AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Sønnen min som er 6 mnd gammel, følte seg dårlig forrige uke, hosting osv..Hostingen ble verre og verre. På tirsdag natten ble han kjempe dårlig og vi begge var våken i hele natten. På dagen fikk han feber 38,9 og vi dro til legevakten. Han begynte å puste veldig tung, og fikk oksygen, så ble vi sendt til barnepoliklinikk. Der fikk han ventolin og oksygen, og medisiner for feberen. Ble bedre etter noen timer. CRP var bare 10. Så ble vi sendt hjem. Han spiste ikke og drukket ikke hele dagen i går og ble kjempe blek og kastet opp mye slim, så dro vi igjen til barnepoliklinikk. Og der ble han mer «våken» så ble vi sendt hjem igjen. Han har spist bare en gang i dag, er veldig blek og vil bare sove. Hoster mye og kommet ut en del slim i dag. Jeg bare føler at det er noe med han. Dette har vært sånn i over en uke. Hva mer kan jeg gjøre? Anonymkode: 13c34...419
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Ring legevakta. Dette høres ikke bra ut. Følg magefølelsen Anonymkode: c21a8...854 24
uglejenta Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 (endret) Ring legevakt med en gang og krev innleggelse. Veldig bekymringsfullt at han bare har spist en gang i dag Endret 2. desember 2021 av uglejenta 14
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Har de testet for RS? Har de tatt oksygenmåling over tid? Eller gir de han bare oksygen og tenker «nå er det bra» og sender han hjem? Hvor høy er oksygenmetningen uten ekstra oksygentilførsel? Anonymkode: a8464...a65 14
Palma Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Er mye RS virus nå. Krev å få sjekket det?? 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de testet for RS? Har de tatt oksygenmåling over tid? Eller gir de han bare oksygen og tenker «nå er det bra» og sender han hjem? Hvor høy er oksygenmetningen uten ekstra oksygentilførsel? Anonymkode: a8464...a65 Den var 98 i går uten oksygentilførsel. De har bare tatt crp, og den var 10. ingen blodprøver. De sier det er typisk «influensa» symptomer. Anonymkode: 13c34...419 1
Bacteria Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 Enig med de andre, ta kontakt med legevakta. Vet du om de testet for RS-virus? Det går masse av det for tida. 3
Zwish Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Tenker du bør dra på legevakta igjen. Prøv også å formidle at du har en dårlig magefølelse, den er verd å høre på, og kanskje legene sjekker en ekstra gang. Er han blek/klam i huden? Hvordan er kontakten når han er våken? 5
sicario Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 Som sagt så er det mye RS nå. Men jeg nekter å tro at dette ikke er sjekket ut?? 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 Ser du skriver barnet bare har spist en gang i dag, refererer du da til fast føde eller MME/amming? Har du fått i barnet drikke? Det er dette som er avgjørende. Så små barn blir dehydrerte fort, så med en gang de ikke ammer/drikker MME så er de såpass syke at de trenger hjelp. Dette var det jeg ble bedt om å være obs på med RS. Utover det så må du kreve at de ser på oksygenmetningen til sønnen din når han IKKE får ventolin og oksygen, da gjerne over 12 timer. Det er dette som er avgjørende for formen hans. Eventuelt må du kreve at de sender med oksygen og ventolin hjem. Og for Guds skyld test for RS. Høres jo åpenbart ut som det, håper de testet dere for dette, og ikke drasset dere inn på legevakt etc uten å isolere dere. Anonymkode: a8464...a65 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den var 98 i går uten oksygentilførsel. De har bare tatt crp, og den var 10. ingen blodprøver. De sier det er typisk «influensa» symptomer. Anonymkode: 13c34...419 Hvor lenge målte de da? Anonymkode: a8464...a65 1
Gidavmeg Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 Har de tatt crp igjen? Eller kun den ene gangen? 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den var 98 i går uten oksygentilførsel. De har bare tatt crp, og den var 10. ingen blodprøver. De sier det er typisk «influensa» symptomer. Anonymkode: 13c34...419 De må jo ha testet for covid/RS? Det er ingen blodprøve, men neseprøve Anonymkode: a8464...a65 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Gidavmeg skrev (Akkurat nå): Har de tatt crp igjen? Eller kun den ene gangen? CRP er irrelevant når den er på 10. da er det virus. Anonymkode: a8464...a65 12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #15 Skrevet 2. desember 2021 Corona? https://www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/symptoms/coronavirus-in-children/ Anonymkode: 37f30...770 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 Stol på deg selv! Krev ny sjekk! Anonymkode: ca53f...1a1 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 Ts her. Jeg fullammer, aldri gitt flaske, og han tar heller ikke. Som jeg sa, de har ikke tatt noen blodprøver, ikke sjekket for noen ting. Det dem har gjort: Tatt crp, den var 10. Gitt ventolin og oksygen. Paracet stikkpille og norofen for feberen. Ferdig. Oksygenen ble målt i ca 40 min. Når feberen gikk ned, ble vi sendt hjem. Dette var første dagen. I går dro jeg dit igjen, fordi han ikke spiste, og nektet å ta flasken. Var blek, kastet opp mye slim, grønn avføring. forklarte alt dette til sykepleieren, hun målte oksygenen igjen som bar 98, sjekket feber som var 37,6. «han ser blid ut, dette er nok influensa» vi blir sendt hjem. I dag har jeg ammet han en gang, gitt vann med sprøyte (han skrekk og gråt, og jeg har gitt vann med makt» Hadde en våtbleie, og en grønn og litt slimete avføring. Nekter å spise nå, og sover. Anonymkode: 13c34...419 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #18 Skrevet 2. desember 2021 Hva har du å tape på å kontakte de igjen? Tål de eventuelle ubehagelige følelsene du får for sønnen din sin skyld. Anonymkode: ca53f...1a1 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #19 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Jeg fullammer, aldri gitt flaske, og han tar heller ikke. Som jeg sa, de har ikke tatt noen blodprøver, ikke sjekket for noen ting. Det dem har gjort: Tatt crp, den var 10. Gitt ventolin og oksygen. Paracet stikkpille og norofen for feberen. Ferdig. Oksygenen ble målt i ca 40 min. Når feberen gikk ned, ble vi sendt hjem. Dette var første dagen. I går dro jeg dit igjen, fordi han ikke spiste, og nektet å ta flasken. Var blek, kastet opp mye slim, grønn avføring. forklarte alt dette til sykepleieren, hun målte oksygenen igjen som bar 98, sjekket feber som var 37,6. «han ser blid ut, dette er nok influensa» vi blir sendt hjem. I dag har jeg ammet han en gang, gitt vann med sprøyte (han skrekk og gråt, og jeg har gitt vann med makt» Hadde en våtbleie, og en grønn og litt slimete avføring. Nekter å spise nå, og sover. Anonymkode: 13c34...419 Glemte å si at han surkler mye (har mye slim) og bruker magemuskler når han puster. Hører piping Anonymkode: 13c34...419 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #20 Skrevet 2. desember 2021 Hvis du bor i Oslo / nær Oslo , så dra til Volvat barnelegevakt. Koster litt, men er verdt det . Kun erfarne barneleger som jobber der ! Du vil ikke angre! Anonymkode: 7940b...ecc 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå