Gå til innhold

Skal du på julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt julebord blir holdt litt sent, i februar. Så får se når den tid kommer

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vert på julebord siden tidlig 2000-tall, og det blir neppe noen forandring i år 😜

• Liker 3
Skrevet
Fuckman1983 skrev (51 minutter siden):

Å ikke dra på julebord nå er egoistisk. Bransjen trenger sårt pengene, og dersom man tar forhåndsregler og ikke roper folk opp i ansiktet bør det gå bra. Camilla Stoltenberg oppfordret nettopp folk til å dra på julebord.

Pandemien skal tas på alvor, men vi kan ikke skremmes til å isolere oss. Er man fornuftig er ikke julebord skumlere enn en vennemiddag.

Og Vipps så var 50% av arbeidsstokken smittet med en ny type Corona virus

• Liker 4
Skrevet
Justlooking skrev (38 minutter siden):

Nei, men det har overhode ingen ting med corona å gjøre. Er fremdeles ikke redd corona ett eneste øyeblikk. (Det finnes mye verre sykdommer.)

Korona forsvinner ikke med det første. Om man skal bli livredd og isolere seg, vil det gå utover arbeidsplassene til folk. I dag har Camilla Stoltenberg sagt minst TO GANGER at man fint kan dra på julebord.

• Liker 1
Skrevet
Apis skrev (13 minutter siden):

Og Vipps så var 50% av arbeidsstokken smittet med en ny type Corona virus

Heller det at 50% av arbeidsstokken blir permitterte. Bruker man munnbind og følger Regjeringens tiltak går det nok bra. Viruset kan mutere seg i mange tiår fremover, men vi kan ikke slutte å leve av den grunn.

• Liker 3
Skrevet

Nei, avlyser nå samtlige julebord jeg opprinnelig skulle på. 

• Liker 1
Skrevet
Fuckman1983 skrev (2 timer siden):

Å ikke dra på julebord nå er egoistisk. Bransjen trenger sårt pengene, og dersom man tar forhåndsregler og ikke roper folk opp i ansiktet bør det gå bra. Camilla Stoltenberg oppfordret nettopp folk til å dra på julebord.

Pandemien skal tas på alvor, men vi kan ikke skremmes til å isolere oss. Er man fornuftig er ikke julebord skumlere enn en vennemiddag.

Julebord er noe man skulle avskaffet, helst før covid. Å avstå fra julebord nå skal man hvertfall kunne gjøre med god samvittighet.

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Nei, ser ikke ut til at det blir julebord i år. 

Skrevet

Misunner de som hadde tidligere julebord og kunne ha dem. Vårt er kansellert, så vi har ikke noe valg. Julebordet er et høydepunkt, og det er skikkelig, skikkelig dritt at det blir avblåst pga. av en mutasjon som ikke tar livet av noen.

Hadde Støre sittet ved siden av meg, hadde han fått høre det.

• Liker 1
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (2 minutter siden):

Misunner de som hadde tidligere julebord og kunne ha dem. Vårt er kansellert, så vi har ikke noe valg. Julebordet er et høydepunkt, og det er skikkelig, skikkelig dritt at det blir avblåst pga. av en mutasjon som ikke tar livet av noen.

Hadde Støre sittet ved siden av meg, hadde han fått høre det.

Det er vel ikke Støre som har avlyst julebordet deres. Angående omikron-varianten, er det for lite data ennå til å fastslå hvor alvorlig den er.

• Liker 1
Skrevet
K.A. skrev (9 minutter siden):

Det er vel ikke Støre som har avlyst julebordet deres. Angående omikron-varianten, er det for lite data ennå til å fastslå hvor alvorlig den er.

Det er han som har gitt retningslinjene.

Og nye varianter av viruset kommer hele tiden, det er ingen overraskelse på noen måte. Et virus muterer - det er det det gjør. Vi må akseptere at det eksisterer, og muterer. Hvis ikke vil vi holde på med dette tullet for alltid.

Ingen i Norge er døde av omikron forøvrig, og sykehusene er overbelastet grunnet RS-virus og vanlig influensa, ikke korona.

• Liker 1
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (13 minutter siden):

Det er han som har gitt retningslinjene.

Hvordan skiller de seg ut fra retningslinjene i fjor?

Sitat

Og nye varianter av viruset kommer hele tiden, det er ingen overraskelse på noen måte. Et virus muterer - det er det det gjør. Vi må akseptere at det eksisterer, og muterer. Hvis ikke vil vi holde på med dette tullet for alltid.

Det har da ikke noe med hva slags varianter som finnes å gjøre. Dette har å gjøre med at vi er i den største smittetoppen så langt i pandemien, dobbel så stor - så langt! - som den nest største.

Sitat

Ingen i Norge er døde av omikron forøvrig, og sykehusene er overbelastet grunnet RS-virus og vanlig influensa, ikke korona.

Omikron er splitter nytt i Norge. Og sykehusene er overbelastet blant annet på grunn av RS-virus og vanlig influensa, men i aller høyeste grad korona også.

Skrevet
K.A. skrev (2 minutter siden):

Hvordan skiller de seg ut fra retningslinjene i fjor?

Det har da ikke noe med hva slags varianter som finnes å gjøre. Dette har å gjøre med at vi er i den største smittetoppen så langt i pandemien, dobbel så stor - så langt! - som den nest største.

Omikron er splitter nytt i Norge. Og sykehusene er overbelastet blant annet på grunn av RS-virus og vanlig influensa, men i aller høyeste grad korona også.

Du mener nytt = farlig. Der er vi uenige. Et virus muterer alltid, og blir som regel svakere, ikke sterkere. Min legevenninne sa i starten av pandemien at de håpet på en mutasjon - det betød at folk var blitt resistente og et virus må mutere for å overleve.

Det er vel den store forskjellen her. Noen ser en mutasjon som det store isfjellet som møter Titanic, andre ser det som at ting går rett vei.

Jeg bryr meg ikke om at mange er smittet, og jeg finnes ikke redd. Når vi ser høye dødstall blant "unge" (under 70), så er det en annen sak, men det har vi aldri gjort. Alt tyder på at mutasjonen er mindre farlig, som de pleier å være.

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig. Noe annet ville vært tåpelig.

• Liker 2
Skrevet

Ja, skal på julebord med kollegene mine. Vi møtes hver dag, og pleier å spise lunch sammen også . Ønsker ikke å avlyse det,  da restauranter trenger all inntekt de kan få disse dager. 

• Liker 1
Skrevet

Tror restaurantarbeiderne ville blitt like glad for en donasjon uten å være nødt til å koke og steke og hente og passe på fulle gjester - så det kan jo være en mulighet hvis solidaritet er eneste grunnen til dere drar ut. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Det blir gøy. Vi holder 1 meteren, men er greit med ons i følge Kjerkol 🙂

Skrevet

Ja, med mindre restauranten avlyser. Vi blir rundt 35 stk. 

Skrevet

Allerede vært på ett, de andre er avlyst.

• Opprett ny...