Gå til innhold

Samboer takler ikke "kritikk"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer spiller spill hver eneste dag. Han jobber,men spiller nok uten å overdrive 4-8 timer hver eneste dag. Dette går jo så klart utover alt annet,og spesielt hunden vår. Han leker og trener ikke hunden i det heletatt. Han kan gjerne kose oss men da samtidig som spilling. 

Nå sa jeg hyggelig" jeg vil ha litt oppmerksomhet" (han har allerede spilt 3 timer). Han blir sur og mener jeg er frekk og får han til å høres ut som en utakknemlig dritt. Han sa at jeg kunne sitte inntil han mens han spilte men jeg takka nei og sa at jeg vil sitte sammen å se på noe. 

Blir gal av at spilling går foran nesten alt. Han kan droppe å spise,drikke,og kan både vente med å lage middag og gjøre andre ting fordi"jeg skal bare...." 

Hva gjør jeg? Har noen her bedt samboer gå på avvenning av spilling? 

Info: han gjør det husarbeidet han skal. 

Anonymkode: 68bbf...18c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han velger spill over deg. Og ser ikke noe galt med det. 

Da må du ta ditt valg. Er dette noe du vil leve med? 

Anonymkode: 5046e...cc5

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han velger spill over deg. Og ser ikke noe galt med det. 

Da må du ta ditt valg. Er dette noe du vil leve med? 

Nei men blir mest irriterte på vegne av hunden. Får vondt av å se på at han blir ignorert. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei men blir mest irriterte på vegne av hunden. Får vondt av å se på at han blir ignorert. 

Da kan man anta det samme vil skje med eventuelle barn og.

Dette er jo ekstremt vil jeg si. 

Hadde fått hunden på omplassering og blitt singel. 

Anonymkode: 56037...50d

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da kan man anta det samme vil skje med eventuelle barn og.

Dette er jo ekstremt vil jeg si. 

Hadde fått hunden på omplassering og blitt singel. 

Anonymkode: 56037...50d

Jeg hadde jo tatt med meg hunden da 😂 barn er helt uaktuelt. Og dette er også en av grunnene

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært denne mannen. Du kan ikke hjelpe meg på annen måte enn å få meg til å forstå konsekvensene av min avhengighet.

Anonymkode: 444a4...372

• Liker 12
Skrevet

Du skal ikke hjelpe denne mannen med noe som helst. Han må hjelpe seg selv. 

Han tar et valg, hver eneste dag. 

Selv når jeg ligger rett ut med influensa går jeg den korte turen med hunden. Fordi jeg bryr meg og har ansvarsfølelse. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har vært denne mannen. Du kan ikke hjelpe meg på annen måte enn å få meg til å forstå konsekvensene av min avhengighet.

Anonymkode: 444a4...372

Jeg har snakket med han om det mange ganger. sagt at konsekvensen er at vi sakte men sikkert og stille flytter ut. vanner man ikke gresset så gror det ikke. 

Gjest Kerrs Pink
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har snakket med han om det mange ganger. sagt at konsekvensen er at vi sakte men sikkert og stille flytter ut. vanner man ikke gresset så gror det ikke. 

Men det holder jo ikke å bare true med det, du må vise handling også. Vær konsekvent, har du sagt at du tar med deg hunden og går, så gjør det. Blir du værende etter noe sånn så ser han jo at du bare prater, så hvor nøye kan det være? (Mulig det er logikken hans)

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du kan speede opp utflytningen.. 

Anonymkode: 89db6...f31

• Liker 9
Skrevet

Når en av partene i forholdet prioriterer hobby i 40+ timer i uka så er det på tide å gå til parterapi. Han høres ut som han trenger hjelp for gamingavhengighet. Hvis ikke han klarer å kontrollere tidsbruken på hobby til normalt nivå, så må du bare se forholdet som tapt.

Anonymkode: 9c48f...d97

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en sånn fyr. Så jeg forelsket meg i en annen og flyttet ut. Årevis med en feit fyr som satt foran pcen 4-8 timer hver dag og kunne ikke fatte at han måtte hjelpe mer til med husarbeidet, gi forholdet vår oppmerksomhet og ta bedre vare på seg selv. Han la på seg 30 kg imens vi var sammen og klaget over vekta ig sluttet å ha sex med meg. 

I tiden etter jeg flyttet ut solgte han pc, trente han og ville ha meg tilbake samtidig som han var passiv- aggressiv mot meg fordi jeg dro og startet et nytt liv. Tenke seg til at jeg ville være lykkelig og at han brukte de sjansene han fikk til å skylle dem ned i dass. For en idiot. Men sånn er addicts- ego personer. Du skylder ikke dem en dritt og de holder deg tilbake.

Anonymkode: 146b3...c73

• Liker 8
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Samboer spiller spill hver eneste dag. Han jobber,men spiller nok uten å overdrive 4-8 timer hver eneste dag. Dette går jo så klart utover alt annet,og spesielt hunden vår. Han leker og trener ikke hunden i det heletatt. Han kan gjerne kose oss men da samtidig som spilling. 

Nå sa jeg hyggelig" jeg vil ha litt oppmerksomhet" (han har allerede spilt 3 timer). Han blir sur og mener jeg er frekk og får han til å høres ut som en utakknemlig dritt. Han sa at jeg kunne sitte inntil han mens han spilte men jeg takka nei og sa at jeg vil sitte sammen å se på noe. 

Blir gal av at spilling går foran nesten alt. Han kan droppe å spise,drikke,og kan både vente med å lage middag og gjøre andre ting fordi"jeg skal bare...." 

Hva gjør jeg? Har noen her bedt samboer gå på avvenning av spilling? 

Info: han gjør det husarbeidet han skal. 

Hor gammel er han egentlig? Det var sånt man gadd når man var 16 og dødsforelska... 

Anonymkode: 8d14e...f0e

• Liker 2
Skrevet

Han er ikke en mann. Han er en gutt. Hvorfor gidder du? 

Anonymkode: c504b...ced

• Liker 3
Skrevet

Han spilte ikke før dere fikk hunden?

Anonymkode: 39f62...faf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han spilte ikke før dere fikk hunden?

Anonymkode: 39f62...faf

Jojo. Han har spilt det samme spillet i over 15 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hor gammel er han egentlig? Det var sånt man gadd når man var 16 og dødsforelska... 

Anonymkode: 8d14e...f0e

Han er 32 :)

Skrevet

Hvorfor gidder du å kaste bort livet ditt på en sånn fyr?

• Liker 4
Skrevet

Samboeren din er jo spillavhengig.

Er det WoW?

Han må velge. Samboer og/eller hund, eller sitte å spille etter jobb.

Mange lever for å spille.

Og det er helt greit. 

Men da kan du ikke ha dyr, eller kjæreste. (Med mindre kjæresten har samme hobby)

• Liker 1
Skrevet

Han kommer ikke til å endre seg. Sett hardt mor hardt, enten reduserer han kraftig eller så flytter du ut med hunden. Få han til å skjønne alvoret.

Gi han to uker, en kort frist. Da er det hans valg. Dere har ikke et forhold lengre, så hvorfor skal du godta å ha det slik?

Anonymkode: f79bb...618

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...