AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Planlegger permisjon for neste år. Skal ha noen måneder ulønnet innimellom foreldrepenger. Det er vel lurt å fordele det slik at jeg tar ulønnet permisjon i andre måneder enn feks desember pga halv skatt? Hvis jeg får foreldrepenger i desember så får jeg halv skatt? Anonymkode: fbc86...103
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Det burde ikke ha noe å si, har du betalt for mye skatt pga du ikke hadde lønn i måned med halv skatt så får du tilbake restskatt året etter. Du slipper ikke unna halve skatten i desember, den er bare fordelt over de andre månedene istedet slik at man trekkes litt mindre i desember. Og når året er ferdig så ser skatteetaten hva du har tjent og hva du har betalt i skatt og regner ut restskatt/baksmell. Anonymkode: 37934...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det burde ikke ha noe å si, har du betalt for mye skatt pga du ikke hadde lønn i måned med halv skatt så får du tilbake restskatt året etter. Du slipper ikke unna halve skatten i desember, den er bare fordelt over de andre månedene istedet slik at man trekkes litt mindre i desember. Og når året er ferdig så ser skatteetaten hva du har tjent og hva du har betalt i skatt og regner ut restskatt/baksmell. Anonymkode: 37934...7d2 Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig, men tenkte mest på at jeg som arbeidsgiver pleier å få mer utbetalt i desember. Altså at jeg betaler halv skatt, og dermed har mer å «rutte med». Tenker at jeg heller bør ha en måned ulønnet permisjon i feks oktober fremfor desember.? Anonymkode: fbc86...103
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig, men tenkte mest på at jeg som arbeidsgiver pleier å få mer utbetalt i desember. Altså at jeg betaler halv skatt, og dermed har mer å «rutte med». Tenker at jeg heller bør ha en måned ulønnet permisjon i feks oktober fremfor desember.? Anonymkode: fbc86...103 Ja - du formulerer deg dårlig. Uansett - Det høres ut som ditt problem er likviditeten - du må jo selv vite hvor mye penger du trenger i hånda nå, eller om du kan vente på et skatteoppgjør. Pengene du får ut totalt sett er de samme okke som. Anonymkode: 09c6a...191 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå