Gå til innhold

Hva er en digg vinterjakke jeg kan kjøpe som viser at jeg har penger, uten at det blir harry?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så litt på denne, egentlig, men vet ikke om kanskje Canada Goose er helt ut nå: https://www.follestad.no/produkt/canada-goose-armstrong-parka-sort/

Anonymkode: 98e86...8e2

En Canada Goose-jakke viser ikke at du er rik. Kjøp deg en skreddersydd jakke fra en lokal designer/skredder, dét er det kuleste du kan gjøre.

Anonymkode: 5c4ab...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Benekter du for at å være naturlig pen/kjekk er ett av livets største privilegier? Hvorfor er det greit å gå rundt og være kjekk, og tiltrekke seg positive fordeler, mens å vise at man er amisiøs og har jobbet for penger er liksom det verste man kan gjøre? Spesielt når jeg er singel ønsker jeg å signalisere at jeg kan ta én jente ut av et tragisk eller middelmådig liv, og gi henne noe spennende.

Hvilket 10år eller land er det du tror vi lever i? Ingen jente blir mo i knærne over en mann i en 10k jakke😂 Mest sannsynligvis så koster hennes egen jakke det samme om ikke mer

Anonymkode: 4c9ad...6de

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke. (Litt rart da at folk ikke kjøper mer Burberry om det er så «billig». Ser knapt folk med det i Oslo). 

Er det andre en britiske chavs og neds som bruker Burberry da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sicario said:

Er det andre en britiske chavs og neds som bruker Burberry da? 

Vel, jeg  ^^,  

(Som sagt, jeg kjøper klær jeg synes er fine, ikke hva andre folk synes  :3  Jeg holder meg unna de glorete variantene innen Burberry, med logoen overalt. Jeg kjøper klær uten synlig logo. De du nevner går ofte for nettopp klær med logoen). 

Endret av Peanut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det jeg mener at å bruke 10 000 på en jakke er ikke noe som noen hever et øyenbryn over da nesten alle jakker koster dette🙂

Anonymkode: e2d3a...90c

Ok. De fleste jeg kjenner ville ikke hatt råd til å komfortabelt kunne brukt 10k på en vinterjakke, så de gjør det ikke. De jeg vet om som faktisk bruker pengene på en jakke, vet at den er dyr. Har man ingenting annet å backe up jakken med, så skjønner jeg at det blir teit, men å ha en jakke som folk kjenner igjen til 10k PLUSS at du har andre dyre ting (leilighet, råd til å kjøpe hva du vil på byen, osv) sender en ganske klar signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

5000? Jeg sa 10000. Hvis jeg var manipulert av influensere så hadde jeg ikke trengt å spørre her?

Vil heller at det skal utstråle "Jeg er ambisiøs og har økonomisk frihet til å kjøpe dyr jakke." Vet at sånne som deg blir veldig provosert av det, men jeg tror mange setter pris på det.

I så fall bør du minimum gange budsjettet ditt med 2,5. Jakke til 10.000kr har «alle»  råd til hvis dette er noe de prioriterer. Det er etterhvert blitt en normal prisklasse for du jakker og kåper, ingenting spesielt.

Anonymkode: d6ebf...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Spesielt når jeg er singel ønsker jeg å signalisere at jeg kan ta én jente ut av et tragisk eller middelmådig liv, og gi henne noe spennende.

😂😂😂

Anonymkode: f5ed7...49c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig et annet tips om du skal vise frem status, bruk en klokke til et par hundre tusen, det har ikke alle og en hver med forbrukslån…

Anonymkode: a87fc...3f5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket 10år eller land er det du tror vi lever i? Ingen jente blir mo i knærne over en mann i en 10k jakke😂 Mest sannsynligvis så koster hennes egen jakke det samme om ikke mer

Ja, men forskjellen er at den har hun jobbet 24/7 for, pluss overtid. Sammenlignet har jeg chillet hardt, og kjøpt den uten at den påvirker budsjettet mitt ellers. Jeg kjøper dyr jakke, og reiser på ferie rett etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (4 minutter siden):

Kanskje ikke. (Litt rart da at folk ikke kjøper mer Burberry om det er så «billig». Ser knapt folk med det i Oslo). 

Ikke ment som at 10 000 er billig, men de fleste jakke folk kjøper ligger jo mellom 7000-15000. Og folk kjøper stort sett det som andre kjøper og i Norge er vel det stort sett Canada Goose, Parajumpers, Moncler og Moose Knuckle. 

Mens Burburry er vel mer pop i UK og på kontinentet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rageing
Just now, AnonymBruker said:

Ja, men forskjellen er at den har hun jobbet 24/7 for, pluss overtid. Sammenlignet har jeg chillet hardt, og kjøpt den uten at den påvirker budsjettet mitt ellers. Jeg kjøper dyr jakke, og reiser på ferie rett etter.

Kødder du? Tenåringer går med jakke til 10k som de har fått med mamma og pappa. Gjerne en veske til 20k i samme slengen Tror du virkelig at folk kommer til å se på deg og av en eller annen grunn tenke noe annet? Egentlig burde du bare lage deg et skilt med saldoen på bankkontoen din og bære rundt på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så i ett innlegg har du jobbet hardt for det, men nå plutselig har du chillet hardt. Sorry ass sliter med å tro på deg.

Synes uansett at det er litt morsomt at du tror du er så mye kulere og rikere enn andre 😂

Anonymkode: 142c7...f0f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, jeg spiller med. Hvilken jakke over 40k viser at man har penger? Din tur.

For eksempel Brunello Cucinelli, Stefano Ricci, Tom Ford, Kiton

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk 😊 Så på follestad tidligere i dag. Synes "Uber" er et ganske corny merkenavn for en jakke som skal være dyr. Så litt på denne, egentlig, men vet ikke om kanskje Canada Goose er helt ut nå: https://www.follestad.no/produkt/canada-goose-armstrong-parka-sort/

Canada Goose er Ghetto merke, samme som Moncler, unge "ghetto gutter"som bruker stort sett. Det å skal flashe pengene sine er bare harry, vi har mye penger, men ville aldri brukt klær med store Logo for å vise hva det koster, samme med vesker, kjøper dyre men med små logoer, ville aldri valgt LV f.eks. Det er nyrike og ghetto folk som må flashe. Gå på Follestad eller Ferner Jacobsen og kjøp deg en diskre jakke av kvalitet, det er det folk med penger gjør. Om du ikke er en hip It fyr eller en som selger dop som tror han er noe

Anonymkode: 2634b...e51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rageing skrev (2 minutter siden):

Kødder du? Tenåringer går med jakke til 10k som de har fått med mamma og pappa. Gjerne en veske til 20k i samme slengen Tror du virkelig at folk kommer til å se på deg og av en eller annen grunn tenke noe annet? Egentlig burde du bare lage deg et skilt med saldoen på bankkontoen din og bære rundt på det

Det hadde ikke vært sosialt akseptabelt å gått rundt med skilt med inntekten min på. Ellers hadde jeg sikkert gjort det, ja. Må jo bruke alt man har i livet.

Så i ett innlegg har du jobbet hardt for det, men nå plutselig har du chillet hardt. Sorry ass sliter med å tro på deg.

Synes uansett at det er litt morsomt at du tror du er så mye kulere og rikere enn andre 😂

Anonymkode: 142c7...f0f

Jeg har jobbet hardt for å kunne chille, for å si det sånn. Men det er mitt syn på arbeid/pengetjening. For meg er det en del av hvem jeg er.

Jeg er ikke kulere enn noen, men jeg er rikere... det er bare et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel Brunello Cucinelli, Stefano Ricci, Tom Ford, Kiton

Kan du lenke til en spesifikk jakke? Sjekker den gjerne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mens Burburry er vel mer pop i UK og på kontinentet?

Så knapt en kjeft med Burberry i London da jeg var der i 2018. De ytterste få jeg så var tydelig dem med endel penger (sko, bukser, klokke ol). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker sånn jakke til ~10k. Har liksom ikke noe bedre å bruke pengene på, men vil ikke kjøpe noe teit, som Moncler, eller Moose Knuckles.

Hvorfor har du behov for å vise at du har penger? Synes det er smakløst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør igjen hvilket land og 10år er det du tror du vi lever i? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Rike folk går gjerne ikke i dyre merkeklær. De går i normale klær. 

Anonymkode: 1725d...afc

Eh nei

Anonymkode: f2cab...088

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...