner jeg aldri er inne på profilen og ser.. Hvordan kan det ha seg da? 

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Okei, litt rart iom jeg får opp varsler fra venner jeg aldri er inne på profilen og ser.. Hvordan kan det ha seg da? 

Aner ikke. Algoritmene til facebook er så kompliserte at de som jobber med utviklingen knapt skjønner selv hvordan de fungerer. Det er kunstig intelligens som lærer og utvikler seg til dels på egen hånd.

Så det kan være tusen grunner, jeg kom bare med ett alternativ for den konkrete personen. Hos andre personer kan det være andre ting, som felles interesser, at dere ofte leser de samme artiklene, antall felles venner osv. Det er i bunn og grunn umulig å vite sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...