AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har ei venninne som jeg har vært mye sammen med opp gjennom. Vi treffes en gang i blant (1-4 ganger i mnd) og har barn på samme alder som går godt i lag. Vi drar også på ferier sammen iom vi er begge alene med barna våre. Når vi snakker på telefonen, snakker vi ofte i timesvis. Men kun hvis det er hun selv som ringer. Når hun ringer trenger hun som regel hjelp til noe/råd om noe eller en utblåsning om ting som har skjedd henne. Og jeg tenker at venner er der jo for nettopp slike ting: støtte hverandre, hjelpe hverandre, glede seg for hverandre osv. Så er det det som plager meg: Når jeg ringer eller sender melding så tar hun ikke telefonen. Om jeg sender melding om noe ubetydelig, får jeg svar. Men om jeg ber henne om en tjeneste (som jeg veldig, veldig sjelden gjør), så forteller hun meg at meldingen aldri kom fram evnt at hun glemte å svare. Som forrige uke.. Jeg skulle på julebord på fredagen som var. Jeg går veldig sjelden ut pga at jeg er alene med barnet mitt. Min far stiller opp et par ganger i året; julebord og sommerfest med jobben. Det er de to gangene jeg går ut. Far min skulle ha barnet mitt fredag som var, men meldte avbud mandagen før fordi han hadde brukket lårhalsen. Så da sendte jeg mld til venninna mi- om det var noen sjanse for at barnet kunne sove der den fredagen. Fikk aldri svar. Før det ble fredag ettermiddag. Da skrev hun at hun beklagde sent svar, men at hun hadde vært så travel da hun fikk meldingen og hadde glemt å lese den. At nå var hun blitt syk, og at hun ville teste seg og at det nok ikke var lurt med besøk pga det. Hadde uansett ikke noe å si, jeg hadde avlyst julebordet allikevel. Men har jeg rett til å bli skuffa over at jeg føler dette vennskapet går kun én vei? Ville dere konfrontert henne? Tror ikke jeg orker det, men. Anonymkode: ab45f...86e
Sunshineyellow Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Kan hjelpe å ta litt avstand fra henne en stund. Vennskapet går bare en vei... Tenk på deg selv og ditt barn. Men man trenger ikke å være like kjip tilbake. Om hun ringer, så kan du svare, men kanskje avslutte samtalen etter 15 min. Tenk på forhånd ulike ting du kan si for å avslutte samtalen. (Du skal spise, dusje, en annen ringer ..) 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Jeg hadde bare fadet henne ut. Hun er TYDELIG uinteressert i deg. Har selv fadet ut slike "venner", en enkel sak. Anonymkode: fd538...74e 4
Gjest Mr Bergen Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Tydelig at det er velfungerende for henne så lenge det foregår på hennes premisser og hun får noe igjen for det, mens når du trenger hjelp blir du omtrent ghostet. At meldinger ikke kommer frem er verdens tynneste bortforklaring
Gjest O.G. Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Hun ser på deg som "the help", begynn å avrunde samtalene med henne hurtig når hun ringer.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Enten kan du konfrontere henne eller fade henne ut. La være å ta tlf, avslutte samtaler etter 5 min, la være å svare på meldinger etc. Hun bruker deg som søppelbøtte for sine problemer og lyver til deg når du trenger hjelp. Det er ikke mye vennskap. Anonymkode: b8fe1...f63 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 fade henne ut.. Anonymkode: e3eee...4e0
Mooza Skrevet 16. desember 2021 #10 Skrevet 16. desember 2021 Du er ofte sammen med henne, 1-4 ganger i måneden er da ganske ofte. Da regner jeg med at dere trives i hverandres selskap? Dere er venner... liker hverandre. Jeg har venninner, men jeg passer ikke ungene deres. Hell no - har nok med mine egne. Hvis det ikke passer meg tar jeg heller ikke telefonen. Ringer jo opp senere da. Poenget mitt er at vennskap for meg er ikke noen som forventer noe av meg. Vi bare er venner. Jeg klipper ikke gresset deres eller passer ungene, men jeg liker å tilbringe tid når jeg har overskudd med dem. Er det godt nok? For meg er det helt fantastisk å like noen, være venner, gå ut når man har tid osv. Men de må selv ordne opp i livet sitt, skaffe seg barnevakt osv. Det er da virkelig ikke mitt problem. Jeg lytter til problemene deres da, men med måte. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Du fortjener bedre. Ja det er vondt og trist når en ikke føler seg viktig i et vennskap. Men du fortjener å føle deg viktig. Fade henne litt ut, og ha all fokus på alle som er interessert i deg og som er hyggelig. Hun kommer nok krypende tilbake, men da er det sitt valg. Anonymkode: 626a6...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå