Gå til innhold

Hva er en digg vinterjakke jeg kan kjøpe som viser at jeg har penger, uten at det blir harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet
frogger skrev (48 minutter siden):

Får nok ikke kjøpt en Rolex Daytona ny fra AD i London...

London er full av nye og brukte Rolex. Koster bare mere utenom AD. 

Anonymkode: 849bf...15a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

London er full av nye og brukte Rolex. Koster bare mere utenom AD. 

Anonymkode: 849bf...15a

Skal man ikke kjøpe fra AD så kan jo like godt kjøpe i Norge, trenger ikke til London for å kjøpe brukt eller grå importerte 

Skrevet

Dyre jakker og dyre klær fikser ikke den lave selvfølelsen din. Ingen ting galt med dyr jakke, men å kjøpe den for å signalisere at du har penger, er bare patetisk.

Start heller med timer hos psykolog.

Anonymkode: f5ed7...49c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og jeg har fått dyre vesker og jakker i gaver og aldri brukt dem i offentligheten nettopp fordi jeg ikke er en harrytass som flasher merker og penger. 

Den fineste vesken jeg har kostet 379 kr på zalando :)

Anonymkode: ccf2e...3ec

Er man automatisk en «harrytass» om man har noen dyre ting - og bruker dem der folk kan se en - altså? 

Jeg tenker at det handler om interesse jeg. Også synes jeg det er så rart at dyre klær og tilbehør er «harry», samtidig som folk bruker en hel masse penger på andre ting som man viser fram til alle uten at det kvalifiserer som harry. Fin bil, store hus, reiser, middager på fine restauranter, dyrt sportsutstyr, hytte, båt… Men likevel er det de der veskene til 20.000 eller jakka til 15.000 som er å «flashe penger» - ikke bilen til en 700.000, reisen til 50.000 eller hytta på fjellet? De tingene der viser jo mye tydeligere at man har penger enn en veske…? Men det er det ingen som synes er harry…?

For meg ville det vært helt utenkelig å gi en million for en bil, men jeg stempler jo ikke folk som har det som harrytasser eller snobber av den grunn. Da tenker jeg jo bare at bil må være viktig for den personen. Alle bruker penger på noe «unyttig» hvis man har mulighet - de færreste av oss lever på er eksistensminimum og donerer alt over det til veldedighet. 

Jeg synes det er harry med merketing hvis man går rundt å tror man er bedre enn andre fordi man har det, eller tror folk beundrer deg for det. Folk generelt bryr seg ikke. Det som er harry er å se ned på andre og dømme andre etter hva de har eller ikke har. Jeg synes også det er litt harry å kjøpe dyre ting bare fordi det er dyrt - å nekte å handle på Cubus av prinsipp liksom. Jeg kombinerer billig og dyrt og trives med det. Liker selv ikke store logoer, forresten, men det er vel mer en smakssak. Ellers synes jeg folk må få bruke penger på det de vil uten at vi skal stemple hverandre. 

Jeg går med de dyrere tingene mine uten å være redd for at folk tenker jeg er en «harrytass», rett og slett fordi jeg ikke tror folk tenker så innmari hardt over vesken eller jakken min. Tror helt ærlig folk flest ikke har lagt merke til at jeg har en del «dyre ting» en gang. Man skal være ekstremt observant og interessert om man legger merke til det, spesielt når det ikke er svære logoer og de aller mest kjente designene. 

Anonymkode: d0ebb...747

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Gå inn på Høyer eller Follestad og kjøp en digg og varm jakke uten logo. Problem løst veldig enkelt.

(Det er forøvrig ikke uvanlig å bruke 7-10K på en skikkelig vinterjakke, så du vil uansett neppe være alene om jakken du velger).

Anonymkode: 5ae58...175

Hva om ts bor i Finnmark? Eller Troms? (Eller det heter vel begge deler nå)

Hva får deg til å tro at ts har en Høyer- eller Follestadbutikk i nærheten? Jeg må kjøre 6 timer til nærmeste Follestadbutikk feks.

Anonymkode: d1fc9...6fe

Skrevet

Penger er harry så skjul de godt!

Anonymkode: 734ee...4ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Rike folk går gjerne ikke i dyre merkeklær. De går i normale klær. 

Anonymkode: 1725d...afc

Tror de gjerne kler seg i dyrere kvalitetsklær i mer eksklusive materialer også, men det er liksom ikke nødvendig med et synlig merke på plagget for å kjøpe det. Heller stikk motsatt.

Anonymkode: edbb4...cc7

• Liker 1
Gjest Rageing
Skrevet
On 12/2/2021 at 9:26 PM, AnonymBruker said:

Her var det mange smålige mennesker 🙈 tror folk flest har lite selvinnsikt… 

Anonymkode: 931b2...afb

TRor de fleste her ikke skjønner at TS er et troll jeg 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...