Gå til innhold

Hun vil ha sitt etternavn som hovedetternavn på barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter vårt første barn sammen. Og samboeren min har nå ytret ønske om at barnet skal ha hennes etternavn bakerst, "i tilfelle det blir slutt". Jeg skal ikke krangle på det men synes det er noe underlig uansett. Vi har det godt i forholdet, elsker hverandre og gleder oss til å bli foreldre. Hva tenker dere?

Anonymkode: 9cde7...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innenfor

Anonymkode: 157e5...00d

• Liker 35
Skrevet

Er hennes «finere» enn ditt?

Anonymkode: 37bde...06b

• Liker 1
Skrevet

Vil du at barnet skal ha ditt etternavn? Er det "noe underlig"?

• Liker 16
Skrevet

Merkelig argument. I tilfelle det blir slutt....da er ungen hennes mener hun? 

Anonymkode: 8afcd...ff5

• Liker 25
Skrevet

«I tilfelle det blir slutt» var veldig spesielt.. Som om navn spiller noen rolle. 

Anonymkode: 9a8c6...0bf

• Liker 20
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Merkelig argument. I tilfelle det blir slutt....da er ungen hennes mener hun? 

Anonymkode: 8afcd...ff5

Sikkert noe sånt. 

• Liker 2
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Venter vårt første barn sammen. Og samboeren min har nå ytret ønske om at barnet skal ha hennes etternavn bakerst, "i tilfelle det blir slutt". Jeg skal ikke krangle på det men synes det er noe underlig uansett. Vi har det godt i forholdet, elsker hverandre og gleder oss til å bli foreldre. Hva tenker dere?

Veldig 2021 å ha damas etternavn sist, det er liksom vårtids «kaste bh’en», så å si. Men bedre enn bindestrek etternavn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun føder tross alt barnet og får ødelagt kropp for resten av livet - synes det minste du kan gjøre er å la henne få kalle ungen hennes etternavn - nå som kvinner endelig har lov til den slags. Tidligere ble kvinner behandlet som dritt, de fødte kun barna - alt annet skulle mannen få æren for.

Synes det er dere kvinners tur nå, dere er rå!

Anonymkode: 4275c...e90

• Liker 46
Skrevet

Ja, da får hun vel gjøre det da. Hvorfor er det underlig? 

Anonymkode: 8c97a...c0e

• Liker 2
Skrevet

Rart. Ville heller gitt henne to etternavn, så kunne hun velge selv. 

Om du heter Jensen og hun heter Gullfoss, så er det jo litt mer spennende med Gullfoss. 

Anonymkode: 373e7...204

• Liker 4
Skrevet

"i tilfelle det blir slutt"  Hun får jo ikke mer krav på barnet om det har hennes etternavn.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun føder tross alt barnet og får ødelagt kropp for resten av livet - synes det minste du kan gjøre er å la henne få kalle ungen hennes etternavn - nå som kvinner endelig har lov til den slags. Tidligere ble kvinner behandlet som dritt, de fødte kun barna - alt annet skulle mannen få æren for.

Synes det er dere kvinners tur nå, dere er rå!

Anonymkode: 4275c...e90

Er ikke gitt at man ødelegger kroppen for livet ved å føde da.

• Liker 12
Skrevet

Veldig rart argument i alle fall. Jeg antar at du er en mann? I så fall er det jo hun som gikk gravid og fødte barnet, så at det er hennes barn vil det jo aldri være noen tvil om.

Anonymkode: 5f9b4...7ea

• Liker 1
Skrevet

Hva med bindestrek?

Anonymkode: acded...39f

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet? Hvorfor reagerer du på det? Nå har menn hatt sine etternavn på barn i alle århundrer så at det snur på flisa får dere bare finne dere i. Alle i min slekt som har fått barn etter 90-tallet har også tatt morsnavnet som hovedetternavn 

Anonymkode: 14744...1f5

• Liker 20
Skrevet

Hvis du heter noe på -sen og hun et fancy schmancy etternavn så er det mange som ønsker at siste navnet skal være sist. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for øvrig heldig, mann og jeg har sjeldne navn så det blir med bindestrek om noe. 

Skrevet

DNA-test. Ikke fordi det må være noe, men bare for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 055d3...bcc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...