AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Og på julaften skal vi pr definisjon feire sammen med en person på 75 som nettopp har fått en kreftdiagnose (som inntil videre kun behandles med operasjon og har gode prognoser). Personen som ankommer fra mørkerødt land har kun vært der i fire dager. Alle er vaksinert. Ville dere tatt sjansen? Hysterisk å tenke at det er en risiko? Anonymkode: d3402...7be
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Må ikke denne personen sitte i karantene et par dager? Anonymkode: 2d778...3d8 20
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Per definisjon faktisk.. synes ikke det er hysterisk nei, vedkommende burde sitte i karantene til positiv test. Anonymkode: c0195...e83 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må ikke denne personen sitte i karantene et par dager? Anonymkode: 2d778...3d8 Må man det når man er fullvaksinert og har koronapass osv i orden? Jeg sier ikke at det er feil, da har jeg bare ikke fått med meg den endringen... Anonymkode: d3402...7be 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Hadde ikke godtatt å feire med den personen som kommer fra utlandet. Anonymkode: 6c87a...605 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 Hvilken farge kommer han til da? Deler av Norge er like mørkerødt. I såfall ikke noe mer risiko enn for besøkende fra nabohuset. Anonymkode: 182c0...5fc 23
Gjest rampenissen72 Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og på julaften skal vi pr definisjon feire sammen med en person på 75 som nettopp har fått en kreftdiagnose (som inntil videre kun behandles med operasjon og har gode prognoser). Personen som ankommer fra mørkerødt land har kun vært der i fire dager. Alle er vaksinert. Ville dere tatt sjansen? Hysterisk å tenke at det er en risiko? Anonymkode: d3402...7be Hysterisk.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 du kan jo ikke vite nå hvilke land som er hva om tre uker.... Anonymkode: 2c9ed...002 11
Lilletrille79 Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Per definisjon faktisk.. synes ikke det er hysterisk nei, vedkommende burde sitte i karantene til positiv test. Anonymkode: c0195...e83 Negativ test mener du? 😅 18
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har vært på besøk hos familien i Norge et par ganger i høst fra mørkerødt land, men jeg har tatt ansvar. Jeg har ikke besøkt folk i risikogrupper, kun fullvaksinerte og friske folk. Jeg har også brukt munnbind overalt når jeg har vært i Norge og testet meg. Synes det høres litt skummelt ut å skulle treffe en person i såpass risikogruppe, men nå må jo personen som kommer uansett ta test ved ankomst. Det får nesten være opp til dere. Anonymkode: dc04c...2c8 3
Rosa Dartle Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og på julaften skal vi pr definisjon feire sammen med en person på 75 som nettopp har fått en kreftdiagnose (som inntil videre kun behandles med operasjon og har gode prognoser). Personen som ankommer fra mørkerødt land har kun vært der i fire dager. Alle er vaksinert. Ville dere tatt sjansen? Hysterisk å tenke at det er en risiko? Anonymkode: d3402...7be Tja, det er jo mørkerødt her i Norge hvor jeg bor også, så jeg tenker at det viktige ikke er hvor dere kommer fra, men hvordan dere beskytter personen som er i risikogruppe. 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 Hadde personen som er 75 ikke hatt kreft så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, men med kreft diagnosen så er hen veldig utsatt. Hadde ikke turt Anonymkode: eb33f...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 Synes personen på 75 kan bestemme dette. Norge er uansett også mørkerødt nå, som flere påpeker. Anonymkode: 0b5f5...f9f 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Nye regler fra i morgen. Alle fra røde land får vel karantene til negativt pcr foreligger. Hjelper ikke med hurtigtest?? Anonymkode: 94d09...758
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #15 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nye regler fra i morgen. Alle fra røde land får vel karantene til negativt pcr foreligger. Hjelper ikke med hurtigtest?? Anonymkode: 94d09...758 Jeg forsto det sånn at det er ingen karantene for fullvaksinerte, men de må uansett fylle ut innreiseskjema og ta en test innen 24 etter ankomst Anonymkode: ad9b1...345 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og på julaften skal vi pr definisjon feire sammen med en person på 75 som nettopp har fått en kreftdiagnose (som inntil videre kun behandles med operasjon og har gode prognoser). Personen som ankommer fra mørkerødt land har kun vært der i fire dager. Alle er vaksinert. Ville dere tatt sjansen? Hysterisk å tenke at det er en risiko? Anonymkode: d3402...7be Norge? Vi er et mørkerødt land innen jul, får en håpe. Trolig mer grunn til uro om dere andre drar på byen lillejulaftan. Anonymkode: cb6b6...f09 2
Gjest Adobyen Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 Reglene forandrer seg fort nå, så det med innreise er umulig å vite noe om før det nærmer seg. Det anbefales å kjøpe flexbilletter.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og på julaften skal vi pr definisjon feire sammen med en person på 75 som nettopp har fått en kreftdiagnose (som inntil videre kun behandles med operasjon og har gode prognoser). Personen som ankommer fra mørkerødt land har kun vært der i fire dager. Alle er vaksinert. Ville dere tatt sjansen? Hysterisk å tenke at det er en risiko? Anonymkode: d3402...7be Personen skal rett i karantene no! Og nei ville aldri i verden feiret med den personen. Og personen må klare å tenke selv. Ihvertfalm med en som er såpass i risikoen der og. Anonymkode: 80668...b90 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #19 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Personen skal rett i karantene no! Og nei ville aldri i verden feiret med den personen. Og personen må klare å tenke selv. Ihvertfalm med en som er såpass i risikoen der og. Anonymkode: 80668...b90 Ikke hvis vedkommende er fullvaksinert, da slipper personen karantene. Anonymkode: a10b0...b98 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #20 Skrevet 3. desember 2021 Hvis vedkommende er fullvaksinert har han eller hun lov å feire jul med dere (med munnbind om negativ test ennå ikke foreligger). Jeg synes det er dårlig gjort å la den kreftsyke 75-åringen ta en slik avgjørelse. Det sitter sannsynligvis svært langt inne for de fleste å si nei til at noen skal feire jul med dem, selv om det innebærer en risiko for en selv. Dette bør være en felles avgjørelse. Jeg hadde sagt ja, men krevd negativ selvtest både ved ankomst Norge og selve julaften samt forventet at vedkommende tok en PCR ved ankomst (selv om svaret kanskje ikke foreligger innen julaften, greit å ha gjort så fort som mulig). Jeg hadde også krevd at vedkommende holdt god avstand til den syke gjennom hele feiringen. Hvis mulig la vedkommende bruke eget toalett og ikke forsyne seg selv med felles bestikk. Anonymkode: 38fbb...0a9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå